Pia-Maria

Alla inlägg under november 2009

Av Pia-Maria - 29 november 2009 18:59

Jag vet att detta drabbar flera föräldrar än bara mig, men jag har ändå ett samvete och tycker synd om mitt barn.


Den 7 December har Ida Lucia och jag jobbar så jag kan inte gå på det. Mamma och pappa ska ju gå ,men ida är ledsen att jag inte kan komma. Jag har försökt att förklara för henne , men det går lixom inte in ändå. Hon är så ledsen.

Känner mig så rutten som mamma, men vad ska man göra??


Idag var ida på kalas hos en kompis och tydligen blev Ida`s paket väldigt populärt. Ida är helt förstörd och vill också ha samma paket. Så imorgon ska mamma åka och köpa det så ida får det i julklapp. Hoppas att det finns kvar.

Show kläder från High School Musical.


Idag var Minna och tog en fika. Ville se vardagsrummet. Var mycket trevligt. Vi brukar ju ha söndasfikor tillsammans ;-)


Nu kommer jag jobba extremt mycket fram till jul, så kommer jag inte blogga lika mycket så vet ni varför.

kommer jobba 5-6 dagar i veckan fram tills 23 Dec.

NICE med pengar i januari !!!!!

Men dom vet jag vart det ska gå till,men det håller jag lite hemligt än så länge tillsPelle kommer hem!!


Jag saknar Pelle så extremt mycket. Det gör fysiskt ont i kroppen så jag tror jag är sjuk nästan. Är ju inte det, men det känns så :-(


20


dagar kvar

Av Pia-Maria - 29 november 2009 09:27

Åhh mina älskade barn. Tänk om det alltid kunde vara som det är nu. otroligt snälla barn hela tiden.

Idag fick jag ligga i sängen till kl 9 ! Det kallar jag LYX!


Börjar tröttna på Alfred`s blöjor. Jag har köpt större storlek, men hjälper inte. Han kissar igenom hela tiden så flera ggr i veckan får jag tvätta hans sängkläder. + kuddar mm mm.

Börjar tröttna på det faktiskt.

Kör med Libero nu. Ska testa Ica`s för dom var bra till ida o pontus när dom var små.


Inatt har jag drömt så mycket. Känns knappt att man har sovit då.


idag kommer Minna hit och ska Fika. Det ska bli trevligt!



Nu ska jag dammsuga...åhh så trist!


The End

Av Pia-Maria - 28 november 2009 19:37

Idag har jag hunnit gjort mycket. Så denna dag har gått väldigt fort!!


Först imorse så åkte jag och de stora barnen in till ingelsta området och handlade lite. Skulle möta upp Loomis, men det fick bli ändrade planer och möta på HC istället.


Fick mina saker från igår. Var på julborde med jobbet och det var så trevligt!!


Sen hem och hämtade Alfred. Lämnade av Ida hos Denize.

Själv tog jag grabbarna och åkte hem till Rebecka och hennes goa flickor Tindra, Tuva och Enya

Vi gjorde lunch och sen drack en kopp kaffe och hade det trevligt. Barnen lekte massor.


Sen hämtade vi Ida, hem och tog fram alla julsaker och barnen hjälpte till och satte upp dom. Så goa dom är.

Tänk om barnen alltid kunde vara så här snälla och goa


Nu ska jag se på A.F.V roligt ;-)


The End









Av Pia-Maria - 26 november 2009 19:59

Ikväll har jag haft lite SPAkväll för mig själv.

Färgat håret, rakat benen ( händer inte ofta när Pelle är iväg) , Fixat alla naglar jag äger och har.

Fick hjälp av ida-Maria att färga håret. Märks att hon börjar bli en stor tjejja. Hon vill också ha färg i håret.

Hon har ju så fint och tjockt hår. Skulle vara fint med lite slingor i hennes, men törs man det på en 7-åring. Är det för tidigt?


Nu är det SOS Gute på kanal 5. Ett bra program faktiskt.


Har hört att det är så fint där, så jag är sugen på att åka dit. Funderar på om vi ska åka dit i sommar. Vet någon om det är dyrt där?


Imorgon är det julbord på jobbet. Tragiskt nog har jag ett extremt långpass på dagen så jag kommer nog bara äta och sen åka hem.


Har ju faktiskt 3 små liv att ta hand om på lördag.


Idag har jag varit i Pelle`s lägenhet. Kändes väldigt konstigt att vara där ensam. Har ju inte varit där så mycket.


Så nu har jag betalat lite räkningar åt honom.


Idag blir det tidigt i säng.


The end



Av Pia-Maria - 26 november 2009 11:50

Klaga, ja det är vad jag gjorde!

till chefen, med råge!

Men han höll med så det kändes skönt.

Bäst är jag inte, men fan inte långt ifrån *ler*


Nu har man ia f fått schemat så nu kan man planera ens liv.

hi hi hi


Blev så ledsen igår så jag ringde till Pelle, jo ni läste rätt.

jag ringde till Hebriderna.

Men det gjorde inget sa han.

Jag tjöt och beklagade mig.

Men sen kunde jag sluta gråta så vi kunde prata ordentligt.


Var och myste med världens underbaraste MELKER!

Det var mig en skönhet till pojke!

Jag fick mata och mysa hur mycket jag ville med honom.

Åhh så sööt han är!!!

Ska försöka ta mig dit snarast.

snart e han ju igen bebis länge ;-)


Nu har ia f lite av mitt liv lösts sig som jag var orolig för, så nu känns det bättre.


Var hos Massören igår. AJ AJ AJ FAN!


Måste dit snart igen .


Var inte bra i axlarna/nacke.


24


dagar kvar

Av Pia-Maria - 24 november 2009 19:51

Vill få ordning på vissa bitar.

Men så är det ju när inte själv kan styra.


Imorgon ska jag äntligen få min massage som jag har väntat på.

Sen kommer jag att ha ont ett bra tag framöver.


Sen ska jag äntligen få träffa Melker!!!


26


dagar kvar

Av Pia-Maria - 22 november 2009 17:38

Duktigaste flickan i världen.


i alla fall i flickor 25 kg så vann min flicka med

15-4 !!!


Är superstolt mamma!


Ikväll kommer några och ska titta på barnvagnen jag ska sälja.

Hoppas dom köper den så jag får lite pengar till nya sovrumsmöblerna vi ska ha!!!

Vi vill ju ha nytt gemmensamt till VÅRAT hem! 


Nu ska jag ta och fixa barnen.


Måste ju vara rena och fräscha till skola/dagis imorgon.


Vill ju inte att socialen står utanfär med en lista på hur skitiga mina barn är *ler*


Älskar er mina barn!!!


Ida-Maria

Pontus

Alfred


och såklar min älskade hjärtevän


Pelle!


28


dagar kvar

Av Pia-Maria - 21 november 2009 21:08

Nu är man hemma och alla barnen sover - igen.


Har jobbat hela långa dagen så man åkte när barnen vaknade och kom hem lagom tills dom skulle sova.


Men imorgon får jag ju en heldag med dom stora barnen.


Ida ska tävla i skärblacka, så det ska bli superskojjigt.


Sen ska jag ha hand om andra nybörjare också så vi får se hur det går. Är ju svårt när man inte känner barnen.


Har inte så mkt att skriva.


29


dagar kvar



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2009 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards