Pia-Maria

Alla inlägg under januari 2010

Av Pia-Maria - 31 januari 2010 16:28

 Var inte med meningen att det skulle dröja så här länge innan ni fick uppdaterat, men nu är jag i a f här!!

 

HAr jobbat arslet va mig i veckan... fick stolt ihop mina 43 tim på 5 dagar !

 

Igår åkte vi ned till Gusum och firade Pelle`s pappa som fyllde år. Även Pelle`s syster var där med sambo.

 

Alltid lika trevligt som vanligt och man var ju inte hungrig när man åkte därifrån i a f ;-)

 

Ida`s kommentar var klockren efter vi hade ätit efterätt så gick det ett kort tag så sa Ulla att nu blir det kaffe och tårta.

Ida utbrast med förtvivlan i rösten ( med tanke på hur mätt hon var )

 

- Vaaa ska vi FIKA OCKSÅ !!!! ?????

 

 

HAHAHAHAHA

 

Efter en dag hos dom så somnar alltid barnen så tidigt!! Jättebra!!

 

Nu har jag och Pelle bokat en resa för oss 5 till Mallorca den 27/8 - 3/9.

 

Ska till Alcudia!!

Ska bli underbart!!

 

Idag när vi gick upp så fick vi se något så fint i trädgården

 

   Mitt hjärta värken när dom inte hittar mat djurena! Dom river upp en massa snö för att få tag i mat och dom får knappt dag i något...

 

 

    

Här är min underbara söta Izor. Min gammelgubbe!!!

 

 

Nu ska jag ta hand om mina bustroll igen.

 

Har även denna vecka en full vecka så vi hörs när jag får tid *ler*

 

Kan ju skvallra om att jag fick 177 timmar på Februari schemat så ni vet var ni har mig - På jobbet hi hi hi hi

Av Pia-Maria - 24 januari 2010 10:36

 Idag är det äntligen dax för årets Julgransplundring på brandstationen! Det har jag varit på alla år jag levt ;-) Har inte missat ett år.

 

I år får jag ju med mig Pelle och hans föräldrar!

Ska bli jättekul!!!

Älskar denna dag!!!

 

Men jag är så innerligt trött på mitt barn som börjar på A

 

ALFRED!

 

Fan att vakna varje dag mellan 5-6..

Blir tokig...

Nu ska jag jobba hela långa veckan så att gå upp så tidigt både lördag och söndar tar knäcken på mig!!!

 

Sitter här i valet och kvalet och undrar vad jag ska ha på mig....

 

Klänning eller Jeans??!!

 

Jag som alltid går i mysbyxor eller i uniform..

 

Det är så svårt att välja

 

hhahahahahahaha

 

Nu ska jag ta en sväng med den där snabeldraken.... den andra snabeldraken kan inte röra än på flera dagar

  

 

hahahahahahahha

 

The End

Av Pia-Maria - 23 januari 2010 14:18

 Ja , ge dig för fan!

Väx upp!

Skaffa dig ett liv!

Gnäll inte att du har ont!

 

Så ekar ordena hela tiden i mitt huvud. Men hur mkt jag än försöker förtränga värken i min mage så går det inte.

 

Gör ont fortfarande, och bara tanken på min långvecka på jobbet får mig att få ångest :-(

 

   

 

Har ia f en NakenJanne i mitt hus.

Har ni det ??!!

Om inte, kan ni få en...

 

Alfred älskar ju sina nya blöjor Pampers med BYGGAREBOB på

 

Han klär av sig stup i ett så helt plötsligt ser man en liten snorreborre springa förbi och ett par vita skinkor skymta ...

Då ska han ha en ny blöja på sig...

 

  

 

Nu måste jag ta hand om NakenJanne.. innan han klär av sig igen....

 

The End

Av Pia-Maria - 22 januari 2010 18:25

 Inte riktigt så illa är det, men ensamt en stund i a f.

 

Pelle har varit hemma en snabbis och nu ska han iväg till en kompis en stund. Inte ofta han åker iväg sådär, men jag ska ju snart iväg på 6-party hos Maria. Den 6/2 går det av stapeln...

Ska bli kul!!!

 

Ikväll blir det väl jag och tvättmaskinen... Tvättar för fullt.

Så slipper jag tvätta i början av veckan i a f. Jobbar ju en del då.

 

Magen känns inte alls bra.

Måste kolla ikväll om jag fått någon infektion... :-(

 

Nu ska jag ta hand om barnen lite...

 

The End

 

 

Av Pia-Maria - 22 januari 2010 10:12

 Japps, det hade min son lekt häromdagen.

Min Lille son alltså

 

Han hade petat in en pärla i näsan.  

 Precis när dom skulle ringa till mig så hade han börjat stortjuta så pärlan flög ut.   

 

Idag är barnen iväg och jag försöker ta det lugnt, men lättare sagt än gjort...

 

Känner mig väldigt rastlös.

 

Försöker verkligen ta det lugnt, men man är ju så van att hela tiden styra med saker så det där med att ligga i sängen en hel dag, det är något mycket ovanligt för mig   

 

Imorse när jag skulle ta upp min älskade lilla madicken så fick jag mig en mindre chock när han satt på skötbordet

 

  

 

Han hade ju tagit av sig blöjan så det enda jag såg var en liten "petternicklas" hi hi hi...

 

Nu ska jag försöka det där med att vila... hahahaha

 

 

 

Av Pia-Maria - 21 januari 2010 16:33

 Här hade jag och Pelle drömt om en London resa   som skulle gå av stapeln i Mars. Men när vi väl ska sätta oss och planera , boka resa så blev det mycket dyrare än vad vi hade sett innan. Ryanair hade höjt biljettpriserna mycket just när vi skulle åka.

Så det blir ingen London just när vi vill, Tror nog vi satsar på något annat just då.

Vill ju fira 1 års dagen på något romantiskt sätt.

 

Har ia f en drömresa som jag hoppas går igenom till hösten, men det krävs nog mycket planering om det ska kunna hända....

 

Idag har jag varit hos Annis och lunchat. Har inte varit riktigt i form, så det blev inte så lång stund. Myste lite med Melker ia f. Han är ju såå söt.... Den har dom gjort bra hi hi hi

 

Idag står bredvid mig och läser vad jag skriver. När jag precis skrev att jag varit hos Annis, så när hon läst klart meningen så vänder hon sig om och stirrar på mej med arg blick och ifrågasätter varför jag varför där utan henne. hahaha... så det kan gå när man har läsande barn nu ;-)

 

Nu väntar jag på att klockan ska gå så Pelle kan komma hemmåt. Äta lite gott gott och bara mysa framför Biggest Looser.

 

Har en ny IDOL. Jag är helt faccinerad av henne.

 

JILLIAN MICHAELS  

 

www.jillianmichaels.com

 

Nu ska jag ta tag i min lille son som har gjort bus inne på WC. Varför ska dom vara där inne för??!!!

 

The End  

 

 

Av Pia-Maria - 21 januari 2010 08:03

 En dag utan värk just nu.

Har fortfarande ont i magen, eller i min försvunna navel kanske man ska säga.

Skulle behöva gå och ta mig en dusch.

 

Idag ska jag hem till Annis och äta lunch och bara ta det lugnt.

Kan ju inte göra så mycket annat just nu.

 

Måste i a f ringa och sjuka mig inför lördag. Går inte att jobba o ha det så här ont.

 

Har både hört o läst flera som gjort samma operation som inte alls har haft så ont efteråt.

 

Känner mig som värsta ynklingen ju :-(

 

Nepp nu ska jag lägga mig en stund , men först ska jag gå ned och stänga av en leksak som låter som fasen där nere....

 

The End

 

Av Pia-Maria - 20 januari 2010 15:40

 Trodde inte alls att det skulle bli så här.

Har väldigt ont och svårt att andas av värken jag har i diafragman, bröstkorgen och under nyckelbenen.

Har ia f tagit mig ut och var och handlade med Pelle och Mamma. Var som ett helt träningspass att göra det. Fast att jag "bara" gick bredvid och pekade ;-)

 

Tog i a f bort plåsterlappen på magen och fick mig en chock.

Dom sa att dom skulle gå in via naveln, men hela naveln är borta + att dom skar upp 1.5 cm till nedåt.

Lägger upp en bild, men det som är känslig bör inte klicka upp den som stor storformat.

  

 

 

Har tagit  urgulliga kort på Alfred när han sjöng och dansade för oss en kväll. Han själv som tog på sig glasögonen och hittade micken.

 

 

 

Sötare pajas får man leta efter. 

 

The End  

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards