Pia-Maria

Alla inlägg under april 2010

Av Pia-Maria - 28 april 2010 18:00

  Livet går verkligen upp o ned.

På e.m har det känts lite lättare, men lär väl komma sen ikväll när man ska tända ljuset för Izor.

vill inte att han ska ligga där borta i mörkret.

 

Har en extremt trött son , det har jag varje dag efter dagis.

 

Han är alltid helt slut....

 

Ringde försäkringskassan.

 

Blev riktigt irriterad.

 

Dom har inte ens sett över Pelle´s papper sen han vabbade för Ida och det e ju flera ggr han har gjort det. I Olika månader också. Gahhh.

 

Men nu sa jag åt dom att sätta fart. Har tagit mer än 1 månad som dom har sagt till oss förut....

 

Tycker det är så rörigt på dagis nu. Idag blev jag arg på dom.

Det ska vara så förbannat ÖVERTYDLIGT att man som förälder har ansvar för sina barn när man har kommit dit, men när man står ute i kapprummet och ska klä på sina EGNA barn, och det kommer en massa smått och lever rövare/ ska ut genom entrèdörren.

Vems ansvar är det ??!!

Sa åt dom att nu fick det fan vara bra och att dom får ta bort barnen från kapprummet.

Idag var inte rätt dag att disskutera med mig.

 

Orkar inte tänka logiskt överhuvudtaget. Så länge dom inte bär mitt DNA så tänker jag inte ta ansvar för fler barn. Har nog med barn som det är!!!

 

Ringde till jobbet idag och sa att jag skulle jobba imorgon.

Fick till svar då: Kom ny snyten då :-)

Vadå, Jag har ju precis snytit mig. Ta mig som jag är, bättre kan jag inte låta.

hahahahahahaha.

 

 

Som en annan gång jag ringde och skulle sjuka mig. Rösten var inte min starka sida, fick fram 3 ord:

Pia, Sjuk IDAG!

 

hahahahaha

 

Chefen fick sig ett gott skratt då i a f och det var hans kortaste sjukanmälan han fått. hi hi hi

 

Jag är så glad just nu att mina barn har kommit in i en lugn period. Dom två stora märks inte mycket, och när man har med dom att göra så är det inga "jobbiga" grejer.

Alfred är ju i sin " Kan-själv-period" , men det e ju bara en period så den e nog snart över. Har fått en mild sån * peppar peppar*

 

Nu ska jag göra lite annat.

 

hejsvejs

 

Av Pia-Maria - 27 april 2010 16:30


Alfred och Pelle sover. Så här går det till hemma hos oss ibland när Pelle lägger Alfred ;-)





    

En underbart fin bild på Alfred när han är nere i Gusum tillsammans med Pelle






 

Izor`s fina grav




Du är så saknad och älskad

  

Av Pia-Maria - 27 april 2010 14:53

  Min älskade hund.

Min älskade ALLT!

 

9 underbara år fick vi tillsammans.

 

Mina tårar tar aldrig slut.

 

Du betyder så mycket för mig.

Kommer aldrig sluta gråta.

 

Saknaden efter dig är enorm.

 

Du har varit min stora trygghet i alla lägen.

 

11:20 fick du somna in efter 30 minuter kamp mot lugnande medel. Du ville verkligen inte dö ifrån oss.

 

Hur ska jag kunna fortsätta leva utan dig?

Det är så tomt och jag vet inte hur jag ska kunna läka mitt stora sår i hjärtat.

 

Har aldrig känt mig så här ledsen någongång.

 

Tårarna rinner ständigt och jag älskar dig så otroligt mycket.

 

 

Av Pia-Maria - 26 april 2010 18:24

   Idag blev beslutet definitivt så imorgon kl 11 kommer min älskade hund bli änglahund.

 

Har gråtit konstant och barnen vet om det nu.

Ida gråter från och till och Pontus frågade om han fick gråta imorgon när det är klart.

 

Ida kommer att följa med men det är upp till henne hur länge hon vill vara med.

 

Pelle den mest underbara älskade har tagit ledigt från jobbet för att följa med.

 

Jag trodde ärligt inte det gjorde så här ont att ta beslutet.

 

Älskar dig Izor !

Av Pia-Maria - 25 april 2010 17:24

 

En Glad Pontus i soffan




 

Alfred hade varit olydig och fick sitta soffan. Tyckte väl det blev lite väl tyst efter några minuter




 

En stor tjejja Ida-Maria



  


Så här ser man ut när man inte sover

Av Pia-Maria - 25 april 2010 17:13

 Idag har vi varit i Pelle`s lägenhet och styrt en del.

Efter det bjöd Pelle på McD till mig o Alfred.

Sen åkte vi till våra favoritbutiker Elgiganten och Onoff. Där skulle jag och Pelle kunna spendera hela våra löner i flera månader ;-)

 

I a fen liten shopping grej blev det allt på Onoff.

Pelle fick en grön mus av mig , eftersom jag tog hans han redan hade hi hi hi

 

Har gått och spanat in lite mer grejer som kommer att inhandlas nästa månad.

Tror detheter extern dvd-brännade.

Vi måste ha det till våra laptops så vi kan installera skrivaren.

Sen så ska ju en dammsugare inköpas till övervåningen. En sån där lång sak som har en handdammsugare i sig också. Vet i fasiken vad det heter,men i a f en sån hi hi hi hi

Sen så kärade jag ju ned mig i ett par rosa högtalare som man kan ha till laptopen. Helt onödigt inköp, men vill ha hi hi hi hi

Sen har jag ju sett ut en rosa/vit musmatta och min laptop väska är ju inköpt och kommer från hongkong inom snar framtid.

 

När ska man bli nöjd ??!!

 

Nu ska jag diska lite skit i köket, ställa in Pelle`s glas i skåpena och sen se till att barnen får kvällsmat.

 

Har väl berättat att Ida ska få ett rosa PS2 med spel o dyl av Pelle??!!

Jag är och förblir en teknikgalen bitch med en lika teknikgalen sambo som är underbar hi hi

 

Har gett ett förslag till Pelle att vi ska öppna ett sparkonto som endast ska gå till våra teknikprylar hi hi hi.

Och sen ett nödkonto, men man måste ju få slösa ibland.

Visserligen har jag/vi köpt allt utan 1 sak kontant , men olycka kan ju hända alla hi hi hi

 

Nu dax att bli huskärring och diska...

 

Av Pia-Maria - 25 april 2010 07:59

 I allt möjligt!

 

Min Pelle ( ja jag har ägande rätt på honom)

 

Mina barn

 

Min rosa datorn och rosa Iphone!

 

Och även beställt en skitsnygg rosa laptopväska! Som den såg ut på nätet och hur innehållet placeras verkar den toppen!!!

 

167:- med frakt från hongkong!

 

kostar minst 299:- i affären just den jag vill ha!

 

Kanske ska uppdatera om min älskade stora son.

 

Som många vet och även har läst så har jag ju haft ett helvete rent sagt ut. Och även alla i omgivningen.

 

Men peppar peppar efter BUP mötet som han var med på så har han inte haft ett enda "stort" utbrott.

Visst sur och arg får man blir, men inget som drabbar alla i familjen och vi kan leva normalt här hemma.

 

Men jag vet att det kommer bakslag, men han kanske fick förståelse för att det finns folk som vill hjälpa hónom och att man får vara sååå besviken av att förlora sin pappa.

 

Men nu när han är lugnare och mer sällskaplig så kan man umgås mkt mer med honom. Han fick inte ett enda utbrott eller fick ångest när vi hade Pelles kalas.

Visst han satt framför tv och kom och hämtade fika, men mår han bra av det så får han sitta där. ångesten kommer nog att behöva tvingas umgås med folk. Nu fick han styra det själv.

 

Men jag hoppas verkligen att han mår bättre av detta!

 

Idag ska vi fixa lite i Pelles lägenhet och sen hoppas jag att det är så varmt att man kan vara ute. Var ju kallt och regnade igår ju :-(

 

Av Pia-Maria - 24 april 2010 17:32

    Jag bara gråter.

Jag orkar inte ta det svåraste beslutet i mitt liv.

Varför kan man inte fly?


På måndag MÅSTE jag ta tag i detta svåra att ringa veterinären och beställa tid för hundhimlen.

Jag gråter redan nu och kan inte sluta.

Vet inte hur jag ska säga till Ida. Hon kommer att bryta ihop.

Har ju haft Izor i 9 år.


Vet inte om jag ska berätta innan eller efter för barnen.


Tårarna rinner hela tiden. Kan inte sluta.



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26 27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards