Pia-Maria

Alla inlägg under juli 2010

Av Pia-Maria - 31 juli 2010 19:48

 Idag har Hela stora familjen varit där.

Hade supertur med vädret. Det var helt perfekt.

uppehåll hela tiden, inte för soligt och lite blåst så man blev aldrig riktigt varm.

jätteskönt väder.

Barnen har haft det jättekul, likaså vi vuxna :-)

 

lägger in lite bilder så får ni se!

 

 

Alfred kikar när de stora grabbarna kör bil

 

 

Pelle o Pontus kör bil!  

  

 

 

Jag åker tåg med grabbarna!

 

 

 

Längst upp till höger sitter Ida i grå tröja. Hon åker denna Karusell ENSAM! 3 ggr.   

 

 

 

En anabola-Marsvin :-)

     

 

 

 

 Jag försöker få till en liten kram med fågeln :-)

  

 

 

 

 

Alfred blev hysterisk rädd för dessa APOR!

 

 

Nu dax för lite Band of Brothers! 

Av Pia-Maria - 30 juli 2010 20:10

 Är riktigt trött.

Har förra veckan jobbat 55 tim.

Denna vecka blev det 45 tim

Nästa vecka blir det 60 tim.

Men veckan efter det blir det 24 tim!

 

Känner mig riktigt trött och sliten.

 

Imorgon ska vi till Eskilstuna Zoo.

Familjen

Pappa & Mamma

Svärmor & Svärfar.

Ska bli kul!!!

 

Idag kom Ida hem. Ska bli skönt o umgås med familjen i helgen.

 

Skriver mer imorgon.

 

Natti natti

Av Pia-Maria - 25 juli 2010 07:50

Idag ska vi ned till Valdermarsvik och handla kött på skönero. Har köpt en stor vardagslåda och sen en korvlåda.

Sammanlagt blir det 2500:-. Vi ska denna gång dela med mina föräldrar, för vi vet ju inte hur långt tid det tar för oss att äta upp så mkt kött.

Gå gärna in på

 www.skonero.se

och kolla vad dom har! Det finaste kött jag har ätit i a f i hela mitt liv!

 

Idag ska vi ju även lämna av Ida som ska vara i gusum hela veckan. Hon ska ju gå på simskola i 2 v.

Men kommer ju hem till helgen igen.

 

Igår kväll var vi hos Carin med familj och åt mat, annat gott gott och sen spelade spel.

Så ska det låta, tror jag spelet hette.

Det var kul när man väl kom igång med spelet.

 

Jag har tänkt köpa Så ska det heta ( tror spelet hette så) tills nästa gång vi bjuder på middag.

 

Är riktigt kul att ha några att umgås så med. Parvis.

Men tyvärr blev jag ju sjuk under middagen. PINSAMT. Det var ju chili i maten och fick sån jävla magkatarr så jag trodde jag skulle dööööö.

 

Igår rök mina grabbar ihop i soffan och då har dom dumheter för sig att sparkas mot varandra när dom ligger ned. Helt förbjudet för mig, men jag hann inte in och avstyra bråket så Pontus spark träffade Alfred på munnen så nu har han en lös tand.

behöver jag säga att om man rör sig med än kliar sig i röven så åker man ut vardagsrummet hädanefter ??!!!

 

Dessa dagar har inte alls varit för roliga för mig. Det ena tråkiga, mer än det andra. Men har det gått så bra så länge så var det väl väntat med att lite negativt måste man väl få tillslut.

 

Nu ska jag dricka upp mitt morgonkaffe, hjälpa ida och packa och sen blir det av att åka iväg.

 

  

 

Min stora älskling!



Av Pia-Maria - 23 juli 2010 21:05

 Allt är en enda stor röra just nu.

Inget är som det ska.

 

Först o främst mitt JÄVLA jobb !

Har fått ett vik på ca 1 år på en annan "bil" så nu kommer jag hädanefter jobba 5-2 schema.

12 tim per pass och varann helg!

Kl 8-20.

Först skulle jag fått fast tjänst, men han hade "glömt" en behovare före mig så jag blev utan :-(

Trodde ju faktiskt att vi var 4 som skulle få fast, men nu "endast" 2 st.

 

Än har jag inte skrivit på några papper så det lär väl ändrar ett par ggr till.

 

Är riktigt förbannad på Ida.

hon kommer o vara utan lördagsgodis länge!

Varit så jävla dum hemma hos C så fy fan.

C har länge kämpat med ett stort renoveringsprojekt och nu är hon snart klar. Hon har renoverat en sommarstuga på tomten där dom bor.

Tror du inte att Ida och hennes barn står med en trädgårdsslang och sprutar vatten rakt in i rummen, där hon har renoverat!

JÄVLA UNGE!

 

Alfred hade tydligen på dagis, oavsikligt enligt deras mening, kastat en stor sten i huvudet på en 2-årig pojke som hade börjat blöda och fått bli hämtat av sina föräldrar !

 

Och idag var första gången Pelle både lämnade och hämtade barnen när jag har jobbat!

 

Barn till salu. Vill ni ha?

 

Nu har jag jobbat 55 tim denna vecka på 5 dagar så fy fan så trött jag är!

 

Tänker gnälla i detta inlägg. Jag har gått upp vid 4 nästan hela veckan och varit borta mellan 12-14 tim per dag.

Och jag är trött nu.

Ska snart ta och sova och hoppas jag får sova längre än till kl 5!

 

ursäkta mitt tråkiga inlägg, men denna dag var inge kul! :-(

Av Pia-Maria - 21 juli 2010 20:05

Har en stor hemlighet.

En riktigt stor hemlighet

hi hi hi

Släpper nyheten inom en vecka då jag vet till 100% att jag kan dela det med omgivningen!


Ser fram emot så mkt ang framtiden.

Tycker det ska bli väldigt intressanta månader nu!!

NICE!!!


idag blev jag stucken/biten av en geting.

Gör riktigt ont fortfarande!!!


Dax att sussa kudden. Upp o hoppa tidigt imorgon igen!



Av Pia-Maria - 17 juli 2010 06:58

  Som jag har längtat!

Har ju haft span på en Borderterrier tik som skulle ha valpat igår. Men inatt så kom dom.

Vi har ju haft på önskelistan en Hane så om jag inte missförstod heltgalet så blev det 4 hanar och 1 tik.

Så nu hoppas jag att jag blir en av valpköparna.

 

Hoppas att jag får ett mail idag.

 

Så v 36 är dom lev. klara!

 

Idag ska vi ned till gusum och till Skönero köttbutiken.

 

Snacka om gott kött! 

 

Nu ska jag ta mig en kopp kaffe , lördagstidningen och sen ut och plocka vinbär till svärfar! 

Av Pia-Maria - 15 juli 2010 16:44

  Ja nu är det hela avklarat.

Har inte mått så bra efter operationen men nu verkar jag kommit på fötterna.

 

Operationen gick bra,har haft väldigt ont i huvudet efteråt nu.

idag har jag var på KK och akuten, men efter ett tag valde jag att åka hem. Orkade inte sitta där bland allt folk.

Troligtvist lider jag av vätskeförlust.

därav av min huvudvärk och yrsel.

 

Återstår och se nu efter mensen om operationen har hjälp. Är nog första gången som jag har längtat efter mensen :-)

 

hi hi hi

Av Pia-Maria - 13 juli 2010 06:55

 Sitter här och väntar på att klockan ska gå.

Är superhungrig. Får dricka fram till kl 8 sen är det bara att försöka stå ut.

jobbigt att få operationstiden kl 10. Är ju såååå hungrig.

 

Snart ska Ida iväg till en kompis och vara där hela dagen.

 

Nepp om man ska gå och dricka lite vatten då :-) 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards