Pia-Maria

Alla inlägg under oktober 2010

Av Pia-Maria - 28 oktober 2010 15:20

 Förstår inte var Pelle`s o mina Merell vinterskor har tagit vägen. Letade igenom där jag trodde att dom skulle vara med där var dom INTE. Fattar inte alls var de är någonstans!!!

 

Får se om Pelle kan veta var dom är.

 

I a f köpte ju en ny dammsugare igår . Blev en sån här:

 

 

Fast en mörkblå.

 

Jag har så mycket rentvättad tvätt som måste vikas, men jag ORKAR INTE!!!!

 

Kan ju inte lämna allt tills på måndag... Förlåter jag ju mig aldrig!!!

 

När jag var där ute i boden så såg jag alla mina böcker. Funderar på om jag ska tradera ut en del.

Har ju massor av böcker....

 

Får se om jag orkar ta tag i det...

 

På tal om tradera.

Har en vän som köper en massa och säljer på tradera!!!

 

Hon har ju fått tag i en sån snygg handväska så den shoppade jag idag och hämtade direkt hemma hos henne!!!

 

Hon säljer riktigt mycket snygga saker!!

 

Har mer varor beställda hos henne!!!

 

 

Av Pia-Maria - 28 oktober 2010 10:50

  Magkatarr!

Varför är jag så dum och gör så att jg får det igen?

 

Vet precis vad det beror på.

 

Mina matvanor på jobbet och att jag stressar för mkt hemma oxo.

SUCK!

 

Dax att ta hand om mig själv och sluta försöka göra allt jämnt!

 

Idag har jag skjutsat mina 2 stora till ishallen och idag är det premiär för pontus på sina nya skridskor och för första gången åka skridskor.

 

Jag vet - dålig mamma, men avskyr sånt så då har det inte blivit av att dom har åkt...

 

Väntar med spänning på när Pelle äntligen ska få åka hem. Har fortfarande ingen aning om när, men innan nästa helg i a f....

 

Dax att vika tvätt eller något annat booring.

 

Bläääää

 

 

 

 

Av Pia-Maria - 27 oktober 2010 16:15

  Känns inte som om jag är ledig.

Har jobbat arslet av mig i 2 dagar och nu är man fullbokat dessa 2 lediga dagar.

En sak är säkert.

Nästa gång jag jobbar "långvecka" och endast är ledig ons-tors så ska jag inte boka upp mig mer. I a f inte onsdagen.

Är helt slut och ska påbörja mina fina 36 tim på 3 dagar. Så jag hoppas inte på mer övertid än vad jag redan har denna vecka :-(

 

Idag fick Alfred en fin present på Posten.

 

Tackar Malin med Familj!!!

 

 

Sen idag på E.M har jag skenat hela Maxihuset efter vinterstövlar till Dom 2 stora barnen.

 

Ida hittade dessa snygga skor:

 

EVEREST T ADV KA III F10 WHITE  / BRIGHT PINK

 

I storlek 35!

Mätte hennes fötter o allting och hamnade på denna storlek!!! JÖSSES!

Lång e hon inte, men hon början väl få stora fötter i a f.

 

T o m så jag kan låna dom :-)

 

Pontus fann inte ett enda par i hans storlek på stadium så han fick ett par på skopunkten, inte alls dyra eller funktionsvänliga, men får duga tills riktiga ordentliga vintern kommer så får han nya då.

 

Alfred har ett par ordentliga som han fick av mamma i födelsedagspresent.

 

 

Av Pia-Maria - 24 oktober 2010 16:40

 Jag blir tokig på Alfred.

Han är så jävla trotsig.

Jag vet varken ut eller in!

 

Ska bli skönt o gå o jobba imorgon faktiskt.

Lägga tankarna och energin på annat.

 

Komma hem med en annan trötthet och annat motivation.

 

Pelle har fortfarande inte ens fått hemresedatum. Kul är det då?

Vet inte ens när jag får se honom. SUCK!!!!

 

Idag har Minna & Amanda varit här ett par timmar och umgåtts. TREVLIGT!!!

 

Nepp har inte så mkt mer o skriva.

Känner mig lite nere som inte ens vet när jag får träffa Pelle igen..

Av Pia-Maria - 23 oktober 2010 15:17

 

Skulle kunna sova nu! 

Känns att man varit uppe tidigt. 

 

Ia f på tävlingen gick väl inge bra. 

Ida fick gå upp 2 viktklasser och möta en klubbkompis. 

 

Känns inge kul att hon inte kan få möta en i sin egen viktklass! 

 

Men var kul o träffa alla kompisar och så var ju Minna där också med sin dotter. 

 

Så imorgon kommer dom hit på fika

 

 

 

Nu ska jag se vad vi ska äta. Har ingen aning faktiskt :-( 

Av Pia-Maria - 23 oktober 2010 07:00

 

 

Så här snygg e jag nu! 

Dahm så trött jag är! 

Kl 5 så vaknade både Pepe och Alfred. Båda lika kissnödiga :-)

 

Sen dess har vi varit vakna här. 

 

Snart dax att göra sig iordning för att åka till Finspång. Ida ska ju tävla idag ! 

Ska bli kul!!! 

 

Nepp nu har jag inte tid att sitta här länge.

 

Denna blomma är till en vän som har haft det väldigt jobbigt inatt! Tack för att du uppdaterade mig om din "diagnos"

 

 

Tänker på dig vännen!!!

 

Ha en bra dag så uppdaterar jag ikväll :-)

Av Pia-Maria - 22 oktober 2010 19:38

 

 

Måste börja ta mig i kragen och sluta gräva ned mig att Pelle fick vara kvar längre.

Tiden går varken snabbare eller blir roligare om jag deppar ihop.

 

Nepp så skärpning nu! dax att peppa upp mig själv till att ha roligt utan karl. ( suck )

hi hi hi

 

Nu sitter vi och väntar på att

 

Har nyss stått och stekt ägg till mackorna imorgon.

 

Ida ska ju tävla i Finspång och jag & Pontus ska följa med. Pappa ska döma och mamma har Alfred & Pepe!

 

Ska bli kul o se Ida tävla igen!

Älskar brottning !

Jimmy & Martin Lidberg!

 

Men dom kommer ju inte imorgon, men man har haft mycket roligt med dom, speciellt jimmy.

 

Dax att gå ut med Pepe och sen se IDOL !

 

Av Pia-Maria - 22 oktober 2010 15:24

 

Känner mig så ledsen.

Nu är det bekräftat att Pelle ska vara kvar längre i England.

Vet inte ens hemresedatum. 

Jag som hade sett fram så mycket efter att få träffa honom om 1 vecka. 

Nu blir det inte så ...

 

Blev väldigt rörigt på hemmaplan, med tanke på att mamma åker till Göteborg och jag jobbar ons-tors då. 

 

Men snälla svärföräldrarna tar barnen så jag kan jobba och pappa tar Pepe. 

 

Men fick i a f en glad " överraskning" att Pelle köpt en fin kamera till mig. 

 

En sån här: 

 

 

 

En sån jag vill ha!!!!!

 

Blir nice med en bra kamera!!!!

Min andra är så kass nu!!!

 

Blev ledsen för en annan sak oxo nyss.

 

Jag och Alfred var och handlade en massa fredagsgott som vi skulle ha ikväll till tv och sen till IDOL. 

Ville mysa lite extra med barnen eftersom jag jobbar nästa helg. 

 

Hade lagt ned lite extra tid på maten, ville ha lite "fin mat" , ropar på Pontus att maten var klar.

Just då satt han och spelade sitt nya PS2 spel.

 

När han kommer så räcker jag honom tallriken med mat på och får då till svar med ilsket surt ansikte:

 

Måste jag äta den här JÄVLA ÄCKLIGA MATEN?

 

För det första så äter han denna mat, för det andra , hur kan man ens säga så när han vet att vi ska ha fredagsmys tillsammans.

 

Där rök både mat, mys och PS2

 

TRÅKIGT

 

när man hade sett fram emot en myskväll med sina barn.

 

 

Ja det har varit mina timmar sen sist.

 

SUCK!

 

Inga bra timmar :-(

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards