Pia-Maria

Alla inlägg under november 2010

Av Pia-Maria - 30 november 2010 16:56

 Nu sitter jag i min mysiga morgonrock och filt, med lilla rosa datorn i knät.

 

FRYSER!

 

Funderar på om jag ska ta en kopp choklad från våran underbart fina o bra Tassimo.

Brukar alltid ta det på kvällen tillsammans med Pelle, men är riktigt sugen nu. Undra om han blir sur ? :-)

Näe då.... krävs mycket innan P blir sur... till 99,9% dom få gångerna Pelle har blivit sur så är det mitt fel!

Jag som har varit orättvis.

 

Nu sitter vi allihoppa i soffan, försöker ha det så lugnt som möjligt på kvällarna hemma. Dels orkar jag inte höra oljudet och sen så behöver barnen varva ned efter dagens alla påhitt på skola/dagis.

 

Idag var ju Pontus möte, det var jag, specialpedagog och Pontus ena fröken.

 

Den fröken som var med på mötet var inte den som jag pratade med i telefonen, men det var denna som skulle ha kollat boken mm, så hon som har gjort mest fel.

 

Pontus fröken hade ett långt utlägg om ursäkter o dyl och var uppriktigt ledsen, specialpedagogen som är en av dom bästa jag träffat av alla som jobbar med barn ställde mycket bra frågor och sett till att detta problem " kom vidare"

 

Skriver inte ut detaljer ang vad som sas på mötet, men jag är i a f nöjd, och vet att jag har till 100% stöd i allt jag har känt/tyckt och tycker.

 

Det som jag irriterat mej mest på är ju den fröken som svarade när jag ringde, så hon ska få en liten känga för hon är den som oxo gjort mycket fel i detta handlade, så där får jag respons på mina åsikter!

 

Ett nytt möte är bokat och jag tvivlar inte en sekund just nu att dom inte har koll på mina barn :-)

 

Fick i a f beröm för mitt handlade och jag fick beröm för att jag faktiskt skällde ut en person som jag gjorde!

Kul att få beröm och inte skäll av en sån sak!

 

hi hi hi hi

 

Nu blir det 2 dagars arbete!

 

 

Av Pia-Maria - 29 november 2010 17:16

  När barnen kom hem med bussen så fick dom en suprice!!!

 

Jag hade gjort iordning matbordet till ett bakbord så här har det fixats med lussebullar och pepparkakor.

 

Till Alfreds stora lycka så fanns det ju dinousarier och krokodil formar till pepparkakor så det blev ett par sånna i hans burk :-)

 

Så nu har vi bakat hela eftermiddagen.

Vad glada barnen blev när dom fick se allt !!!

 

Alfred var väl inte världens lyckligaste bagare, men vad fasiken.... äta fick han ju göra sen!!

 

Idag på fm var jag och Alfred och köpte Ida`s julklapp. En dator.

En stationär blev det tillslut.

 

Så nu är det bara skärmen som fattas. Se vad vi väljer för något.

 

Hittade ett rosa tangenbord på klickok.se så det får hon oxo!!

NICE!!!

 

Se hur glad hon blir på julafton!

 

Och i helgen har jag jobbat ju, och jag gav min kollega ett riktigt gott skratt!

Jag fattade inte vad jag sa för fel och har nog fortfarande inte fattat det :-)

 

Åhhhhh en Gott & blandat till mig !

 

Frukt o Pia

 

Har fortfarande inte fattat vad ett ord som fruktopia kan stå för!

 

Nej

 

Tror på mitt !

 

Frukt o Pia.

 

klart dom gör en påse till mig!

 

Eller vad säger ni ???

 

hahahahahahahahaha

 

kul att man kunde roa kollegan en stund :-)

 

Nu väntar jag på att min älskling ska sluta.

 

Vill bara ha hem honom!!

 

 

Av Pia-Maria - 29 november 2010 07:53

 Ja just nu skulle jag kunna lägga ut ett mycket långt elakt inlägg, men det tänker jag inte göra!

 

Tänker ändra på det och försöka svälja mina svar till vissa personer och inte skapa ett stort bråk. För dessa personer skulle ta illa vid sig, vilket dom inte fattar att jag har gjort, så lika bra o hålla käften och vända ryggen o gå!

 

Är i a f väldigt trött på en del i min närhet !

 

En av dom hårda åsikter jag fått ta del av är att jag inte prioterar mina barn längre.

 

+ en del andra elaka kommentarer.

 

Men jag tänker inte tjaffsa emot utan jag låter saker vara.

 

Tänker inte räcka ut handen mer till vissa vänner. Vet att dom har det svårt, men fick smisk på fingrarna istället. Tackar för den!

 

Tar och lägger min energi på A och P som har det svårt just nu. Tänker vända min ilska/besvikelse till att finnas för mina 2 vänner som har det svårt nu!

 

Där får jag i a f inte skit tillbaka som tur är!

 

Pelle har varit helt underbar denna helg. Har tagit hand om barnen, mestadels ensam och löst detta galant!

Skottat hela uppfarten, handlat och fixat en massa. Vadå SUPERFARSA!

Den ni :-)

 

Imorgon ska jag på möte med skolan. Egentligen var ju detta möte ang hur det går för Pontus i skolan, men detta lär nog enbart handla om skolans misstag vad det gäller händelsen häromdagen :-(

En annan av lärarna hade skrivit i boken om att det hade blivit en miss, men inte en enda ursäkt av henne. Blev faktiskt förvånad. Ingen av Personalen har ringt hem och bett om ursäkt. Den enda som har ursäktat sig och blivit arg på sina egna anställlda var rektorn.

 

Min stora fråga i det hela och som jag retar mig på är att *** säger att dom har läst boken när dom inte har det och misstaget är gjort! Varför LJUGA för mig???

 

Jag är ju inte insatt i hur skolans personal kan få för följder, men hade jag gjort ett sådant misstag i mitt jobb hade jag fått ett skriftlig varning, går det att få som lärare?

 

Nu ska jag mysa med min astmasjuka Alfred.

Man hör ju i a f var han är hela tiden med sitt pipande :-)

Av Pia-Maria - 24 november 2010 20:48

  att jag är en aningen arg ?


Idag hade jag utv-samtal med Ida kl 15:15 så jag tyckte det var onödigt att barnen skulle ta bussen hem till kl 13:30 så då skrev jag i båda barnens kontaktböcker att de ska vara kvar tills utv-mötet var färdigt.


Denna kontaktbok ska  då personalen i varje barns klass titta i varje dag. Detta för att blandannat slippa att alla föräldrar ringer om saker som det egentligen bara behövs skriva en liten rad om.


Men ia f.


Vid 1 tiden åker Pelle och jag in till stan för att luncha och sedan skulle jag skjutsa hem honom och åka till mötet.


Då, strax innan vi skulle äta, så ringer mamma och säger att hon har en ensam liten pojke där.


ÖÖÖÖÖÖHHHHHHHH VVVAAAAA????????


Min ???

Pontus???

6-år???


Då har han alltså blivit utskickat till bussen av fröken för att åka ensam hem utan Ida. För hon skulle ju vara kvar ??!!!


Som tur var, så var ju mamma hemma. Men idag, om hon inte hade haft så ont i ryggen så skulle hon ju ha åkt till Söderköping.

Och min pappa har varit på Möte i Linköping hela dagen.


Så det var sån tur i oturen att mamma var hemma idag.


Jag ringde upp Pontus fröken och sa rätt ut :  VA FAN HÅLLER DU PÅ MED?


vadå, fick jag ett spydigt svar tillbaka.


Förklarade för henne och fick då till svar att dom hade visst kollat i hans bok och "någon" personal har skrivit på!


Ja då måste dom fan ha skrivit lite för inte fan har någon kollat i hans bok!


Sa ett par väl valda ord till, riktigt jävla elak var jag, men jag var så ARG så jag trodde jag skulle skaka sönder!

Sa även att jag kontaktar REKTORN när jag kommer in till skolan!


Så när jag kom in till skolan så gick jag rakt in på rektorns kontor och fick bara ett svar: är du Pontus mamma?

Jajamensann, här har *** redan varit och beklagade sig för hur elak jag var, svarade jag då.


NÄE DÅ! Du får säga precis vad du vill för det ska dom få höra! ORDENTLIGT!


För Rektorn var så förbannad på hur detta hade gått till och att detta inte var första gången heller!

Hade ett samtal och kommer att ha ett till på tisdag!


En annan personal på skolan ringde till min mamma som då hade Pontus för att höra om han mådde bra!


Pontus har ju inte riktigt fattat hur "illa" situationen var, men det VET JAG!


Så nu får det bli en fortsättning på tisdag, men än är inte sista ordet sagt !


Av Pia-Maria - 21 november 2010 09:13

 Idag är det ju kalaset som vi brukar ha i mammagruppen. Våra små/stora älsklingar fyller ju 3 år!

 

Vi börjar i Sept och avslutar i Nov med våra barn, men nu ska vi ta o fira alla på en o samma gång.

 

Jag hyr ju alltid brottningslokalen vilket verkar vara ett populärt ställe med tanke på alla barn :-)

Nu har vi ju lite mer syskon med oxo.

 

Tyvärr har vi 2 avhopp. Så synd!

Men blir man sjuk så har man ju inget val :-(

 

Idag ska Ida åka o tävla med morfar så jag har 1 barn mindre. Se hur det blir med Pontus.

 

Dax att se vad Ida vill!

 

 

Av Pia-Maria - 20 november 2010 12:40

  Ja bättre sambo finns inte!

Nu är jag tvingad att hålla mig från köket. Älskade Pelle lagar mat till oss idag. Jag fick inte ens hjälpa till!

 

´Förut insåg jag en PINSAMT sak.

Jag kollade kontot och insåg att jag inte hade betalat för bensinen i torsdags, utan endast för äppket på 3 kr.

Så jag åkte tillbaka till statoil förut och förklarade situationen för tjejen att det blivit en miss när jag skulle betala.

Först blev hon väldigt snopen, och sen så fick jag beröm för att jag var så ärlig och kom tillbaka och betalade bensinen.

Skulle aldrig skita i det. För det första så är jag och familjen stammisar där och sen ser dom på ju på regnr vem som har tankat.

Så bättre göra rätt för sig än att få en polisanmälan gjort mot sig! Tur att jag insåg det efter "bara" 2 dagar!

 

Sen var jag,Pelle,Ida och Alfred på HC och handlade.

När Pelle var i England hade han handlat på The Body Shop till mig. Det var BodyButter.

 

Har aldrig provat det förut , men jag är supernöjd.

Nu fick jag en sån här oxo:

 

Ska bli en liten spa-kväll ikväll känner jag!

 

Åhhh blev så glad när jag fick detta av honom!

Han är så romantiskt!

Igår bjöd han på en middag ute på favoritresturangen och idag fick jag detta!

 

Nu skulle jag visst duka sa han så maten är väl snart klar!

 

Älskar min P mest av allt!

 

Puss

Av Pia-Maria - 20 november 2010 07:34

 Nu sitter vi här i soffan. Alfred hänger på mig, Ida & Pontus i andra soffan. Riktiga soffbarn :-)

 

Igår kväll blev inte mycket Pacific. Somnade kl 9 ! SKITKUL * not *

 

Antar att jag är så trött nu om kvällarna för att Pelle är hemma och jag kan slappna av.

 

Men filmen började ju bra i a f .

 

Nu ligger Pelle och sover. Mot sin vilja :-)

han skulle gå upp vid 7 som jag , men helt onödigt tyckte jag så han fick ligga kvar!

 

Idag vet jag inte alls hur denna dag ska gå.

 

Ida ska på kalas mellan kl 4-6 och Pontus är lite hängig. Fick en alvedon förut för han hade ont i huvudet. Han brukar ju inte klaga så han fick en tablett!

 

Måste hämta en nyckel till kalaset imorgon och sen handla present till Kalaset ida ska till.

 

Måste i a f städa idag!

För fy så det ser ut här hemma, så inget folk är välkomna hem till oss i a f ! hi hi hi

 

Nu dax att göra frukost till Pelle.

 

Min älskade Sambo. Världens bästa man!

 

Igår kom jag o tänka på en sak.

 

P och jag kommer ju aldrig få några gemensamma barn, men i mina ögon är P världens bästa pappa.

Hans lugn och uppfostran är bättre än min.

Han kan verkligen hålla på sina regler, så som man ska göra. Och han bryr sig så mycket om barnen.

 

Men i framtiden så kommer han nog inte vara lika duktig pappa till Pontus.

För kommer Pontus fortsätta vara så här spelinresserad så kommer han fråga Pelle om han får något nytt spel, data eller någon annan teknisk pryl så tror jag inte P kommer kunna säga nej i de flesta fallen :-)

hihihihihi

där är nog Pelles svaghet hahahahahahhaha

Av Pia-Maria - 19 november 2010 19:57

 Idag har varit en sån underbar dag!

 

Jag & älsklingen har fått varit barnfria i stort sett hela dagen, Vi har handlat mat, varit i diverse trevliga butiker, köpt lite julklappar och planerat för resten av julklapparna!

 

Sen nu ikväll var jag & snyggingen ute och åt på Texas långhorn!

 

Mycket god mat som vanligt!

 

Och så nice o få vara ensamma o bara umgås!

 

Nu snart ska vi se på Pacific och bara mysa!

 

Har inte alls varit mkt vid datorn nu sen Pelle kom hem!

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards