Pia-Maria

Alla inlägg under april 2011

Av Pia-Maria - 28 april 2011 19:17

 Idag blev en sån underbar dag igen.


Alfred har ju varit ledig idag och pontus kom med bussen hem.

ida följde med en kompis hem.


Så vi har styrt en massa i trädgården.


jag förflyttade lite platter, vi grävde upp ytterligare en buske till , Pelle fick världens fart och rensade en av bodarna helt själv.


Grabbarna har lekt en massa och vi har hunnit med så mkt med att styra.


Är så skönt nu när Alfred är "stor" så han kan sköta sig rätt så mkt själv och man slipper passa honom hela tiden när man är ute.


nu går jag på jobbhelg, så nu blir det tyst i bloggen ett tag.



Av Pia-Maria - 28 april 2011 09:18

 Innan jag tog mig i kragen och faktiskt gjorde mitt cellprov. Men nu imorse åkte jag in på drop-in tiden och fick det gjort!

Duktig nutte ;-)


Så nu får vi hoppas att det ser finfint ut också !


Idag ska det shoppas stödhjul till Alfred och sen något papper till husköpet.

Kan ni tänka er det ??!!

Det är inte klart ännu.

2 månader efter man fått huslånen på sig så kommer det ett mail om att det måste kompleteras.

SUCK

Jag blir så jäkla trött på eländet.


Sen ska jag fixa med en massa annat skit som jag har dragit på.

Nu ska det blir gjort.

En massa småsaker som inte tar någon längre tid, men som ändå inte blir gjort!

Fy på mig :-)

Och inte kan jag skylla på någon annan heller då det är mina saker som ska bli gjorda.


Nu ligger ju A4:an ute på Blocket och det är en del personer som hör av sig, men inte många seriösa.

Så trött man blir så vissa mail.

Skriver bara en struntsumma och sen inte ett ord mer.

Tror dom att man köper en bil så ??!!


Ungefär som att gå in på en bilfirma. Peka på en bil och säga en summa och sen inte ett ord till.

Och dessutom en skitsumma !

Men men..förhoppningsvis får man det såld nu.

Denna månad har dessa 3 Audi-bilar kostat oss en massa pengar.

SUCK !!!

Vill ju ha tillbaka en del av dom pengarna så vi kan roa oss ;-)


På tal om något annat.

Våra rabarber har börjat tagit sig nu!

Jag är lycklig !!!!

hi hi hi ....


Nähe..om man ska börja ta tag i smågrejerna så jag får det gjort nu!


  


Av Pia-Maria - 27 april 2011 20:12

    Idag är det 1 år sedan älskade izor kom till hundhimlen.

Gör så ont i mitt hjärta fortfarande.

Älskade verkligen den hunden!



Idag har jag bara haft en molande huvudvärk .

känns nästan lite som

" lampan är tänd , men ingen hemma "

Bara jag inte får tillbaka den där jävla huvudvärken så e jag nöjd.

Lite mupp kan jag allt vara ;-)


idag har vi äntligen hittat en cykel till Pontus.

Slog till på en 26" , 21vxl, bakåttramp.


Den ÄR stor för honom, men han kommer ju växa mkt nu, så både jag & p tycker att han ska en ordentlig direkt.


Så P har varit så duktig och satt ihop cykel och styrt med det.


idag har jag blivit så ompysslad av P.

Han är sååå underbar!

Fick nästan skäll när jag skulle plocka ut diskmaskinen ;-)


Nu ska jag styra med lite saker jag måste ta tag i....


Älskar min familj !!!


Av Pia-Maria - 27 april 2011 08:42

 Igår hade vi en bra dag på jobbet, men på e.m så kom huvudvärken krypandes.

Tänkte väl att jag hade spänt nacken så jag inte fick tillräckligt med syre till hjärnan.


För jag både drack och åt tillräckligt igår.


På slutet av arbetspasset så smög jag hem och hemfärden var hemskt!


Spyan hängde i halsen, huvudvärken var enorm och jag orkade inte ens lyssna på radion i bilen.


Lite trafik och hem ville jag så det gick i 130 km/h hela vägen hem.


När jag kom hem så gick jag raka vägen upp till  sängen.


Pelle kom med alvedon och drig ned rullgardinen och gjorde det mörkt i rummet.


Har aldrig haft så ont i huvudet i hela mitt liv.


Testade mina kroppsliga funktioner och insåg att en Stroke hade jag inte fått i a f.


Somnade och sov till 6:30.


Pelle var så underbar så han tog hand om det mesta imorse.


Har lite molande huvudvärk nu och känner mej bakfull.


Trodde nästan jag skulle dö inatt.


Hoppas jag aldrig mer får så ont i huvudet igen.


Idag e det utv-samtal med ida`s fröken.



Av Pia-Maria - 24 april 2011 19:38

 Vilken underbar dag !

Idag har vi fått så mkt gjort här hemma!


Började dagen med att åka in till Statoil och pumpa däcken på min bil och köpa filmen " morden i midsomer" ( samlar ju på dom )


sen hem och styrde lite grann, och sen kom min bror Markus med familj och åt påskmat UTE i trädgården och alla barnen lekte o hade det så trevligt.


När dom hade åkte, så började jag och Pelle att slita upp buskarna på baksidan där utbyggnaden ska bli, planterade om rabarberna som är på baksidan till framsidan.

Då fick jag ta fram jordfräsen och köra runt i landet ;-)


  Mycket spännande för barnen ;-)


Så nu är hela landet fullt med rabarber och jag hålller tummarna för att dom tar sig igen dom jag planterade om.


Här kommer några kort från dagen:


  Pontus med våran katt Tvåan


Pepe räcker ut tungan ;-)

  Grabbarna grus i solstolen.

Tänk vad mysigt om jag och Pelle skulle få plats sådär ;-)


Nu har jag hunnit lagt in massor av tradera annonser så nu hoppas jag att jag får lite sålt för lådan är full hemma ;-)


Nu ska jag duscha, äta kvällsmat med sambon och sen myspysa en massa för nu går jag på långvecka inkl HELGEN :-(


 

Av Pia-Maria - 23 april 2011 18:46

 Idag har det varit full rulle vill jag lova :-)

Först skjutsade jag & alfred , morfar till sitt jobb.


Sen hem o tjaffsa med barnen så det stod härliga till :-(

Var nog länge sedan jag var negativ om barnen , men nu har dom varit riktigt jobbiga en period.


Inte en sekund får jag o Pelle för oss själva, och det märktes i våran kommunikation imorse.

Brast totalt och vi som inte är oense ofta, eller nästan aldrig. Blev riktigt jobbigt där och jag bara längtar tills jag o Pelle får en stund för oss själva.


Kl 9 stegade vi in till Linda & Bebbe med familj.


Linda gjorde en hårförlängning på Ida.

Blev riktigt bra, men måste fixa till kanterna på Ida`s riktiga hår mot det nya.

Men det ordnar sig.


Tog 4 tim och under tiden tjattrade vi, fikade och grabbarna lekte massor.


Pelle kom förbi utanför och lämnade Alfred så han kunde åka till Bauhaus.


Umgicks ju med Linda väldigt mkt förr i tiden, så Ida & pontus har ju lekt massor med deras barn och vi var även till Gran Canaria tillsammans 2006.


Vilken resa det var ;-)


Båda barnen vill tillbaka väldigt snart o leka med Joppe & Sabina.


När vi kom hem så lagade vi mat tillsammans, kommunicera med varandra och sedan tog jag o P tag i att försöka få igång högtryckstvätten och jag påbörjade att tvätta min bil.


Gick inget bra o få igång högtryckstvätten, men A3 blev tvättad.

Har ju fått massot av asfalts-stänk och det syns så tydligt på silvrig bil, men medlet jag hade köpt så försvann allt!

Vilken Lycka.

Pelle visade oxo hur man vaxar bilen efteråt, så nu e min pärla så fin.


Pelle tvättade sin i Gusum igår så hans e oxo helt underbart fin.


Nu tänkte jag lägga in en liten bildbomb på dagen :-)


Dagen avslutades ju med att påskharen har varit i våran trädgård och gömt påskgodis :-)


  Nu påbörjas hårförvandlingen



Lång hår.



     


    

Så lång o fint, men ska jämnas till sen ;-)

    Kan det vara en Audi kanske ????

Snygg A6

   

Snygg A3

     

påskharen har varit framme


 

Alfred hittade sitt..

            Våra 3 älsklingar

    Vad vore våra liv utan dessa ???



Älskar dig så mycket Pelle !!!


Av Pia-Maria - 22 april 2011 18:37

 Ja dagarna går så fort och jag vet knappt när jag satt vid datorn sist.


Har ju jobbat ons-tors och idag var det full rulle sen start ;-)


Efter uppgång med morgonkaffe och gjort iordning Alfred, så åkte vi 3 till City gross och storhandlade.


Blev en hel del.


Men City Gross har ju inget billigt godis, så vi svängde över till Willys och handlade 2,6 kg lösviksgodis.

Så det borde räcka till påskäggen och oss själva ;-)


Efter det slängde vi in allt i kylskåpet och vidare ned till Gusum.


Pontus valde själv att vara kvar hos mormor.


Varför är en annan historia.


Där nere var även Maria & Jonas.


Kollade in deras nyinköp.

En Audi TT.

Samma färg som min :-)


Riktigt snygg pärla.


Men absolut inte för någon som kommer sitta mer än 2 personer i och som använder mycket lite packning!


Det var mycket mindre plats än jag hade tänkt mig.


Men en sån när barnen har egna körkort och pelle handlar egen mat så kanske det funkar för oss ;-)


Ett måste för våra barn är att ta körkort.

Att missa att få köra så underbara bilar och kanske få riktigt bra resa-iväg jobb går ju inte att missa...


Anar att grabbarna kommer o bli brandman-polis-yrken...*mamma hoppas*


Ida ska bli läkare, vad hon vill är en sak och vad mamma vill är en annan ;-)


En annan positiv sak är att vi fick värderingen till huset.


1,9 MILJONER!


Me like !!!


var ju uppe i senast 1,695, så riktigt bra höjning tycker jag!!!


Med tanke på huset renoveringsbehov så är jag nöjd !


har vi mer än 1 miljon tills huset är fullbelånat!!!


Men dit ska vi ju inte komma, men är riktigt nöjd!!!


imorgon ska Ida äntligen få sin hårförlängning!!!


Ska bli riktigt kul !!!





Av Pia-Maria - 19 april 2011 17:01

 Nu har vi haft besök av Gusum.

Pelle fick:

8 st mat tallrikar

stekpanna

pengar

och hembakade bullar ;-)


Av oss och mina föräldrar fick han:

Lotter


och så ska jag & Pelle upp till kolmården och klappa vargarna.


Visste inte alls vad jag skulle ge Pelle.

Kände inte för att köpa kläder eller dyl, så det fick bli en upplevelse.

Vi är ju inte allför bortskämda med att umgås på tu man hand.


Men han verkar riktigt nöjd med presenterna så det e kul !!!


Ida har ju åkt och varenda gång hon åker iväg så börjar jag sakna henne så mkt.

Vet inte varför.

Vet ju att hon har det jättebra och så skulle ju hennes kompis komma dit så jag vet att hon kommer ha jättekul.

Hur ska det gå nu framöver när det ska leka med kompisar och sova över... Hur klarar jag mig utan henne?


Nu har en byggfirma till varit och frågat en massa, så jag e helt slut i skallen.


Fick ett mindre glatt mail av banken.


Enligt våran gamla bankkille så ska det vara mer papper ang husköpet ??!!!

Hur fan det nu kan gå till efter så här lång tid!

Jag blir så trött på skiten.


Mäklaren har varit här och värderat huset!

Sist vi fick värderat låg det på 1 695 000:-

Jag hoppas verkligen det ligger en hel del högre ;-)


Snart dax att åka på hundträning.

Ärså trött så idag e jag riktigt omotiverad, men blir ju kul när man väl är där vet jag!

Ett nytt intresse!

Hundträning!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards