Pia-Maria

Alla inlägg under februari 2012

Av Pia-Maria - 28 februari 2012 16:50

 Idag när jag kom in och hämtade Alfred på dagis så möttes jag av detta:


Han pekar finger åt mig och säger:

- Fuck you mamma, jag hatar dig, du är så jävla dum !


Blev helt stum.


Kom av mej helt och fick bara fram till personalen att va f*n har han lärt sig detta?

Ett litet flin och fick till svar att barn lär sig så mycket.


Men det är inte kul att komma till dagis och mötas av detta.


Idag har de varit och lagt golvvärmen i nya huset. Har stakat ut entren också så nu ser man precis vart man ska gå in :-) Underbart!!

Har insett att i mitt tycke kommer vi få fin utsikt från köket. Vi kommer se åkern och kårtorpsvägen och sen skogen förstås.

istället för öbonäsvägen.

Lite lungnare syn på morgonkvisten :-)

På torsdag så gjuter de grunden!

helt underbart!!!

Så kul att se allt gå framåt!!!


23 dagar kvar tills huset kommer !!!

10 dagar kvar tills vi åker och tittar på huset!!

16 dagar tills vi ska se TOP GEAR!!!!

Har många saker att se fram emot!!


På lördag åker jag,Ida och Pontus till kumla för ida ska tävla.

Pelle jobbar hela helgen :-(

Men men....


Ska fixa med bilderna senare....

Av Pia-Maria - 27 februari 2012 10:09

  Yeahhh vilken kul måndag.


Idag hade jag lite samtal att ringa.


Efter 3 samtal var mitt humör i botten. Fy så sur och ledsen men blir.

Ringde VC och fick prata med en som jag inte pratat med förut.

Hon tvärvägrade ge mig en tid, idiotförklarade mig och bad mig byta schampoo.

SUCK orkade inte bråka så jag sa bara jaja efter ett tag.


Se ringde jag KK om min misstänkta uvi.

Hon hänvisade bara till VC, men då sa jag att läkaren sa vid utskrivning att jag skulle återkomma till sjukhuset om jag fick det.


Men då hänvisade hon mig till den avd jag låg på, så då ringde jag dit.

Hon sa att sjukhuset har 1 månad som jag kan återkomma med problem, men detta tyckte hon att jag skulle ringa VC om.

Va fan..läkaren sa totalt tvärtom vid utskrivningen.

UVI är vanligt efter en sån här operation.


Och Alfred & jag har samma VC så att ringa den där jävla kärringen tänker jag inte göra.


Så tjurskallig som jag blir när det blir så här så skiter jag i allt nu.

Då får det vara.. går väl över någongång.


Hur jävla svårt ska det vara att få hjälp? 3 samtal och inte fått hjälp av någon!

Tack för den jävla sjukvården.


Så denna dag känns helt förstörd.


Så nu tänker jag ligga i min soffa och tycka synd om mig själv.




Av Pia-Maria - 26 februari 2012 17:15

 Nu vet jag precis vad ni tänkte på.

Ni är så snuskiga och så elaka !

3 mm...

Pelle ?

öhhh

då får det stå

3 m


:-)


Näe skämt å sido...

Sånna detaljer får ni inte av mej...


Idag fick jag klippa av Alfred allt hår till 3 mm.

Han har kliat i håret ett tag och vi och dagis har trott det var löss.

Men det var det inte.

Det var världens utbrott av MJÄLL.

Kan man ha det som 4-åring?

Gör så ont i mitt mamma-hjärta.

Så imorgon ska jag ringa VC och höra vad man ska göra.

Detta sitter på ca 50 % av huvudet. Så det är ingen liten del som är drabbad.

Han har inget problem med huden för övrigt.


Imorgon kommr ju arbetarna hit igen. De talas ju om att de ska gjuta grunden i veckan. Blir underbart :-)


Idag var vi iväg och tittade på säng.

Det blev ingen. Absolut inte i den affären. Vi kommer åka till en annan affär där vi har sett en säng och som vi även har provlegat.


Men det är ju inte billigt att köpa ny säng.

är väldans mycket som ska köpas till nya huset.

Sparkontot kommer att ha 0.- när vi är klara :-)


Nu håller vi på och kollar på en friggebod som vi ska köpa.

Måste ju ha en nu när de river garaget. måste ha våra saker någonstans.


Nu ska jag spela lite alfapet med våran dotter....



Av Pia-Maria - 25 februari 2012 17:01

 Alfred är så extremt gnällig och tråkig i humöret. Undra om han är på väg och bli sjuk.

Var ju massor som var borta på dagis så undra om det är något sånt på gång.

Han hostar ju imellanåt så vi får väl se.


Idag ringde Maria och undrade om Pontus ville följa med till busfabriken så det fick han ju såklart.

Så nu är han iväg där.


Vi fick lite besök av Linda, Bebbe och hans bror. Kikade lite på grunden.

De var ju sugna på att bygga ett Lyckan.

Deras förtjänst att vi bygger det huset :-)


Idag fick Pelle äntligen komma till leksakshuset.

Blev lite smågrejer som vi köpte.

Om man sa en sak i kassan så fick man 50 % på en lego-produkt.

Så han tog en stor lego kartong med en bil. Det är hans lördagsnöje.

Vilket Pontus får sen :-)


Alfred fick ett nintendo DS igår av en snäll person.

Så han gick upp kl 5 imorse och började spela.

Han är så nöjd med att ha ett eget nintendo DSI.

Ett vitt.

Han är endast 4½ år gammal, men han är riktigt duktig på att spela.


ikväll blir det mello-mys.

Älskar lördagskvällar :-)

Hela familjen samlad och bara en massa mys.....


Imorgon ska vi åka och titta på en ny dubbelsäng.

Den vi har nu kommer inte in i nya huset.

Den hade jag innan jag träffade Pelle och i nya huset ska bara våra gemensamma saker/möbler in.

Så imorgon ska vi se om vi kan hitta någon.

Då våran tid som småbarnsföräldrar är slut och inga barn sover hos oss så ska vi köpa en 160 x 200.

Blir i a f några cm mer till yta i sovrummet.


Så tyvärr Malin & Magnus.

När ni sover över så får ni inte sova mellan oss ;-)

Kärleksfull, men vi står gärna över :-)


Nu dax att kolla hur går det för snyggingen vid köksbordet :-)


Av Pia-Maria - 24 februari 2012 13:55

 Jag försöker stanna upp, ta ett djupt andetag, njuta av tillvaron, men så hinner dom där jäkla

 - jag-vill-ha-allting-nu-känslorna

komma och så står man där med stressen i magen och vet inte vilket ben man ska stå på!

Det är så kul och titta ut genom fönstret och se hur huset ska stå sen. Kanterna är uppsatta där dom ska gjuta i. Rörena är dragna som ska gå under grinden.

Så nu vet vi exakt var vi ska sitta och skita sen ;-)

hahaha....kanske ska gå ut och provskita en sväng rakt i röret och se om det blir bra där :-)

Men ändå så vill man ha huset nu !!

hi hi hi....

Aldrig kan känslorna bara vara nöjda, men det kommer dom vara när jag kryper ned i mitt badkar för första gången!

ME LIKE !!!!


Snart ska jag åka och hämta barnen. Ida & Pontus är ¨på frita och lilleman är på dagis.

Typ ensam.

Verkar gå en riktigt epidemi på dagis för det var extremt många borta.

Så vi får se hur vi ska spendera denna helg.


Idag köpte jag även klart presenterna till den blivande 8-åringen!

Vad barnen växer och blir stora...!!!



Av Pia-Maria - 21 februari 2012 14:56

 Jag kan inte åka in och hämta Alfred på dagis.


av 22 läsare så var det 1 som kommenterade om min nya frisyr så alltså ser jag för jäkligt ut så jag kan inte gå utanför dörren ;-)


  


Nu börjar jag bli rastlös, har jättefint väder och så är hela tomten en lerhög!

Jag kan inte gå någonstans!!

Men men.....


Men nästa vecka ska de tydligen börja gjuta grunden! YEAH !!

Äntligen!!!

Får man verkligen se hur det ser ut !!!


Men grävaren har sem tors fre, så då kommer arbetet stå still. Stackars Pelle. ledig torsdag så han missar ju allt hahahahaha


Se om vi kan komma till Beijer och kolla kakel & klinkers.

Måste börja fundera på det !!!


Dax att göra nått....


  

Se hur många jag kan skrämma med min nya frisyr ;-)

Av Pia-Maria - 21 februari 2012 13:03

 22 Mars.


Ett datum vi aldrig kommer att glömma i vårt liv.

Då kommer huset!!!

Helt underbart!

Ska bli så spännande att få se sitt egna hus byggas.


Och den 9 Mars åker vi till Eksjö och kollar på vårt egna hus när det byggs.

Nästan som ett ultraljud.

Man får se lite innan man får det i sin famn ( på tomten )




Av Pia-Maria - 21 februari 2012 09:19

 Det är ingen enkel uppgift här i livet.

Igår blev jag osams med både Ida & Pontus som är nere i gusum.

Har riktigt dåligt samvete, men detta blir att lösa när de kommer hem.

Går inte in på detaljer, men jag är helt slut, riktigt slut.

Denna vecka blir enbart till att komma ifatt det jag skulle gjort för en vecka sedan.

Är inte ens 3 veckor sen jag gjorde operationen, och det verkar jag glömma ditt som tätt och det märker jag nu.

Sömnen blir lidande, uppstressad, och lättretlig.


Idag hann grävaren komma innan vi gick ur sängen. Jag och Alfred låg och myste lite imorse.

Behöver ju inte stressa när det bara är han och jag :-)


 

Alfred våran "minsta" älskling


 

  

Tyckte det var tyst där nere. Somnade mitt upp i nintendo DS spel :-)




   

Varje kväll när husse kommer från jobbet ska det mysas så här. Detta sker bara med Pelle.

 ALDRIG MED MIG !!



 

 

Myskissen :-)




    

Min nya frisyr




  

Jag & Ida på doper. Också nya frillan :-)

Åsikter tack!!!!


Nu ska jag inta soffläge :-) 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24 25 26
27 28
29
<<< Februari 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Skapa flashcards