Pia-Maria

Alla inlägg under juli 2012

Av Pia-Maria - 30 juli 2012 18:37

Det blev att beställa ett nintendo Wii blått till Alfred i födelsedagspresent. Sa till Pelle att jag bryter ihop om det inte finns sen när vi ska köpa det. Så vi beställde det idag så får vi gömma det tills den 17 Oktober.


Det var så fint så det var ett MÅSTE att ha i hans rum.


Vi är helt slut, jag & Pelle. Vi ligger i varsin del av soffan och tittar på OS. Alfred leker med sina saker. Skönt med lite lugn och ro....


Imorgon blir det att jobba.... working working....




Av Pia-Maria - 30 juli 2012 07:25

Jag är helt slut. Inatt har jag sovit sådär bredvid en kokhet unge. Han hade 39,9 igår när vi kom hem från bion. Efter den suppen han fick då blev han feberfri. Har inte märkt att han har haft feber än, men han har ju ont i huvudet. Men man är inte van vid att hålla koll på barn nattetid. Känner mej helt slut efter nattens vaknande. Så idag fick det bli vab. Jag hoppas kunna jobba imorgon i a f.


Igår var vi ju på bio. Batman är ju inte min favorit så, men jag har sett de andra filmerna. Men nu blev t o m jag imponerad av denna film! Sjukt bra !!!!!

Var jättemysigt att få gå på bio med maken ensam. Inte mycket egentid vi får tillsammans sådär.


Wii:et som jag visade finns på

www.teknikproffset.se


Jag beställde Ida`s DSI därifrån och var helt nöjd!
Men köp nu inte upp alla blåa wii för jag ska ha ett oxo :-)


Idag ska jag nog gå ut och börja måla det vita på huset. Har ju inte så mycket att göra nu när Alfred är hemma.


Idag köpte jag ett armband på www.campadre.se

Underbar sida det där:-)


Köpte detta armband:

Kostar ca 700 i vanliga fall, men fick det för 179 kr nu !!!! Är ett riktigt fint armband ju :-)


Ida & Pontus är ju i gusum så det är väldigt tyst och lugnt här! Får se när de kommer tillbaka. Har ju inte bestämt någon dag.


På onsdag ska vi åka och titta på ett köksbord på Möbeltrend. Vi velar som fan fram och tillbaka ang den historien.

Men det kanske blir detta. Får se hur det ser ut live om man säger så.

Skulle passa bra i vårat nya kök, men vi får se.....


Nu dax att sätta lite fart här hemma innan jag somnar :-(

Av Pia-Maria - 28 juli 2012 18:04

Idag har vi verkligen haft en arbetsdag. Ida har hjälp oss att slänga på skräp på släpkärran. Det tar mycket längre tid än man tror att styra med sånt här. pelle lyckades ha sönder taket som var helt fortfarande. Så nu är det mesta borta i a f. Så imorgon fortsätter arbetet med att köra skräp till returpunkten.


Tiden går ju så vi har en liten son hemma som vet att han fyller år om ca 2 månader. Något som står högst upp på önskelistan är Skylanders. Men då måste han ju ha en spelkonsol för det. Pontus har det tills sin PS3. Men skylanders finns till PS3, Wii,X-box 360.

Vårat wii som vi har i vardagsrummet har vi lovat bort till Ida att hon ska få ha i sitt rum när vi flyttar.

Så nu har vi bestämt att Alfred ska få ett eget Wii när han fyller år. Och så tänkte jag söka lite nu på nätet vad det kostar. Hittade då detta som vi nu ska köpa:

Ett blått Wii !!!

hur snyggt var inte detta då? Så det blir att beställa till nästan lön !


och givetvist ska han även få startpaket med skylanders. Det som är bra med skylanders är att grabbarna kan spela på varandras med egna gubbar. För de funkar till både ps3 och wii gubbarna. Mycket bra tänkt av den som gjorde detta spel :-)


Nu är det inte långt kvar tills vi flyttar.

5 veckor nästa vecka.... köket kommer och snickarna ska vara här och arbeta! Me Like !!!!!!!


Såg en fruktansvärt bra film igår. Baksmällan 2.

Man bara måste se dom filmerna. Det var den roligaste film jag har sett. Skrattade så jag tjöt och trodde jag skulle väcka alla barnen i huset. hahahah


Av Pia-Maria - 27 juli 2012 22:55

Ja så lång tid tog det innan Pontus tappade sin nya lagning. Är jag tjurig eller tjurig på detta? Denna tandläkare vi har haft senaste 2 ggr har pontus tappade sina lagningar direkt nästan. Kommer inte vilja ha henne fler ggr. Pontus får ju ont av att göra detta. Och enligt dom så kan man inte göra något annat när han är så ung ! SUCK!!!   Vad fasiken ska man göra???


Idag har jag och P haft en shoppingrunda med alla presentkort! Blev väldigt mycket grejer till nya huset.

Hittade en skitsnygg vinkaraff med tillhörande vattenflaska till. Sen 6 st nya bodum kaffemuggar och sen en hel del nya saker.......Lägger in lite bilder imorgon. Datorn krånglar lite idag.... Men ska bli uppdaterat imorgon om jag orkar.


imorgon ska vi åka till returpunkten flera ggr med skräp från rivningen. Vilket jävla jobb det kommer att bli....


Nu dax att fortsätta se OS invigningen... 3 härliga timmar...gääääsp........

Av Pia-Maria - 27 juli 2012 08:15

Nu tar jag och älsklingen äntligen helg ihop. Vi har inte varit ledig en enda dag på nästan 2 veckor. Känns skit, men nu är dagen här som vi är lediga tillsammans.

3 hela dagar tillsammans och vädret spås att bli fint :-) Kan det blir bättre?


Idag blir det tandläkaren igen med Pontus klockan 10 och sen ska vi handla lite. Vi måste ju planera våra inköpt mera nu när vi inte har en frys och sen ett litet kylskåp gör att vi inte kan handla hur mycket som helst.


Denna helg har Pelle bestämt att vi ska grilla hela helgen.

Måste starkt rekommendera denna till grillad hamburgare:

 

Vi har testat den till vänster och den kommer alltid ligga på min hamburgare hädanefter! Så JÄVLA god!

Allt är ju en smaksak och det finns ju flera smaker, men testa!!!!!!


Dax att göra sig iordning och sen åka inåt stan!!!!!

Av Pia-Maria - 24 juli 2012 13:39

Hur Tam och söt är man inte då?

Av Pia-Maria - 24 juli 2012 08:12

Verkar inte som det. För fy fan så grabbarna har hållt på nu på morgonen. Alfred är rent sagt ut förjävligt för tillället. Och Pelle jobbar hela långa dagen. Det är ju sååå kul!


Idag ska Ida på bio med sin kusin Michaela. De ska se Ice Age 4 på 3D. Ida ska bjuda för hon fick ju presentkort på bio så hoppas de får de kul!


Idag blir en hemmadag. Humöret är i botten. Borde vara toppen eftersom det är solsken och allt!!!!


Men men.. lite frisk luft kanske gör humöret på topp igen... Vill ju njuta av att vara hemma ju!!!!


Igår skrämde Pelle skiten ur mig.

Trodde att pelle slutade 18 som vanligt. då är han hemma till ca 18:40. Men jag hade sett fel och han slutade 17, vilket inte händer ofta. Så när jag stod med Alfred i duschen så hörde jag en mansröst som pratade i köket. Hörde att det inte var pappa för dom har så olika röster. Sprang ut och fick se Pelle. Jävlars så rädd jag blev


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards