Pia-Maria

Alla inlägg under mars 2014

Av Pia-Maria - 31 mars 2014 16:15

Just nu har jag hemmavecka då jag är på SOS i Norrköping. Går på min handledares schema. Idah r jag jobbar 6:45-14:00. Fan halvtid mot vad jag är van vid :-)

Känns lyx att komma hem straxt efter kl 2 :-)

Endast 8 min med bil också.


   


Hoppas att min nya uniform kommer denna vecka :-)

Och mina nya jobbskor. Beställde ett par dyra från jobi.se


Hoppas att både mina fötter och rygg kommer att tacka mej i framtiden.
 
I helgen så fick jag en bit av pappas murgrill på låret och fy i helvete vad ont det gjorde! Haltar fortfarande!
 
 
Nästa vecka blir det uppsala igen. :-)
Av Pia-Maria - 24 mars 2014 08:30

Nu sitter man på tåget och är påväg till uppsala. Ser verkligen fram emot utbildningen och att få lära mig allt.

Efter att ha varit på sos en vecka nu så känns allt så rätt.
hoppas jag kan förmedla detta när jag väl sitter där själv och jobbar och svarar på 112 samtal.

Av Pia-Maria - 17 mars 2014 20:10

Nu har jag varit på min första dag på SOS ALARM.


Det har varit mycket genomgång om allt som man behöver veta på ett nytt jobb.


Vi är 3 operatörer och 1 sjuksköterska som börjar utbildningen.


Så varannvecka kör jag hemma och sedan varannvecka i uppsala.


Fick även sitta med och lyssna på mina första 112 samtal. Gud så coolt!


Insåg att detta kommer nog passa mej perfekt.


Har så mycket positiv känsla över detta!


Alla är så trevliga och tillmötesgående.


Är verkligen inga sura miner över att det kommer nytt folk utan tvärtom.


Ser fram emot utbildningen och sedan framöver få ta tjuren vid hornen och ta mitt första samtal.


Tror verkligen jag har gjort rätt val!

Av Pia-Maria - 12 mars 2014 07:49

Efter flera tester och interjuver så har jag nu äntligen skrivit på för SOS ALARM!


Trodde faktiskt aldrig jag skulle klara av alla tester då jag faktiskt inte ens jobbar nu som operatör.


Men kommer nu gå en utbildning på ca 10-15 veckor, med varann vecka i Uppsala.


Börjar redan nu på Måndag och jag ser verkligen fram emot detta!


Är inte många som har vetat om detta då jag inte orkar svara på alla frågor.

HAde jag inte klarat det så hade det ju inte varit något utan jag hade fortsatt som väktare, men nu är det klart!

Fan så nice!


Börja jobba i Norrköping, 8 min med bil till jobbet. Har ca 1 tim nu enkel resa till Loomis.


Känner mej så NÖJD och stolt över mig själv.

Fick veta att testerna man gör uppe i Stockholm på rekryteringsmyndigheten klarar inte ens 50 % av alla de skickar för test.

Och jag klarade dom!

Svårast var nog psykologtesterna med interjuv till.

Och 50 min stresstest..gahhhh snacka om att hålla tungan rätt i munnen...

Men förstår ju verkligen dessa tester. Klarar man dom inte så klarar man nog inte att svara på 112 samtal heller.


Så när jag är färdigutbildad så kommer jag svara på 112 samtal.

Fan sååå coolt :-)


Ett av mina drömjobb och jag hoppas verkligen att detta kommer att passa mig nu i slutänden.


Pappa sitter ju som operatör på räddningstjänsten och när det handlar om brandkåren så går pappa in och lyssnar på 112 samtalet för att veta vad han ska göra för åtgärder. Så pappa kommer nog lyssna på mina samtal sen :-)


För en gångs skull är jag så jävla stolt över mig själv och har gjort mer än vad jag trodde var möjligt!!!!



 
Så här kommer jag sitta sedan när jag är klar :-)
Min kropp kommer älska detta nu !!
 
Allt om mitt avslut från Loomis kommer i ett tråkiga inlägg :-(
 
Nu ska jag baka för att ta avsked på jobbet ikväll.
Jobbar bara 3 dagar till sedan slutar jag :-(
 
Av Pia-Maria - 9 mars 2014 08:08

Igår var det kalas hela dagen lång. Först kom grannen och Pelles syster med sambo,

Av dom fick han en mjukglassmaskin, Ska testa den idag.

Misslyckades lite igår :-(


Sen på kvällen kom 4 killpolare och de åt pizza och skulle se en film men jag tyckte det snackades mest.


Men Pontus hade det toppen och det är ju huvudsaken.

Så nu har vi en stor 10 åring här hemma :-)


Idag blir det lugnt.


Blir en långvecka nu igen.....

Av Pia-Maria - 7 mars 2014 08:15

Just nu har jag dom stora fåglarna lösa. Glock sitter och putsar mitt hår. Han måste tycka det är smutsigt ;-)

Kimber försöker sätta sig på huvudet med men jag har för liten skalle så hon får inte plats :-)

Så hon får studera på håll istället.

 

Bilden kom snett. Orkar inte vända den ;-)


Idag har jag massor på agendan men orkar inte, Pontus fuller 10 år imorgon och vi får en massa gäster.... snarkkkkk....

Har noll motivation tyvärr.

Igår var jag så irriterad på folk!


Är lite smått irriterad idag med!


Av Pia-Maria - 3 mars 2014 09:42

Idag har jag min vilodag. Har jobbat 60 Tim vecka. Blir så trött av det.
Nu på morgonen har jag varit på sjukhuset och lämnat blodprov. Är ju så svårtstucken så dom fick testa och lyckades på första försöket.
Denna vecka är totalt fullbokad. Pontus fyller 10 år på lördag. Kalas både för släkt och sen kompisarna på kvällen.
Har mycket privat att fixa så jag kommer nog vara lite off dessa dagar då mobilen får stå åt sidan.
Bakning, möten och barnen är veckans tema :-)

Hittade en bilkompis på parkeringen på sjukhuset :-)

Ida fick sitt tandsmycke i fredags. Så fint :-)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards