Pia-Maria

Alla inlägg under augusti 2014

Av Pia-Maria - 16 augusti 2014 18:48

Av Pia-Maria - 16 augusti 2014 16:40

 Idag har vi varit på marknaden med pappa. köpte den obligatoriska korven, kalendrarna och var på resturang :-).
Köpte även rapsolja i olika smaker :-)

Tyvärr började det hällregna så vi fick skynda oss hem :-(


Här hemma sliter vi oss fortfarande i håret. Vi löser inte Idas bussresa än!

Så jävla stressande det är!


Det är ju inte bättre när man vet att hon på måndagmorgon ska till himmelstalundshallen och ha idrott. Ytterligare längre resa :-(


Skrev till östgötatrafiken och frågade varför morgonbusasrna måste gå så tätt. Bättre att ena kommer ca 10-15 min tidigare för då hinner hon i tid.


Känner mig så stressad nu så fy fan!


Imorgon åker vi till Gröna lund.

Whohooo..........


   

Alfred stannar så gladeligen hemma med mormor :-)


Av Pia-Maria - 15 augusti 2014 18:16

Idag hade ida sin långritt. Skulle vara där innan och pyssla med hästen. Ida har ju egen ryktlåda med allt man behöver så hon och jag styrde med det. Är så förbannat mysigt att pyssla med häst.
Vi drömmer ju om att få en stallplats ute i kårtorp så vi kan köpa en häst.
Alla bara säger vilket jobb....javisst....men vilken kärlek :-)
Finns inget som gör mej så avstressande som att stå och borsta på hästen eller rids en sväng :-)

Alfred ska också börja rida i gruppen innan Ida av tisdagar är vi fullbokade nu för tiden :-)

Och nej, vi har inte glömt Pontus. På måndagar ska han börja skjuta luftgevär och när han är 13 år får han börja skjuta riktigt pistol. Så han är nöjd med sin grej med pelle :-)

Av Pia-Maria - 14 augusti 2014 19:22

Denna helg är jag ledig 3 hela dagar :-) dom ska jag förvalta väl.
Börjar morgondagen med att åka till stallet. Blir långritt för ida, men ska följa med och fixa hästen Lotta :-)
Idag fick vi även veta att Alfred kom in i rid gruppen före Ida så nu ska han börja rida :-)

På lördag är det marknad i Norrköping så då ska vi ned dit :-)

Söndag spenderas på gröna lund tillsammans med våra Danmarks resekompisar :-) se om Helena & jag tar en ridtur på gröna Lunds plasthästar ;-) kanske våra makar vill ha äran att rida med hahaha

Vår vardag går inte riktigt ihop med idas nya skola så jag sliter mitt hår och fattar inte hur saker och ting ska lösa sig.

Känner mig grymt stressad över vardagen som börjar på måndag när jag inte har lösningen inom räckhåll :-(

Haft mycket trevlig jobbdagar tillsammans med Sandra. Tänk så många fina människor jag lärt känna genom sos alarm ?

Nu stänger jag av mobilen och intar sängläge. Se när mobilen kommer på igen. Känner att nu ska jag fokusera på att lösa våra egna bekymmer än ägna mig åt mobile n. Den tar alldeles för mycket tid och energi just nu .

Av Pia-Maria - 10 augusti 2014 19:24

imorgon är vi bjudna till Ida`s nya skola och få se hur det är där.

Ska bli kul att få komma dit och kolla och se hur hon kommer att få ha det där.


Det sägs ju att man ska låta barnen aktivera sig och inte bara sitta vid datorn/surfplattan hela tiden.

Alfred & pontus har fått vara i skate parken och kört med skatebord och kickbike`s. Så mycket att Alfred har spytt av utmattning.

Både igår och idag. Tror inte att det är magsjuka, utan han var verkligen helt slut efter vi var där i 4 timmar igår.


Nu ska jag ta och lägga mej i sängen och se på tv i lugn pch ro. Älskar sånna ensamma stunder på kvällen :-) 

Av Pia-Maria - 2 augusti 2014 21:06

Nu har jag redan lagt mig. Är super trött och tänkte unna mig en förhoppningsvis många timmars sömn.

Kan ha fått en förklaring till mitt nya beteende om att ha blivit morgon trött. Återkommer om det senare
imorgon fortsätter min jobbhelg och även jobbar måndag. Är i a f ledig tisdag. Kors i taket ;-)

Av Pia-Maria - 1 augusti 2014 10:20

Kollade i almanackan idag för att kolla hur vi ska planera Augusti med diverse grejer. Fick en smärre chock.

Pelles och min första lediga dag ihop nu är 15 Augusti, Den dagen har ju Ida långritt så då är ju vi i stallet.

Sen är det marknad och Gröna lund på schemat den helgen.


Pappa har ju semester i Augusti så vi skulle ju till Kolmårdens djurpark med honom. Det får vi ta sista helgen i augusti :-(

Pelle hade även bokat in en middag med vänner, snopet för honom att han själv jobbar hela den helgen. Blir att avboka.


hur fan är det möjligt att ens schema brakar ihop så fullständigt med varandra??!! Skulle inte ens kunna lägga ett schema medvetet sämre än vad vårat har blivit omedvetet :-(


Pelle har även börjat med direktiv till mig här hemma. Ingen mobil om kvällarna!!!!

Hjärtklappning och panik är vad jag har. Känns som jag inte får någon som helst rutin i mitt liv. Nytt schema gör att jag inte kan ha samma gamla vanor hemma. Städning och sånt har hamnat helt åt helvete. Så nu är det mobilförbud på mig om kvällarna. Dom kvällarna jag är ledig så är det ta hand om mig själv, stressa ned och bara styra med det jag vill.


igår var jag och barnen och såg draktränaren 2. Vilken bra film!!!! Bland det bästa jag sett!


Jag har gått ned en del i vikt och ligger nu under 47 kg.... inte ok.....

Så Augusti kommer handla om att få in matrutiner, städrutiner, nya rutiner med Ida`s nya skola, och läxrutiner för alla 3 barnen.


Sen även stallrutiner. idas stall och eventuellt min ridning om jag nu kan börja rida :-)


 




Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards