Pia-Maria

Alla inlägg under juli 2010

Av Pia-Maria - 12 juli 2010 19:27

 ja så heter sjukdomen jag har.

 

Den framkallar mycket kraftiga blödningar. Jag har efter operationen i januari haft mens var tredje vecka med mkt kraftiga blödningar.

Mensvärken ska vi inte ens tala om.

Enda som hjälper är morfintabletter och det inser man ju att det kan man inte äta var tredje vecka för att orka stå på benen.

 

så imorgon 10:00 så opereras jag mot det. Dom ska  ( om jag nu förstod det rätt) , bränna bort slemhinnan i livmodern under narkos.

 

Jag är redan informerad om att det kommer att göra ont när jag vaknar, men i framtiden så hoppas jag tat jag är bland dom 65% som blir av med sin mens efter 1-2 år.

 

Pelle har lyckats bli ledig så det känns skönt.

 

Hoppas jag har kunnat förklara någorlunda för den som inte hängt med vad jag ska göra.

 

med 3 bokstäver så kan man även säga PMS!

 

Idag har jag jobbar mina "ynka" 10 tim. Här är man glad om man "bara" jobbar 10 tim. Det ju är ju minimum :-)

 

Nu har Pelle fixat så nu kan vi surfa samtidigt båda två.

Så nu kör han på sin dator och jag på min!

känns skönt, slipper den ena bli utan hi hi hi

 

Hör av mig när jag är på fötter igen!

 

see you later!!

Av Pia-Maria - 10 juli 2010 07:59

 En 2½ åring som heter Alfred.

Hans bästa sidor är att vakna vid 5-5:30, gärna med ett jävla liv !

Ni får honom för en 50 öring :-)

 

Jag blir tokig på att han ska leva rövare om mornarna :-(

 

Idag ska vi ha grillparty hemma!

NICE!

Av Pia-Maria - 9 juli 2010 21:46

  Blott en dag, ett ögonblick i sänder...

 

Idag hade vi begravningen för min älskade farmor.

Åhh så jobbigt det var.

Hur mycket man än kan tycka att en person som blir nästan 90 år, får dö en fridfull död, så saknar man ändå personen hur mycket som helst och det känns hur jobbigt som helst.

 

Begravningen var jättefin och alla blommor var underbara.

 

Har så mycket minnen av farmor & farfar. Det är jag så glad för!

 

Dom gav mig en barndom som jag önskar alla barn kunde få uppleva!

 

  

våran blomma !

 

Av Pia-Maria - 7 juli 2010 17:49

 Idag skulle Pontus ha gått till optikern.

Blev riktigt irriterad på hur allting har skötts.

Vi bokade ju tid där, med persnr och allting.

Men idag när vi kom så sa hon ( som inte var samma som bokade oss) att barn under 8 år får inte gå till optiker utan dom får gå till Sjukhusets ögonmottagning med remiss.

 

Då blev jag förbannad. Hur kan inte denna person som bokade oss inte veta detta?

Här har man fixat en ledig dag och styrt o ställt och så blev det inget. Kunde dom inte ha ringt och sagt det när dom ändå hade hem och mobilnr inlagt.

Blev riktigt sur på dom!

FY !

 

Men Pontus fick ju i a f gå till frisören och sen myste vi lite idag.

 

jag köpte mig ett par örhängen.

HANDBOJOR!!

Bara älskar dom. Är sååå snygga!! hi hi hi

 

Ida är iväg med Carin och hennes barn till sommarstället där vi var och badade för 2 v sen. Hon kommer hem imorgon!

Stora tjejjen ju!

 

Imorgon är det jobb, sen ledigt i helgen.

 

På tisdag opereras jag igen :-(

Har sånna fruktansvärda PMS besvär så nu ska dom åtgärda det hela.

Tyvärr under Narkos :-(

Så eventuellt blir jag även´kvar på sjukhuset. Återstår o se hur jag mår efteråt.

 

Känner mej nervös redan. Gick fort att få tiden. Pratademed läkaren i måndags, igår tisdag fick jag komma upp och fylla i operationspapprena och lämna prover/BT och dyl.

Fick träffa läkaren, prata med sjuksköterskan.

På tisdagseftermiddagen ringde dom och sa att jag skulle få operationstid på tisdag 13 Juli.

 

Pelle jobbar och jag blir mycket ledsen om han inte lyckas få ledig eller byta bort sitt pass, men så är det ju i dessa jävla semestertider. Omöjligt att få bli ledig.

Jag som inte vill vakna ensam efter narkosen. Tycker det e så jobbigt.

 

Idag kom nya modemet som gör att Pelle och jag kan surfa samtidigt.

 

Nu dax att surfa vidare....

 

  

Av Pia-Maria - 3 juli 2010 18:18

  Älskar detta

Jag klagar inte mycket

på det.

VÄRMEN!

Det är så skönt!

 

Men Pelle lider som f*n.

Stackarn... han längtar till jul hi hi hi

 

Idag har /är det mycket varmt ute och det är så skönt!!!

 

På banken gick det inte bra, inte än så länge.

Mamma o pappa ska till juristen på måndag.

Mycket som ska ordnas där först innan banklån tas.

Fråga mig inte varför det är så krångligt, men så e det....

 

Men lån får vi tydligen ta så NICE!

 

Ska fortsätt putsa fönster. Gjorde utsidan imorse...

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards