Pia-Maria

Alla inlägg under april 2012

Av Pia-Maria - 30 april 2012 17:38

 Efter en mycket tung jobbhelg så är det äntligen min lediga dag.

Pontus skulle ju operera vid sitt knä idag. men det blev inställt. Det hade börjat läka. Vilket inte heller är så vanligt. Hej o hå....så det var bara att åka hem igen. Ida ville inte gå till frita så hon fick vara hemma oxo. Alfred har varit en liten sväng på dagis idag.


idag var jag,Ida och Pontus och kollade på tapeter till Idas rum. Eller snarare en fondtapet.

Men vi hittade inget så då blir det nog att vi förstorar ett kort på Izor och hon får ha det som fondvägg.

En mycket saknad och älskad hund!


Handlade lite till mat och sen hem. Vädret blev ju underbart på e.m så vi har varit ute hela e.m tillsammans.

Grabbarna tycker ju det är riktigt kul att leka i jordhögen.


Nu väntar jag bara att Pelle ska komma hem. Nu är det 8 dagar sedan vi var lediga tillsammans. Längtar massor efter det!!!!


På söndag åker jag ju till London. Ska bli riktigt kul!!!!!


 

Av Pia-Maria - 26 april 2012 17:55

 Nu har vi varit och slängt vårat skräp som var på släpkärran.

Nu hade jag ju bett min pappa att köra bilen, för jag kan inte köra med släp.

När vi skulle åka så sa han:

Det är bara att du kör.

What the fuck!

Fick jag ju köra i a f !


Efter vi hade tömt och det var väldigt lite folk som tur var, så tyckte pappa att vi kunde åka en sväng till med deras skräp.

Tur att jag var med för han höll på att kasta Ida`s nya säng som står i deras bod. hahaha....

Den vändan gick också bra och köra, men så kommer det stora MEN!

Jag hade fått bilen och kärran upprätt och skulle backa rakt bakåt för att ställa av kärran.

Efter 5 försök då jag hade lyckats med att nästan slå knut på vagn och bil så sa pappa:

Nu tar jag över!


Hur kan man misslyckats med att backa rakt bakåt?

Kolla på mej så ska jag visa er!


Hur svårt ska det vara med en sån här???!!!


Nu har jag för första gången i mitt liv gjort paj. Blev en tacopaj.

Jag tycker om paj, men dom får absolut inte vara torra. Jag kan inte äta mat som är torrt. Varken paj,lasagne och dyl....


Nu blir det jobbhelg så pelle får ha det mysigt med barnen!

Av Pia-Maria - 26 april 2012 07:44

Att tiden springer iväg. Jag hinner fan inte med ärligt talat.

Jag vill bara vara positiv och se allt det roliga, men när tiden går så här fort så hinner jag ju inte njuta av  det ju.


Igår så fyllde jag och Alfred kärran full med skräp igen. Så nu väntar jag på att pappa ska hjälpa mig att köra den till returpunkten.

Och vid Lunch kom favoriten Henrik alias TopGear och kollade lite på min bil. Behövs bara göra 15 000 mils servicen. Så det var skönt att det inte var några större fel på bilen.

Henrik är ju Pelles kompis, men jag träffar nog honom mer än Pelle, hahaha....


Och när barnen kom hem från skolan så tog jag med dom till Maxihuset. Gick en sväng där och sen så åt vi mat på Mc Donalds. Var länge sedan jag och barnen umgicks lite tillsammans. Var mysigt. Duktiga jag köpte ingeting förutom maten.


Kvällen blev väldigt styrig, men allt ordnade till sig.


Idag tror jag att dom plockar ned byggställningen. jag ska inte säga säkert, men låter som det. Är på andra sidan huset och jag vill inte springa ut och glo. Tar det när det tystnat sen :-)

Får hoppas att det är så för jag är så nyfiken på att få se huset utan en "tand"ställning på.


Imorgon är det 2 år sedan min älskade hund gick bort :-(

Vad jag saknar honom. Går inte en dag utan att jag tänker på honom.

Min fina fina Izor


 

Av Pia-Maria - 25 april 2012 07:52

 Nu har jag jobbat måndag och tisdag och det har snickarna också!

De hade ju börjat med inneväggarna vid barnens avd i fredgas, men igår när jag gick in så var ALLA väggar uppe!

Så nu ser man precis hur hela huset kommer att bli!

Helt sjuk bra !

Kände mig som hemma direkt.

Huset kommer att bli så fint!

Barnen har fått sina rum nu så nu vet vi vart alla ska bo!


Idag ska jag och Alfred ur i trädgården och styra.

Har så mycket att göra att jag har inte tid att jobba :-)

Pelle och jag har inte en enda dag ledig denna vecka  så det är så tråkigt :-(


Nu har man varit duktig och betalat alla räkningar. Känns inte alls kul så länge bygget är.

Dubbla elräkningar, massor av småsaker hela tiden. Det är sjukt mycket att tänka på.


Min chefen frågade häromdagen varför jag såg så sammanbiten ut.

Gör jag?

Är nog för att jag har en miljon tankar och frågor i huviuet hela tiden.

Vilket han förstod.


När huset är klart kommer jag nog inte orka göra något på ett par månader. Tur att det blir vinter så trädgården göms ett tag hahahaha :-)

Av Pia-Maria - 22 april 2012 20:31

Vi får inte nog av att köpa och bygga hus så vi har köpt en friggebod från Jabo.

Ett knutförråd på 15 kvm.

Så den ska vi måla i samma färg som huset. Kommer att bli så fint !!!!



Eftersom vi river garaget och alla bodar så måste vi ha vårat skräp någonstans. Handen på hjärtat !

För har man egentligen något vettigt sparat ?


Men i och med att vi köper det så får vi merjobb här hemma. Vi måste såga ned ett träd till. Och denna vecka som kommer så är inte Pelle och jag lediga en enda dag tillsammans! SUCK!

Jag kan ju inte köra bilen med släpkärra ensam. Men jag kan fickparkera en Mercedes Benz Sprinter utan backkamera !





 

Så imorgon så åker Pelle till returpunkten med det skräpet som finns på. Så får jag fylla på den på onsdag och så är pappa snäll och kör åt mej på torsdag.

jag är totalt värdelös på att köra med släpkärra. Behöver nog övningsköra på söndagar som alla andra övningskörare gör hahahha


Så just nu har vi så fullt upp. Så jag ber om ursäkt om jag inte har så mycket tid just nu.


Har redan fruktansvärt dåligt samvete över att barnen kommer lite ikläm.


Om 2 veckor så åker jag till London och spräcker kontot till maxgräns hahaha!!!

Ska bli så kul att åka dit!

Shoppa Shoppa Shoppa !!!!!


Igår kväll så ville Pelle att vi skulle se en bra komedifilm.

BAKSMÄLLAN!


Så jävla rolig!

Var länge sedan jag skrattade så åt en film!

SEVÄRD!!!!


Så nu kommer det nog bli tyst ett tag i bloggen!





Av Pia-Maria - 21 april 2012 18:56

 Jag var ju så fruktansvärt trött igår. Ida gick ju över till mamma och skulle se Lets Dance och även sova över.

Jag, Pelle, Pontus och katten lade oss i soffan och skulle se Lets dance.

Efter första dansen sov alla utan Pelle. Vi sov som grisar!!!!!!!

Vaknade lagom till sista dansen då vi alla gick och lade oss i våra respektive sängar.

Sen sov jag till 8:20.

 12 tim sömn :-) check !


Idag vid 11 kom Henrik och han hade med sig sin son Adam som är lika gammal som Pontus. De hade aldrig träffats förut, men räckte med att Pontus sa ordet lego så försvann dom in på hans rum. hahaha.... tänk om det vore så lätt att börja prata med främmande människor jämnt :-) Sen lekte dom som dom alltid hade känt varandra.


Sen på e.m kom Pelles föräldrar,syster och mina föräldrar och firade Pelle.

Han fyllde år i torsdags.

Fick presentkort på Mio och servera.

Mycket bra presenter :-)


Vi har även varit inne och kikat i huset. Nu har de ju börjat byggt upp innerväggarna vid barnens avdelning.

Åhh det är så kul att se hur det börjar bli ett hem nu. Vårt hem :-)


Imorgon blir en lugn dag! En mycket lugn dag. Blir ju en långvecka nästa vecka igen.


Vart tar tiden vägen???

om 2 veckor åker jag till London.


:-)


Av Pia-Maria - 20 april 2012 19:22

 Idag skulle jag ju haft en ledig dag, men jag tog ett extrapass på jobbet. Inte det jag brukar göra, utan hoppade in på något som jag knappt gjort. Alltid kul att få göra lite annat!

Blir världens rookie då. haha så ny man känner sig :-)


Sen åkte jag till skolan och hämtade skolbarnen. Sen till Citygross med alla andra med barnbidrag.

FY FAN!

Never ever att jag handlar efter jobb med andras skrikande barn i örat.

Jag börjar bli smått allergisk mot andras småbarn. Snacka om att allt blir behändig med stora barn.


Jag är på riktigt dåligt humör. jag är trött och utsliten.


Imorgon ska vi ha kalas för Pelle.

Han fyllde ju år igår !

Av Pia-Maria - 17 april 2012 20:06

 Idag trotsade vi vädret lite och gick ut och tog tag i att riva en del av garaget. Vi slet som djur. Pelle stod mestadels på taket och höll på där. Men efter ett tag så fick han ned hela taket så vi fick ned väggarna. Så nu finns det en stor hög med brädor på gården. Även är släpkärran full med brädor.

Men det är så skönt att fått första delen gjord.


Sen kom även min bror Micke med familj. Var trevligt. Inte så ofta vi träffas.


  

Hittade en riktigt snygging i trädgården häromdagen :-)


       

Kycklingarna och hönorna som Alfred har haft hand om. Så fina !!!


   

Nu har dom gjort mycket med innertaket så nu ser man inte takstolarna innefrån längre. 

 

  

Burspråket i köket. Känner mej så nöjd med det. Kommer att ha vårat köksbord där. Kommer nog bli vårat hjärta i köket.



    

Taket är färdiglagt.

Blev supernöjd !!


Är så kul att följa bygget. Se vårt hus växa fram....



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards