Pia-Maria

Alla inlägg under april 2013

Av Pia-Maria - 30 april 2013 20:33

Ja idag är det ju tydligen valborg. Inget vi firar här hemma. Istället bestod hela förmiddagen åt att köpa allting som skulle vara till altanbygget. Vi tog hemkörning på virket och plintarna. Resten tog vi hem direkt. Jag har ju haft som önskemål att få sätta ledlampor i altanen. Vilket jag fick köpa av älskade maken :-)


Så det blir sånna som ska sitta i plankan längst ut. Kommer bli så jävla snyggt!

Sen kom vi äntligen ihåg att köpa nya siffror till huset. Så nu ska nr 37 komma upp :-)


Tyckte att slutsumman på hela altanköpet blev väldigt billigt mot vad vi hade räknat. Skönt att det kan gå åt det hållet någongång!

Utemöbeln och grillen står i sina kartongen och väntar för fullt!!!!


Igår var ju mina föräldrar och Pelles föräldrar här och vi fyllde denna stora containern med allt skräp. Allt fick ju inte plats så en vända minst till returpunkten blir det. Men vi fyllde släpet så nu är allt börta från tomten!  Så skönt !!!!

Men fy fan vad vi slet som djur igår. Helt slut är man!!


Men jag kan ju inte hålla min jävla käft stängd så jag minsann påtalade till Pelle att det är inte så mkt att gräva inför plintarna. Istället för att hyra en jordborr. Så idag fick jag snällt stå och gräva ett par timmar. 12 st hål skulle göras a`55 cm djupa.

Fy fan vilket jävla jobb! Men nu är skiten gjort!!! Och jag ska vara tyst hädanefter!


Men fina maken stekte pepparbiffar och bjöd på finmiddag efteråt.  Regnet kom och vi dukade upp med massor av gott och hyrde filmen - De fem legenderna! Jag tyckte den var dålig, Ida tyckte den var barnslig, men grabbarna gillade den!


Nu ska jag jobba 2 dagar och sen ska operation altanbygge påbörjas! Känner mej som ett barn på julafton! Det kommer bli så fint fint fint!!!!!!!!!!


Köpte en present till mina föräldrar idag.  2 buskar med Amerikanska Blåbär. Dom är säkert 4 ggr som stora som vanliga blåbär. Hade en sån buske på tomten men som tyvärr blev förstörd när de rev huset. Pappa älskade att äta dom till frukost så jag ville så gärna köpa dom till dom. Buskarna blir mellan 100-140 cm höga !!


Ida fick 7 st jordgubbsplantor. Ska få ett eget land sen!!!


Nu da xt att sussaa kudden. Min kropp värker som attans!


Av Pia-Maria - 25 april 2013 20:53

Åhh vad jag har skällt på mina stackars grabbar idag. De är fan inte roliga att ha med att göra ibland, så jag hoppas för guds skull att de kan hålla sig i skinnet ett tag, Älskar dom ju så mycket, men de har gått på jävligt tunn is nu ett tag....


Idag har varit en mycket händelserik dag.


Började med ett samtal från dagis imorgon att det var ju skoldag idag! Eller rättare sagt, skoltimme. Hade ju MASSOR inplanerat på fm som jag skulle göra så dagis sa att de kunde ta honom. Berättade det sedan för Alfred och där bröt han ihop. VÄGRADE gå utan mig. Han e ju inte blyg så, så jag hade inte mage att lämna en sån osäker rädd pojke. Så snälla vännen kunde vänta så jag kunde gå med honom den timmen i skolan. OJ FAN så blyg Alfred var.... Han var så blyg så jag undrade stundtals om han andades ärligt talat! Men han verkade nöjd över att ritat en teckning och suttit i ringen med andra barnen, med ögon i nacken om att jag satt kvar :-)


Sen så kom Pontus hem och berättade att det ska börja en ny kille i klassen. Theo. Ja vad kul. !! De hade lekt och Pontus gillade honom. Nu på kvällen ringde en av Pelle`s vänner och berättade att hans son ska börja i Pontus klass. Det roliga i historien är ju att dessa grabbar har ju för fan lekt ihop. Tror ni de fattar att det var samma barn? Näe, så dom lekte med varandra som 2 främlingar, när de egentligen är vänner. HAHAHAHA.... Har de iezeimers ( hur det nu stavas) båda två???

Kan tala om att jag frågade ut Pontus nu om den nya killen.

- Kände du igen honom????

- Näe varför skulle jag det?

- Är du säker att du aldrig sett honom förut?

- Näeee...

  Nu står jag och Pelle och skrattar...

- Jaha....det var den Theo!!!


Och idag har jag och Pelle fan sprätt pengar omkring oss som det vore vi som vann 327 Miljoner ;-)

Blev ny grill och nya utemöbler till altanen. Byggs ihop tills det blir klart. Men köpte det som var på bilden :-)

Och så det bästa utav allt.

Allt som behövs till gräsmattan är köpt. Fick reda på att grannen har en sån vält vi kan låna och nu snart blir äntligen gräsmattan sådd!!


Först på måndag kommer containern så vi kan rensa hela gården på det sista rivningsskräpet och annat skit:-)

Sen slipper vi se ut som familjen Taikon :-)

 

Av Pia-Maria - 24 april 2013 13:22

Idag har vi fart runt och kollat vart vi ska handla grejer till altanbygget. Så nu är allt bestämt så nu ska vi bara beställa det så det kommer till nästa helg. Sen ska här byggas! Åhh så jag ser fram emot det :-)

 Idag sprang Pelle på sin favoritgrill på Bauhause, och tyvärr hade vi ju missat att ta med stora presentkortet så det blir att åka dit och shoppa imorgon. Blir en sån här:


Färgen är jättesnygg i verkligheten!!!


Sen hittade vi även de utemöbler vi tänkt köpa till altanen.


Kommer nog matcha huset perfekt!!!


Längtar sååå tills det blir klart!!!


Synd att det blåser så mycket idag. Hade velat vara ute och tränat Alfred på att cykla. Kanske hinner med det imorgon.


Av Pia-Maria - 24 april 2013 07:54

Läste nu på morgonen att Pelles och mitt jobb har gått ut i strejk! Blir inte så mkt för Pelle, men för mitt jobb. JÖSSES! Håller den i sig över helgen så vet i fan hur det ska lösa sig. Dom på transport ser verkligen inte till hur vi arbetare får det. Vi som är bra arbetstagare och har ett samvete gentemot jobbet och KUNDER kan inte släppa det dåliga samvete och bara inbilla sig att det blir skitbra med 700:- mer i månader. Undrar hur det kan vara värt att stoppa så mkt för att förhandla löner. Måste ju finnas andras sätt, När strejken är släppt så kommer vi ju få jobba arslet av oss pgr av strejken! DÅLIGT DÅLIGT DÅLIGT !!!

Är faktiskt inte min chef på plats på jobbet som sätter lönerna. Stryp högsta chefernas löner då tills trejken lagt sig och vi får sköta arbetet som det ska!


Fick även veta en sak till facket gjort som jag tycker är så dåligt så jag kommer gå ur transport nu! Vi betalar för att få hjälp/rätt gentemot arbetsgivaren. Inte vara den som blir trampad på ( gäller inte mig, utan en kollega).


Idag ska jag och Pelle åka runt till alla buyggvaruhus och kolla vilka vi ska beställa trall ifrån. Nästa helg byggs äntligen våran ALTAN!!! Whooooo......


Men antar att jag kommer sucka varje år när man ska olja in skiten att varför byggde man så stort hahahaha.....


Nu ska jag göra mej iornding för sånna ställen öppnar ju inte 10 som tur är hahaha....




Av Pia-Maria - 20 april 2013 07:05

Nu är jag redan vaken :-(
Att man inte kan sova när man äntligen får chansen.
Idag blir det storshopping på primark och frukost i hyde park. Om vädret tillåter det.

Igår åt vi en under middag på Angus steak haus :-)

Vi var inne i em enormt stor m&m butik. 4 våningar med bara saker och godis. Köpte mig ett par rosa m&m inneskor. Pelle gillade inte alls affären medans jag gick med ett leende hela tiden. Haha

Nu ska jag se om jag kan somna om en stund.....

Av Pia-Maria - 20 april 2013 07:05

Nu är jag redan vaken :-(
Att man inte kan sova när man äntligen får chansen.
Idag blir det storshopping på primark och frukost i hyde park. Om vädret tillåter det.

Igår åt vi en under middag på Angus steak haus :-)

Vi var inne i em enormt stor m&m butik. 4 våningar med bara saker och godis. Köpte mig ett par rosa m&m inneskor. Pelle gillade inte alls affären medans jag gick med ett leende hela tiden. Haha

Nu ska jag se om jag kan somna om en stund.....

Av Pia-Maria - 18 april 2013 20:27

Imorgon fm bär det av mot självaste London på självaste älsklingens 40-årsdag!!!

Vilken dag det kommer att bli!


Laddad för massor av shopping, fina resturanger och en massa mys!!!


Väskan är inte packad, väskan är framställd. TOM!!

Åker enbart med tandkräm,tandbrorste och rollon!


Hela väskan ska fyllas med varor från

Primark FÖRSTÅS!!!


Hamleys. 5 våningar som är som 5 st Toysrus ovanpå varandra.


Där skulle jag kunna spendera miljoner där inne!! UNDERBAR butik!


Blir även fin middag på:


Så jävla fin mat där inne! Bästa middag jag någonsin ätit åt jag där!!


Nu ska jag städa det sista, ta tag i min hemska ångets över flyget. Fan så flyggrädd jag är :(


Pelle vill att jag söker hjälp för detta och det får nog bli så! Detta är hemskt att vara, och värre blir det ju mer jag flyger!


Ha det nu bra här hemma så ska vi ha det underbart borta i helgen!!!


Av Pia-Maria - 17 april 2013 20:28

Inatt, herregud!!! Vad Alfred har hostat. Trodde fan jag skulle bli tokig. Hela hela tiden hostade han så jag fick knappt en blund i ögonen. Pelle stackaren fick lägga sig i hans säng för att försöka sova lite eftersom han skulle upp och jobba.

Så idag har jag varit så trött, men var ju tvungen att åka in till vc för att få hostmedicin till honom. De ville att han skulle gå till en astmasköterska så en remiss är skickat dit.


Imorgon ska jag fixa iordning det sista till resan. Åker ju till London fre-sön med Pelle.

Hjärtat fyller ju 40 år på fredag, så vi har fått en gemensamm present av hans föräldrar att åka dit :-)


Idag har vi fyllt i ansökan till Jönsbergska skolan för Ida. Hon vill byta skola så klart hon får det om hon känner för det.

Har bara hört positivt om denna skola så jag hoppas hon får en plats där.


Nu ska jag slänga mig i sängen och se lite greys och hoppas jag får sova inatt!! 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards