Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 21 maj 2013

Jädrans granne!

Av Pia-Maria - 21 maj 2013 13:02

Idag skulle mamma få besök av Mema Markiser som ska byta tyg på deras markiser de har. Men pappa jobbar så mamma ville ha smakråd av oss. Så när vi stod där och kikade på tyg så sa jag lite på skämt, tänkt dig, den där skulle vi ha själva när jag  hittade en snygg färg.

Ja men vill ni ha en offert då sa mannen. Ja varför inte tyckte vi.

Jag tänkte för mig själv att sånt är ju svindyrt så det kommer vi aldrig ha råd med.


Vi gick över och räknade på 5,5 m jämse huset och 4 m ut, så bred som altanen är.

Med uppsättning och allting så kostade det bara 18 000:-


Jag hade trott att det skulle kosta närmare 40-50 000 så stort som vi ville ha, men jösses, detta tyckte jag var BILLIGT!


Vi har funderat på hur vi vill ha det med altanen. Att bygga tak så får man ansöka om bygglov, det kommer bli mörkt i vardagsrummet, kommer att täcka våra fina spottar vi har i "lådan" under taket. Ochjag bara känner att jag vill inte ha ett tak jämnt!

Att sätta upp en paviljong har varit ett alternativ, men då står ju den där hela sommaren.

Trodde det skulle vara riktigt dyrt att sätta upp markis, så jag har inte ens kollat pris.


Men nu finns det absolut med som valmöjlighet till oss. Nu har vi lite andra planer som ska fixas innan vi tar tag i detta med markis. Nu har vi i a f kollat!

Hittade ingen bättre bild, men något sånt i a f.


Idag kommer Alfred att få en liten present av oss. Han ska få en liten surfplatta. Han har trånat länge efter en sådan och ¨lånar jämnt våran platta, och Pontus. Men nu har ju Pontus fått sin i present så det är ju hans. Nu ska Alfred få sig en egen....



Ligger på riktigt billigt pris nu dessa. Helt otroligt vad billiga surfplattorna har blivit. Jag är så nöjd både med vår surfplatta samsung och min mobil samsung.


Idag har jag sjukat mig för jag har åkt på sån jädrans förskylning. Det mesta sitter inkojsat i skallen så jag har huvudvärk och yr i huvudet.

Gick knappt att jobba igår så han som var kväll gruppledare nästan beordrade mig att gå hem. Han var nog trött på 10 tim snörvlande och nysande och klagande som en karl ;-) Gå hem och klaga till din karl istället hahahaha!!!!!


Så idag har min make pysslat om mig. Film, popcorn och äggmackor!

Vi såg:

Var faktiskt en riktigt bra film. Jag gillar inte Tom Cruice alls! Men i denna filmen funkade han faktiskt riktigt bra i, men tror Matt Damon skulle fungerat bättre ;-)

Absolut sevärd film!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards