Pia-Maria

Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Pia-Maria - 31 januari 2013 14:43

Detta är ett inlägg till mig själv.

Jag måste försöka resonera med mig själv. Börja ta till mig fakta och faktiskt ta ett beslut. Detta velande sen 2 månader tillbaka är inte bra för kropp & själ.

Jag har krånglat till det alldeles för mycket. Pelle försöker räta ut mina frågetecken. Stå där som ett stort stöd i hela min process. Finnas som en stöttepelar med raka frågor & vissa svar.

Den stora frågan måste jag ta ett helt eget beslut om.


Jag pratar givetvist om bilbyte!


Och nu vet jag att det finns folk som har bil för att åka till punkt a till b. Som inte förstår detta med att köpa en bil som man själv kommer vara nöjd med. Jag pendlar mellan 2500-3 000 mil per år. Jag spenderar dagar då det är 30 grader varmt, spenderar andra dagar då det är 20 minus och snökaos. E4:an är inte plogat och klockan är 21:00 på kvällen. Då ska jag fortfarande ha en bil som gör att jag kommer framåt och på ett relativt säkert sätt.


Min A3 har varit gudomlig och har stöttat mej i vått & torrt.

Men nu är det dax att säga hej då och gå vidare.


Så då är ju frågan. Vad ska jag ha då?

Velar mellan 3 bilar.


Audi A 1 Mindre bil men ändå i sån klass att jag känner mej trygg i den.


A3. En sån jag har. Supernöjd med den!


Och så har vi jokern i det hela!


Och det är inte mindre än nya........


OPEL MOKKA!!!!


 Var och tittade på alla 3 bilar idag. Kan säga att Opel Mokka chockade mej lite ang inredningen. Satt perfekt i den och älskade den!

Den går som SUV !!!!


Nästa vecka ska provkörningar inbokas och jag kanske blir klar med valet....


Folk tycker alltid olika och i detta val kommer endast min & Pelles åsikt spela någon roll. Och Henriks ;-)


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards