Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 1 maj 2012

Vilken dag !

Av Pia-Maria - 1 maj 2012 19:09

 oj vilken underbar dag!


Idag var det ju varmt redan när vi gick upp. Fick världens sovmorgon av barnen så det var så skönt. Vi åt en riktigt rejäl frukost sen började det stora arbetet ute.


Först så snickrade Pelle ihop kanterna på till rabarberlandet. Så nu är det fint!


Sen så började vi bära över förrådet som kom hem till mamma.

Det är 15 kvm stort och väger 1600 kg.


Det har tagit oss nästan hela dagen att få över allt till våran sida.

Barnen har hjälpt till så gott det gick. Men svårt när det var så tungt.

Vi vägde en av plankpaketen och en sån länga vägde 26kg !


Barnen har lekt massor ute så dom är lagom trötta nu. Vi är ännu tröttare ;-)


Och Pappa har ju beställt 7 ton med grus!

7 ton! jösses


vart ska han ha allt det?


Vi får ju lite grann till grunden som tur är :-)


Så nu sitter vi här i soffan och förstår inte hur vi ska kunna ta oss upp till sängen. Sa åt mamma att klockan halv 7 imorgon bitti kan hon komma in och hjälpa mej upp hahaha


Sen passade vi på att grilla en massa gott gott!

Bjöd in grannen inkl min mormor så det var trevligt !!!


Nu blir det 2 jobbdagar sen så ska det ju bli sämre väder ute, men jag hoppas det blir uppehåll så vi kan styra med grunden. Behövs ju fixas innan man bygger.


Sen på lördag kväll åker jag till Nyköping, sover hos svägerskan för att sedan åka till London!


Kommer sakna min fina familj!

 
 
Ingen bild

Liinda

1 maj 2012 20:38

Ååå... saknar dig! Vi måste ses snart... jag bara måste be Figge köra mig till dig när han ska hälsa på sin mormor.
Du bloggar ju flitigare än mig nu, jag är ju svin dålig att uppdatera :((
Vilken underbar dag vi haft idag, tror dagen imorgon kommer bli likadan och det gillar vi.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards