Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 28 juli 2012

En arbetsdag

Av Pia-Maria - 28 juli 2012 18:04

Idag har vi verkligen haft en arbetsdag. Ida har hjälp oss att slänga på skräp på släpkärran. Det tar mycket längre tid än man tror att styra med sånt här. pelle lyckades ha sönder taket som var helt fortfarande. Så nu är det mesta borta i a f. Så imorgon fortsätter arbetet med att köra skräp till returpunkten.


Tiden går ju så vi har en liten son hemma som vet att han fyller år om ca 2 månader. Något som står högst upp på önskelistan är Skylanders. Men då måste han ju ha en spelkonsol för det. Pontus har det tills sin PS3. Men skylanders finns till PS3, Wii,X-box 360.

Vårat wii som vi har i vardagsrummet har vi lovat bort till Ida att hon ska få ha i sitt rum när vi flyttar.

Så nu har vi bestämt att Alfred ska få ett eget Wii när han fyller år. Och så tänkte jag söka lite nu på nätet vad det kostar. Hittade då detta som vi nu ska köpa:

Ett blått Wii !!!

hur snyggt var inte detta då? Så det blir att beställa till nästan lön !


och givetvist ska han även få startpaket med skylanders. Det som är bra med skylanders är att grabbarna kan spela på varandras med egna gubbar. För de funkar till både ps3 och wii gubbarna. Mycket bra tänkt av den som gjorde detta spel :-)


Nu är det inte långt kvar tills vi flyttar.

5 veckor nästa vecka.... köket kommer och snickarna ska vara här och arbeta! Me Like !!!!!!!


Såg en fruktansvärt bra film igår. Baksmällan 2.

Man bara måste se dom filmerna. Det var den roligaste film jag har sett. Skrattade så jag tjöt och trodde jag skulle väcka alla barnen i huset. hahahah


 
 
Ingen bild

Sofia

29 juli 2012 16:03

Viket FIIINT Wii:-)
Var hittade du det?????

 
Malin

Malin

29 juli 2012 20:11

Vilken snygg blå färg! Vad önskar han sig mer?
5 veckor är ju ingenting, vad spännande :-)

http://skruttensmamma.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards