Pia-Maria

Alla inlägg under juli 2012

Av Pia-Maria - 12 juli 2012 22:22

Jag vet att våra barn inte är snälla jämnt, de säger säkert saker som inte uppskattas av andra barn.
Nu går ju Ida och Pontus på ett annat frita. Och där är det tydligen 3 killar från en annan skola som är så dumma mot dom. Pontus stackaren fick hota med Ida när dom lär dumma mot honom och Ida hotade dom med stryk. Ska barnen behöva hota? Tydligen får dom tillrättavisning av lärarna men de bara skrattar åt dom.
Dom har namn oxo
Dom heter :
Den tjocke
Den fule
Den spinkiga

Haha.

Detta blir att ta tag i det på måndag. Fy så elaka dom var mot Ida idag. Tur att hon inte Klådde upp dom. Vet att Ida har kraft att skada någon på riktigt. Är rädd för att hon inte kan handskas med sin muskelmassa :(

Av Pia-Maria - 11 juli 2012 19:35

Alltid när Pelle har åkt på sina utlandsjobb så blir alfred ett monster.

Likaså denna gång :-(

Helt oregligt, springer iväg ifrån mig, skrattar ÅT mig, säger dumma saker, vägrar följa våra regler hemma, vanliga enkla regler.

Är skitjobbig och inte alls tillmötesgående.


Men så varje kväll när man har fightas in i det sista så går det ca 20 min så hör man från hans rum:


- Mamma, jag älskar dig
- jag älskar dig också, ropar man tillbaka

- ahhh fast jag älskar dig mest


Hjärtat smälter, men oj så ont det gör i hjärtat att man ska behöva vara så osams med honom :-(


Hoppas han kommer på fötter direkt när Pelle kommer hem, för jag orkar inte !


Längtar så efter Pelle... min klippa i livet!

Av Pia-Maria - 11 juli 2012 17:07

Pontus och hans tänder...

Av Pia-Maria - 11 juli 2012 16:44

Ja...det är sån jävla tur ibland att jag måste ha sån stenkoll på allt.

Igår kom det upp 2 killar från Relacom. Kunde knappt svenska och jag fick knappt svar på mina frågor om vad dom gjorde där. Fick i a f fram om att det handlade om elmätaren. Behöver jag säga att jag inte släppt in dom i huset???!!!

Men målaren reagerade också på hur de betedde sig.

Tror ni att jag bara köper det dom sa?

Nix

Jag sökte upp vad relacom är för företag. Lyckades ta reda på att de var någon underleverantör till EON.

Ringde då upp Eon och fick då prata med världens trevliga tjej Fia.

Jag berättade allt om hur det ligger till med våran el.

Byggel och våran privata el är ju sammansatt till en räkning.


Men nu har ju elfirman kopplat in allt fel, så det finns ingeting registrerat på hur mycket vi har använt. Vilket då resulterar i att vi får ingen elräkning!

Fy fan!!!!

Så nu måste elfirman ut och fixa allt och sen vet jag inte hur det kommer lösa sig.

Men detta får Pelle ringa om när han kommer hem. Jag börjar bli lite tjurig på detta. El-grejerna har strulat sen dag 1 !

Detta är en sak jag är missnöjd med. Har ju inte med eksjöhus att göra utan enskilt firma bara.

Får ingen som helst information av dom. Helt plötsligt får man inga elräkningar, säger upp våra privata abonnemang utan att vi vet om det.

Men nu får det vara slut på detta krånglande.. NU VILL JAG VETA!

Man vill ju inte ha en elräkning på ca 10 000:- bara sådär...

Jag kände att nu visste jag varken ut eller in så jag bad pelle ringa... behövde lite lugnande toner från makens stämma :-)


Men värst lugn blev jag inte av att hämta Pontus på Frita.

Länkar in ett kort sen från mobilen.


Blir en hel förmiddag hos tandläkaren på Fredag... Har ni trevligare fredagsnöje?




Av Pia-Maria - 10 juli 2012 18:16

Nu börjar detta regnande att gå mej på nerverna. Fan ungarna blir så rastlösa och jag kan inte åka till någon ifall det var magsjuka Alfred fick igår.

Så fort det har varit uppehåll idag så kastade jag ut grabbarna för att aktivera sig!


Målarna har styrt för fullt och nu är det VITT!

Så fint det är.

Första omgången är ju bara målad, men det var så fint ;-)

Det är så ljust och fräscht!


Ångrar inte ett dugg att det blev så mycket vitt i huset!!!


Fick en länk av en polare på ett hus som är till salu....gillar ni panel så lägg ett bud på detta hus:

http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&ObjektGID=OBJ3080_1200720453


hahahaha.....


Av Pia-Maria - 9 juli 2012 18:36

till ändo....


Nu är det bara


4 dagar kvar tills Pelle kommer hem


46 dagar kvar tills huset ska vara klart.


och


60 dagar kvar tills vi får flytta in!


men så inlåst man känner sig när man inte kommer någonstans när någon unge är sjuk.

Missade ju fotbollen idag pgr av det. Vill ju inte riskera att smitta ned andra om det är magsjuka han åkte på, är tveksam nu, men återstår att se om jag har rätt.....


Ikväll har jag bakat min första banankaka... får se om den är god.. såg kladdig ut, fast det kanske den ska göra pgr av bananerna i?



Av Pia-Maria - 9 juli 2012 14:42

Vad är nu detta?

Imorse så klagade Alfred på magvärk och jag trodde han hade fått i sig någon mjölkprodukt.

Han åt en halv macka och sen fick han ännu ondare... SUCK!


Så jag lyfte upp honom och satte honom bröst mot bröst och skulle gå ut och sätta mig i skuggan för att se om magvärken släppte.

Jag hann bara försöka ta på mej foppatofflorna när han utan förvarninhg spydde ned mig från topp till tå, inklusive sig själv.

Jag visste att mamma var ute så jag skrev som en galning och rusade in i duschen med mig och Alfred.

Medans vi duschade ihop så städade mamma o ida entren.

Vilket bara det var en upplevelse för Alfred. Att få duscha ihop med mamma

hahahahaha.....


Sen kräktes han ett par ggr till på f.m men nu har han ätit lite och sedan varit som vanligt.


Får se om det var något bara han har fått i sig eller om det är någon som vi andra kommer åka på....


Saknar min make väldigt mycket....


 

Av Pia-Maria - 8 juli 2012 21:09

Barnen saknar sin pappa så mycket. Pontus gråter, Alfred sover i hans säng med 3 gosedjur. Men nu är det inte långt kvar tills han kommer hem....

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards