Pia-Maria

Alla inlägg under augusti 2012

Av Pia-Maria - 12 augusti 2012 13:02

Nu håller vi på att kolla det sista nu av alla inköp till huset. Räknade ihop vad vi kommer att ha handlat inredning och möbler för till huset. Man blir fan mörkrädd så mycket pengar det gått åt till huset. Vi vill ju ha allt gemensamt och inget från förr. Här kommer det vi har kvar att köpa i möbelväg.

Av Pia-Maria - 10 augusti 2012 20:41

Idag har varit en mysig dag. Först tog jag och Pelle tag i rivningsvirket igen. Blev 2 vändor till returpunkten. Sen kom regnet.

Blev i a f grillat till mat och sen öppnade vi barnens sparbössor. Var ett spännande ögonblick för dom.


 

Imorgon bär det av till IKEA. Barnen ska köpa för sina pengar. Massa saker till rummen :-)

Dom ser verkligen fram emot det! Fått sparat i ca 1 år och nu få handla för pengarna.


den 30 Aug åker vi en gång till Ikea för att köpa sista möblerna.


Kl 9 den 7 Sept är slutbesiktningen.

Åhhh vad jag längtar! 


Av Pia-Maria - 7 augusti 2012 09:42

Hejsan hoppsan så tiden går.

Idag är det bara 1 månad kvar tills vi flyttar!

UNDERBART!!!!


Idag har det varit en massa ändringar i barns WC igen. Kan säkert låta jättedumt att man har haft en grundtanke, köpt kakel och allting och så får man ändra.

Men saker och ting händer på vägen och så är det. Med facit i hand så tror jag faktiskt att detta kan bli bättre än ursprungsideen. Så man ska inte kasta in handduken direkt för att det kan BLI BÄTTRE !

:-)


Vart fan kom min optimismen ifrån????


Nu ska jag göra mej iordning och sen åka och kolla efter tvättstugeinredning. Spännande detta. hahaha......


Barnen är på sina sämsta humör som finns, Ida är förskyld och ont i halsen och näe....fan om man ska kika lite på solen, infinna lite positivitet och sen glädjas åt OS - BRONSET i brottning igår!


Jag har smått börjat fundera på att börja packa. Låter säkert märkligt, men man kan ju inte gå med en sak i taget. Då fan blir vi inte klara detta år med att flytta. hahaha....

Har en del ställen kvar att rensa på. Kanske ska börja med det nu???


Dax att ta på sig masken och ge sig in till K-rauta ( masken = sminket )


tuddeliue.............


 

Jag älskar vårt nya hus !!!

Av Pia-Maria - 6 augusti 2012 19:43

Jag hinner verkligen inte med att blogga här så mycket. Försöker uppdatera husbloggen så mycket jag hinner för det ska jag ju ;-)


Vi har så fruktansvärt mycket att göra nu innan vi flyttar in så varenda ledig dag tillsammans är fullbokad.

Vi har så mycket att styra med innan huset ska rivas. Så det blir att lyfta in allt i nya huset, se till att sängarna kommer iordning och sen fokucera på att påbörja rivningen på andra huset. Fixa iording nya huset får tyvärr bli prio 2.


Vissa kanske tänker att det är ju inte bråttom med att riva andra, men vi vill ha bort det. Vi vill ha det gjort!

Vill inte sitta hela vintern och se mitt älskade hus stå som ett skelett.

Så denna helg som kommer , kommer att bli att försöka göra färdigt det sista med garaget, sen har vi lite trädfällning och plock.... drake så mycket vi har att göra....


imorgon blir det nog att köpa tvättstugeinredning. K-rauta kunde hjälpa oss. Jag förklarade läget idag och de sa åt mej att ta ett djupt andetag så löser dom detta åt oss! 2 veckor kvar tills första besiktningen.

Nu verkligen springer tiden fram. Jag kan ju tycka att den borde krypa fram ,men det gör den inte. Kanske den gör om 1 månad då det blir dagen innan inflytt :-)


Ida har gått och blivit sjuk nu på kvällen. Så nu blev det hennes tur. suck suck....

 

Klart man ska se på OS brottningen ;-)

Idag var Ida och jag och shoppade lite för hennes presentkort.

Blev en höstjacka, tunikan hon har på bild, underkläder och ett par solbrillor.
Jag köpte en mascara , kalsonger till grabbarna och Pontus fick även ett startkit till gympan i skolan.


Nu börjar jag bli väldigt fysisk sliten. Jobbigt att jobba heltid och styra med allting just nu. Försöker bara att fokucera på att det är bara roliga saker som händer, men det är tungt ändå!!! Kroppen börjar att säga ifrån!



Av Pia-Maria - 1 augusti 2012 14:02

Idag var jag, maken och Alfred i Söderköping. Köpte ett köksbord och åt glass på smultronstället. Vi var även och hälsade på min mormor. Nu väntar vi besök.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards