Pia-Maria

Alla inlägg under januari 2013

Av Pia-Maria - 18 januari 2013 13:09

Att gå upp kl 3 på natten.

Alfred kom in til oss strax före 3 inatt och sa att han hade ont i pannan. Då vet jag precis vad det är. FEBER!

Han kändes inte så jättevarm, men hämtade termometern och alvedon.


Nån  timme senare hade han över 39 graders feber och jätteont i huvudet.


Och nu känner man sig som ett mongo. Vad man verkligen tappar vanan att bli väckt på nätterna.


Febern går upp och ned och han är blek som f*n. Men äter det gör han i a f :-)

Tur vi inte ska ha fler småbarn. Hade aldrig orkat!


Snart kommer piff & Puff hem.  Blir en riktigt myskväller med familjen !!!

Av Pia-Maria - 17 januari 2013 18:44

Upptäckte idag att eksjöhus har tagit bort länken till bloggen jag skriver. Dom har inte sagt ett ljud till mej ang det. Så varför ska jag skriva? Är ju ingen som ser det om man inte har det som sparad adress. Skriver inget mer fråns de säger nått.


Igår beställde jag en massage tid och fick den tills idag. Har så fruktansvärt ont i nacken. Var riktigt spänd och hon körde riktigt hårt på mej. Så jag hoppas värken släpper lite tills imorgon. Har ytterligare en ny tid inbokad för att fortsätta på detta. För fy så min kropp är :-(

Och jag har ingen motivation att göra något åt detta. Att bli hälsosam och röra på mej.  Känner mej ännu mindre motiverad när alla nyårslöftes folket hålller på som bäst. Men det gänget dalar väl snart.


Nu blir det jobb fredag och söndag. Ledig lördag. Ida klarade inte vikten. Hon blev uttagen  till tjejfyrstads, men hennes kropp ville inte alls göra sig av med några som helst kilon så då skiter vi i det. Får åka dit och kika istället.

Av Pia-Maria - 13 januari 2013 15:08

Idag har jag städat en massa hemma. Barnen har styrt i sina rum förutom Alfred, han skapade kaos istället. Så där stängde jag dörren och låtsades om som att det inte existerade. haha....


Dammsög hela huset och fy fan så ont i nacken jag har nu :-( Huvudvärken från yttre rymden har slagit till igen och jag känner för att slänga mig i sängen och vara vara.


Nu är Pontus  & Alfred ute och leker. Måste ju aktiverar dom lite ju....

Av Pia-Maria - 12 januari 2013 11:41

Nu har vi äntligen köpt lite inredning till garderoben som finns i huset. Köpte inte allt som vi skulle ha, blidde 2 delar av märket Cello. Skulle haft Elfa, men efter en miss i butiken så fick det bli detta. Kostar ju fan skjortan att handla sånna delar.

1600:- för 2 st.


Så nu har vi 2 sånna på höjden så nu i lugn takt så lägger jag in allt som ska vara där. Dukar, påslakan, handdukar. Ja allt sånt.

Tar lite tid då orken inte existerar.


Igår så gjorde vi plankstek för första gången. Fick 4 sånna plankor i julklapp. Blev så gott !!!

Sen 2 avsnitt av Ultimate force !!!

En del av gänget !

Ross Kemp !!!


Gud det är så bra. Absolut bland det bästa jag sett!!! En riktigt bra krigsserie om SAS (special air service ) Har dock endast 4 delar kvar att se :-(


Nu blir det att fortsätta sakta men säkert här hemma.


Av Pia-Maria - 11 januari 2013 13:34

  Så låter det i huvudet. Huvudvärken från yttre rymden har kommit. Bläääääääää.

Hela helgen planerar är så jävla inställda.


Igår fick mamma samtal från skolsköterskan på skolan som sa att Ida halkat och slagit sig. Trodde inte det var någon armfraktur, men helgens tävlande blir inställd. Armbåden är svullen och gör ont, men det verkar inte brutet !

Helgens planering nr 2 blir också inställd då jag blir sjuker. Hur ofta händer det då?


Jaja... Ida och jag får inta offerkoftan till netflix i soffan och grabbarna får väl skryta med sin ork bäst dom vill.

För Pelle får fixa planka till kvällsmat. Dax att inviga dom tycker jag!

Julmaten är ju klar nu!


Året har ytterligare 50 v kvar så man hinner väl boka upp sig fler ggr.

Opel Mokka - Design Sketches, 2013, 800x600, 90 of 94

Nya Opel Mekka.

Tror fan Opel har hittat en ny stylist. För fy fan vad snygga Opel har blivit!

Pris från 179 900:- Bra pris för en SUV!

Av Pia-Maria - 7 januari 2013 15:17

Såg att min vän Linda hade gjort så fin årsresume så jag blev sugen på att göra en sån också :-)


Januari

   

Pontus ramlar ut genom ett fönster och får bestående men på sina framtänder :-(
Vi får bygglovet skriftligt och allt känns så spännande med ett husbygge!


Februari

           

Vi köper vårat stora bord som är tänkt att ha i nya huset. Jag genomgår en stor bukoperation och blir hemma hela Februari. Vi är på barndop, lille Julia som döps. Alfred är sjuk och har myspys i soffan. Första grävtaget tas den 14 Februari >


Mars

       

Pelle köper sig och barnen en leksak som byggs hemma. Första vårtecknen ser jag i trädgården. Grababrna har myskväll i soffan :-)

Och det bästa utav allt ! Huset kom den 22:e Mars!!

 


April

             

Alfred insjuknar kraftig och efter flera tester och röntgen visar det sig att det är lunginflammation. Hela påsken låg vi inlagda på sjukhuset. Undet tiden hann Alfred små kycklingar kläckas som han hade passar några veckor innan. Men han hann träffa dom senare.


Maj

               

Jag,svärmor och svägerskan åker till London och shoppar. Jag hittar massor av loomis-bilar där;-)

Pelle och jag tar en tripp till stockholm och åker ribb-båt !!! Bygget av vår nya friggebod påbörjas och det är jättevarmt i Maj!!!


Juni

                     

Vi åket till Astrid Lindgrens värld med Malin & Magnus + pojkarna. Blir även flyguppvisningen i Linköping. Midsommar kommer och dagen efter fyller världens finaste dotter 10 år!!


Juli

     

Pelle åker till England och jag sätter igång och målar huset. Sen började det regna och gav sig aldrig detta regnande!


Augusti

       

Vi ppnar barnens sparbössor som dom sparat till sina nya rum. Pelle,Alfred & jag åker till smultronsstället. OS har börjat och vi ser på brottning. HTH lastbilen kom även och köket fick äntligen komma på plats


September

   

Vi flyttar in och styr med det hela september!


Oktober

         

Gamla huset rivs, Barnen tävlar en massa. Alfred ramlar på badhuset och slår upp näsan. Han hinner även fylla 5 år och ha kalas!!


November

       

Jag har tjejkompisar på besök med sina barn. Ännu en månad med mycket brottningstävlingar!!


December!

   

Julen kommer och en massa kalas! En hektiskt månad på många olika sätt!


Av Pia-Maria - 3 januari 2013 17:34

Idag är det ju 3:e Januari och då har Alfred namnsdag !!!


Idag var jag & Maria till Himmelstalundshallen och åkte skridskor med alla våra barn. 5 ungar på skridskor och 1 unge i barnvagnen. Gick superbra och alla barnen är riktigt trötta nu.


 

Det var lite svårt i början, men tillslut lärde sig alfred i a f att stå upp på skridskorna och gå med dom :-) Jag åkte också och ramlade inte en enda gång :-)




 

Varför gör man alltid för mycket mat på julafton ????



     

Barnen öppnar sina julklappar och är så nöjda!!!!


   

Jag gör ett "duckface" pluta med läpparna och försöka se snygg ut ! Så som man ska göra på bild ;-)


hahaha.......



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards