Pia-Maria

Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Pia-Maria - 22 februari 2013 13:01

Det är någon som inte går att göra när barnen är så stora. Imorse när jag skulle hämta Ida & Pontus så började alla 3 barn samtidigt att bete sig som arslen. Jag är totalt allergisk mot sånt så jag önskade för en kort stund att de var små igen och

jag kunde slå ihop dom samtidigt. :-)

Efter en ordentligt tillsägning så har dom varit som små ljus ! Tack gode gud för det. !


Idag sms Pelle vilken bil jag skulle köpa mej. Kort och gott så blir det en sån och jag får vänta minst 1 år.  Har inte fått relese datumet än på bilen. För några år sedan såg jag bild på den och trodde ärligt aldrig att dom skulle släppas.

Pratar såklart om nya Audi A3 SEDAN!



Min Audi a 3 ser ut så här så ser ni skillnad mot bakdelen.



Har inte sett en enda prislapp på denna modellen så det blir en överraskning :-)


Ikväll ska Ida har tjejfest så det blir väl fullrulle här hemma......


Igår fick man ju dom fina oranga kuverten.

Läser denna ALLTID noga och kollar igenom.

Jag blir fan mörkrädd när folk har så dålig koll på vad som faktiskt sker när man går i pension. Skillnaden på att jobba något extra år eller så är värt mycket.

Ser ju bara på Pelles föräldrar. Är lika många år mellan dom som det är mellan mig och Pelle. Alltså har Pelles pappa varit pensionär i 14 år nu och dom lever ju livet. Reser, gör roliga saker och har det kul !

Jag vill inte sitta när jag är pensionär och inte ha råd med någonting. Man vet aldrig hur det ser ut då, men vill man veta att man har haft ca 40 år på sig att spara undan till sin privata penionssparande för att kunna ha det bra sen.

Man vet aldrig om man lever eller om båda lever. Men lever jag, ja då ska jag ha det bra.


Att tänka att det gör jag sen, det är FEL tänk. Åren går faktiskt fort. Jag och Pelle har lagt upp en ekonomisk grundplan för våran pension.

Öka sparandet väldigt mycket när barnen blir äldre, Se till att man har en riktigt bra grund när den där penionen kommer ;-)

Sist men inte minst,...vi behöver ju bara 1 bil då så nu har vi kommit överens om vilken bil det blir.

en Audi R 8 såklart ;-)


Ibland undrar jag om jag kommer tappa arbetslusten något när Pelle går i pension ca 10 år före mig. Fan tänk, hela 10 år får han sovmorgon och göra vad han vill om dagarna och peta navelludd ! hahaha..... Att jag ska kräva ett kliniskt rent hem jämnt och blommor på bordet varje fredag! Har han något att bita i karln haha :-)


Näe jag är så jävla glad ( inte alltid ), men jag har ett jobb att gå till, pengar att röra mig med och tid för barnen. Jag har allt jag önskar mig !!!! ( och även badkar kan jag räkna in där nu haha )








 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards