Pia-Maria

Alla inlägg den 9 april 2011

Av Pia-Maria - 9 april 2011 19:04

 Nu har vi varit på Bio. Myspys.


Vi såg filmen :



Var riktigt bra och rolig.


Var ju första gången Alfred var på Bio.


När han hade ätit upp sina popcorn och druckigt sin läsk så tyckte han att nu kan vi ju gå hem.


Öhhhh det var 1 tim kvar på filmen.


Men han rörde sig bara lite grann, men annars så skötte sig barnen exemplariska.


Dom stora uppskattade bio-besöket väldigt mycket!


Fick med fina plast-muggar med figuererna på.


Nu blir det enbart soffan.


Har vikt all tvätt som låg o väntade och nu håller en maskin till på o kör.


herregud vad tvätt en barnfamilj kan gör av med.


Hoppas inte Pelle kommer hem för sent så man kan hinne med lite sällskap innan man måste sova :-(




Av Pia-Maria - 9 april 2011 10:18

 alla 3 barnen är så täppta i näsan. Alfred är värst.

han snorar riktigt ordentligt.


Alfred ser lite hängig ut på ögonen, är på himlans dåligt humör ( men är alltid så när Pelle har åkt iväg)


Jag skulle behöva tempa honom, men jag vill inte ha sjuka barn!


Undra om han förblir frisk om jag inte tempar honom och inbillar mig att ALLA är friska ;-)


Eller blir han sjukare om jag ser att han har lite feber och börjar ge honom alvedon o dyl.


Svårt det där ;-)


Jag har ju tagit bort 1 jobbhelg nu i April och jag har inte råd att vara hemma . 1 jobbhelg = 24 tim.

inte 16 tim om man hade haft ett vanligt 8 tim pass.


Jag har ju betalat bio-biljetter till i e.m


Vi ska se RIO.

Om någon pippi-fågel.


Barnen verkade gilla trailern så dom bestämde den.


Inge kul o gå utan Pelle :-(


Huvudsaken är att han har det roligt.

Han behöver ju komma bort från familjen och få ha det roligt med sina polare.

Det e viktigt.


Har sån fruktansvärd träningsvärk efter bowlingen igår.


KUL VA?


Shiit så otränad man är!!!!


nepp dax att tempa alfred...


Vara en duktig mamma ;-)

Av Pia-Maria - 9 april 2011 08:46

 Nu har man jobbat ons-tors och så igår var jag ju fullbokat hela dagen för då var det ju

MÖHIPPA för Maria.


Dagen började ca kl 12 med att vi gick in till Tessan där Maria har varit hela morgonen och bakat bullar, till vad han trodde var till Denizes cirkusuppvisning.


Men vi klädde om henne till en bull"tant" och sen så bar det av till McD vid Maxihuset.

Där fick hon gå in och beställla 14 Cheeseburgare till oss ;-)


Sen fick hon gå in till maxihuset och sälja sina bullar eller  "ren mus" för 5 kr styck.


Efter det bar det upp till Tropikariet där hon fick göra lite stationer med djuren.


Riktigt nice :-)


Jag t o m klappade en hårig spindel.

Men jag tycker dom man har hemma är 100 ggr äckligare.


Sen åkte vi ned till norrköpings city och gick ett varv på stan och så hon fick försöka sälja sina bullar ;-)


Sen hem till Jenny och göra sig iordning och snacka lite skit ;-)



Sen ned till Hugos och då bowlade vi och åt mat.


Tyvärr så för andra ggr så blev jag akut sjuk under middagen.

Fattar inte vad det e med magen, men fick världens illamående och mådde hemskt dåligt, så jag avrundade och åkte hemåt vid 21:45.



Väl hemma mådde jag inte alls bättre, och känner av magen fortfarande :-(



Har tyvärr inga kort än o lägga ut.

Pelle snodde med sig kameran imorse när han åkte iväg med grabbarna.


Min älskling....vad jag saknar dig!!!



känns som en evighet tills han kommer hem imorgon kväll.



Vad ska jag göra idag?



Känns inget kul o åka iväg och göra saker utan Pelle.


Vill ju ha med honom....



Får se vad man kan hitta på.



PUSS


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards