Pia-Maria

Alla inlägg under februari 2013

Av Pia-Maria - 15 februari 2013 17:21

Att jag har blivit en hönsmamma vad det gäller Alfred. Nu har han åkt på något jävla virus och blev så dålig. Så idag vaar vi å vc och kollade honom. Läkaren gjorde en grundlig genomsökning. Är ju så nojjig över att han ska få lunginflammation som han fick sist.

Men vi är ju lediga tills på onsdag så nu har han ju ett par dagar att friskna på sig.


         

Lillhjärtat när han hade fått lunginflammationen.


Så nu tar vi en riktigt myshelg tillsammans och bara rår om varandra.


Jag kom hem från min fortbildning i Värdetransport igår kväll. Så nu vill jag bara ta till vara på min familj.


Dax att kolla på lite vapendokumentär på tv. Längtar tills jag får ta min vapenlicens tillsammans med Pelle. Fusk att han redan har och kan sånt, men jag vill också :-)

Tänk er en sån :-)

Av Pia-Maria - 10 februari 2013 17:03

Här kommer 2 video från dagens tävling. Första videon är en hel match. Den andre videon är från sista perioden i sista matchen.



 


 

Av Pia-Maria - 8 februari 2013 21:52

Nu är det inte många dagar kvar tills jag reser till Stockholm på utbildning. Åker med en kollega till. Mån-tors blir jag iväg. Är inte alls förtjust att åka iväg sådär. Kommer sakna ihjäl mig efter min familj. Pelle ska vara hemma nästan hela veckan och sköta om barnen. Vilket han gör perfekt!!


Imorgon får vi finbesök av Pelles vänner. Middagen är inhandlat. Så imorgon blir det att fixa med förrätten och efterrätten. Så får vi fixa själva måltiden när de kommer.


Denna vecka har känts lite sisådär då vi fick veta att våran kära granne har hittats död. :-(


Vem ska jag nu prata med när jag hämtar posten.

Hans son och familj bor ju också granne med oss och jag var och pratade med dom när vi anade att något var galet, Fick då höra att han tyckte det var så kul när vi pratade med varandra över staketet. Knöt sig i magen och insåg att ja, det betyder ändå rätt mycket dom där små stunderna man får med folk ibland.

i 20 år har vi bott grannar.

 


Av Pia-Maria - 4 februari 2013 19:45

Idag var äntligen dagen här när jag skulle få provköra nya Opel Mokka som har blivit släppt! Höga förväntingar hade jag. Skitsnygg invändigt, jag satt bra i demobilen och hade ALLT jag ville ha!

Och sen bar det iväg... Min besvikelse var så enorm att jag var sugen på att åka till skroten direkt med bilfan! Helt fucking jävla ny bil på marknaden!


Några av hemskheterna vi fick uppleva:

1: Körde du i ett litet gupp, så fick du ta fram googlet maps för att kolla vart fan du befinner dig. Du fasiken far som ett jävla S på hela vägbanan.


2. Det jag körde var en 5 vxl Bensinare med 1,6 motor ( 115hk ). När man körde lagligt 110 km/h så låg varvtalet på 3500 och man kunde knappt ha en konversation imellansig. Ännu mindre ha radio på vanlig volym för du hörde inte musiken.

 

Kollade Pelles A 6 , fast att det är en 6 vxl så låg varvtalet på ca 2000 på 5:an i 110 km/h. tyst o fint!


3.

Allt som såg så fint och bra ut inne i bilhallen,kändes som plastigt och billigt ute på väggen. Torkarna fram var så flamsiga så lite blötsnö på dom så knäcks dom. Bakrutetorkarna var knappt värda att nämnas. Inte ens med förstoringsglas skulle jag kunna se ut där bak!


4.

Spakarna som sitter bakom ratten var så högt uppsatta så du kunde inte hålla i ratten för att dra igång torkarna eller blinka. Du fick ta bort handen och föra den till spaken. Aldrig upplevt detta i en annan bilmodell. Pelle slet t o m tag i startnyckeln under färd för han trodde det var torkarspaken. Så illa satt bilnyckeln och torkarspaken på högersidan. Nyckel satt där spaken för torkarna ska sitta.



Min besvikelse är enorm då jag hade hoppas att en snygg opel Mokka skulle stå i trädgården om några månader. Men så blir det inte. Den får vara fin att se på, men där tog det tvärstopp!

 

ALDRIG ALDRIG ALDRIG en OPEL MOKKA!


Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards