Pia-Maria

Alla inlägg den 22 juli 2013

Av Pia-Maria - 22 juli 2013 16:06

Åhhh från att känt mig som världens deppigaste och suraste människa till att bli världens lyckligaste :-) Det kan gå fort :-)


Först åkte vi ut på sjön, pappa & Alfred och jag. Fick 3 gös och 1 gädda. Den största och finaste gösen slet sig...SÅÅÅÅÅ SUR jag blev. !

Men sen hem och gjorde oss iordning så tog jag och Alfred en tripp till lite affärer. Alfred skötte sig mer än exemplarisk! Så skönt att få lite egentid med ett barn så där.


När vi kom hem och parkerade så när vi stod utanför bilen så sa Alfred. Du vet väl om att jag älskar dig!


Åhhhhh trodde mig hjärta skulle döööö på den snutteplutten !!!!

 Helt plötsligt kändes min måndag en aning lättare!!!


Sen hände det något för jävla roligt, dock bara för mig, inte för den andra bilisten!


Kom körandes utanför våran träningshall, där är det 80 km/h nu, förr var det ju 70 km/h. Jag körde som gammal vana i 70 k/h. Då körde en bil om mig och körde in framför mig för att sedan OCKSÅ köra upp i linköpingsrondellen. Trist för honom som inte kunde vänta dom sista hundra meterna bakom mig att polisen stod i rondellen och tog honom med kameran!

Den var nog skapligt irriterad på mig kan jag tänka mig som höll 10 under hastighet, men men.....jag har betalat färdigt till polismyndigheten. 2 böter får räcka för min del!


Läste något så roligt om just poliser.... så fort man får en polis bakom sig så blir man sååå nervös..... läste om någon som också lider av att bli nervös:


" känns som man åker omkring med 25 kg knark och 3 lik i bagageluckan när dom åker bakom"


hahaha..skrattar fortfarande åt den förklaringen!


Nu ska jag snart påbörja maten till ikväll. Grillspett med en massa gott till. Måste ju leva upp till att vara bästa mamman/flickvännen! hahahaha


Av Pia-Maria - 22 juli 2013 08:47

Just nu har jag bara ett barn hemma. Ida är nere i gusum. Pontus har åkt till Söderköping och ska spendera lite tid med min bror och hans familj. Eller rättare sagt. Pontus och Anton :-)

Så imorgn åker vi dit och hämtar hem Pontus. Ska bli kul att se vart min bror spenderar sin lediga tid :-)


Igår så avslutade jag min underbara 60 tim vecka och idag går Pelle på sin 60 tim vecka. Men han kör allt sitt på 5 dagar på raken.

Så alla dagsutflykter vi hade planerat denna sommaren blev inget av. Blir ju inte att fara runt när vi har semester. Kommer vi ju inte vara hemma något ju.  Så just idag och just nu känner jag mig en aning bitter. Inte lust med något och bara allmänt trött och sur. Så idag blir det bara att umgås med Alfred. Blir att åka ut med båten en sväng, sen ska vi nog handla lite onödigt och sen tänkte jag vara den perfekta flickvännen/mamma och starta grillen till Pelle kommer hem.


Fick höra häromdagen att jag måste vara den perfekta flickvännen/mamman man kan ha. Observera att det var en överkåt 20 åring som sade detta till mig. Han trodde även jag var 38 år ! Berättade då för pojkstackaren att det är mindre år mellan honom och Ida än vad det är mellan honom och mig. Efter lite mer icke bra valda ord och handlingar av denna 20-åring så förvånas jag än att han inte åkte på en snyting av mig!


Om man ska ta hand om sitt berg av skit på kontoret! Fan så stökigt det blir här inne jämnt!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards