Pia-Maria

Alla inlägg den 4 maj 2010

Av Pia-Maria - 4 maj 2010 16:45

   Jag måste försöka sluta pressa mig själv. Går inge bra, vill såå mycket men det jag vill går inte att få på en gång. Jag själv måste inse det men det funkar inte.

Får Panik snart!


En av mina stora jobbiga saker e ju detta med jobbet.

Jag har kämpat i 7 år i denna jävla branch med att få fast tjänst.

Jag gör allt för att få en tjänst snart på Loomis.

Skulle göra så mycket för mig psykiskt om jag vet att jag ALLTID får inkomst.

Att veta att jag en månad kan få så lite timmar att jag inte klarar en månad.

Som jag jobbar nu så kan jag leva bra och göra det jag vill med barnen inom rimliga gränser.


Sen en grej till som är jobbig, men inget jag skriver om här. har också med fast tjänsten grejen att göra.


jag har så mycket jag vill göra klart med mitt liv så jag kan gå vidare, men som inte funkar nu och här!


FAN ibland e jag avundsjuk på andra. Men det motiverar mig bara mer att jag också ska nå dit en dag.


Nu har alfred somnat bredvid mig i soffan. kl är 16:50 och jag undrar vad de har gjort på dagis hi hi hi


  

Köpte en annan lykta till Izor idag på Lagerhaus.

Har alltid ett tänt ljus för min älskling.

Saknar mitt hjärta så det gör ont.


Nu vet jag inte vad jag ska skriva mer.

Bara att jag vill slippa min egna personliga press om att vara den perfektaste mamman och sambon.


Jag skulle aldrig på något sätt kunna såra eller göra Pelle illa på något sätt.

Älskar honom så mycket.

Försöker hela tiden vara den perfektaste flickvännen/sambon för honom, men jag är så rädd att jag i slutänden inte räcker till för honom.

Jag är ju lixom ingen speciell person.

Bara en liten tjej bara....

Av Pia-Maria - 4 maj 2010 12:26


Frågor om Graviditeterna... Rolig grej...

När fick du reda på att du var gravid?


Innan vecka 10 på alla. Minns inte exakt.


 
Blev det en chock?
Ida-Maria: JA


Pontus : Nej


Alfred. Total CHOCK!




Hur gammal var du då?
18

20

24



Hade du mycket halsbränna?
Med Alfred väldigt mycket



Spydde du mycket?
Ida fram till v 12

Pontus inget

Och alfred mycket fram till v 16



Hade du mycket foglossning?
Nej, lite med Alfred



Ditt sf-mått som störst?
Ida 33 och dom andra minns jag inte



Har du fått bristningar?
Mamma tatueringar JA




Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Ida trodde jag på tjej, men med grabbarna visste jag att det var pojkar.

Trodde dock att Alfred var en tjejja fram tills köns-UL




Gick du över tiden?
Inte en enda gång


 


Födde du för tidigt?
japps

Ida 5 veckor för tidigt.

Pontus 2 veckor

Alfred på BF dagen!



Hur var förlossningen?


( från de att jag hade riktiga (etablerade) värkar tills dom är födda)
Ida Akutsnitt.

Pontus 3 tim 9 min

Alfred 2 tim 39 min




Blev du sydd?
Med Pontus, iom man räknar bort kejsarsnittet för då blev det många stygn :-)




Dragen med sugklocka?
Bara Pontus




Hur många var inne i förlossningsrummet?
Ida en hel hög med folk.

Pontus: BM + Läkare

Alfred BM + läkare.


Grabbarna e förlösta av läkare och BM brevid.




Hade du någon nära med dig?
DNA fanns på plats



Vilket sjukhus födde du på?
Vrinnevisjukhuset Norrköping



Hur stor var bebisen?
Ida: 2450 g 47 cm

Pontus 2929 g 52 cm

Alfred 3245 g 51 cm



Var allting värt det?
Absolut!!!



Vill du ha fler barn?
Inte en chans!

Väntar på barnbarn för dom kan man lämna tillbaka men ändå sno dom i tid o otid hi hi hi




Tog dessa roliga frågor från Hanna.

Vilka minnen som kom fram!































































Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards