Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 16 april 2011

17 OXO !

Av Pia-Maria - 16 april 2011 16:51

 Ja...hur ska vi tolka detta då?

Negativt?


Sjutton oxo....


17 barn ?


17 husdjur ?


17 " tv


17 små kottar i trädgården ?


näe då....nu snackar vi glada saker.


Lyckliga saker!!


Ta det positivt!


17 " is the shiiiit !!!


Pelle var superduper snäll och satte på sina 17" fälgar med sommardäck på min A3 som han har haft på sin A4.


nu antar jag att nästan alla bloggläsare inte fattar ett skit.


Men jag kan tala om att det är en jävla skillnad.


Jag hade 16" fälgar på min A3 och Pelle hade 17" på A4 och så är han ju värst med sina 18" på sin A6 ( med den skiter vi just nu , hi hi hi)


Ni kanske har hört talas om " profil" på däck. Det e det vi talar om....ju lägre profil, desto snyggare bil ;-)


Här kommer exempel på hög och låg profil ( dock ej våra fälgar/däck )


Detta är 15" däck. Kolla hur mycket " gummi" det är runt fälgen



och detta är en 18" och kolla hur lite " gummi" det är på denna.


Snyggt med låg profil va ????


Me Like!!!!


Älskar verkligen hur min bil ser ut!!!


Ska bara sänka den lite och köpa nya sommardäck. Dom är rätt slitna som Pelle har haft.


Idag har det varit KM i klubben och ida kom 3:a, men hon fick möta stora tjejer oxo :-(


Sen efter så slog hon i lilltån som f*n så hon fick vara hemma från ett kalas hon skulle på ikväll på busfabriken.


hon har suttit och gråtit i över 2 tim, fast att den ser inte bruten ut och är itne så missfärgad, så det e nog bara en ordentligt stukning :-(


Men hon ska ju till badhuset på måndag så hon behöver nog vila foten så hon klarar det.


Idag fick ja arslet ur vagnen och rensade bland mössorna och vintersakerna så nu e kepsarna framme och vintergrejerna i lådan.


Ikväll ska Pelle & jag se en film från lovefilm.


Myspys.....


 
 
Ingen bild

idamaria23

16 april 2011 20:03

hej hej mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Ovido - Quiz & Flashcards