Pia-Maria

Alla inlägg den 11 april 2013

Av Pia-Maria - 11 april 2013 18:03

Idag for jag ju till badhuset med Alfred. Skjutsade ju Ida ned för hon kan ju inte gå från Vilbergen till badhuset med sitt knä. Så då passade jag på att leka av Alfred lite.

Vi bytte om innan klassen kom och när tjejerna klev in i omklädningsrummet så hördes suset...åhh kolla, där står Ida`s mamma ;-)


Ida var så duktigt och klarade sina 200 meter galant och jag köpte henne simborgarmärket. Hon har tagit det 4 år i rad. Fint att se hennes påbörjan av samling!


Sen fick ju barnen leka i äventyrsdelen så då satt Ida och alla hennes vänner i bubbelpoolen. Då hoppade jag i och alla tittad epå mej, då kunde inte elaka mamman vara tyst utan då tittade jag på alla tjejer och sa.....vill ni höra om Idas pinsamheter? Alla blev stumma och vågade inte säga nått. De var väl rädda för vad jag skulle säga..hahaha....


Men herregud. Det var bara Idas klass och parallelklassen som var där först. Vissa tjejer ser ut som de vore 6 år och vissa har större lökar än mig...whaaaat!!!!

Snacka om att man verkligen växer olika och såg även att en del barn hade tandställning. Trodde inte man fick det så tidigt.


Sen så var ju Ida snäll och badade en del med Alfred i äventyrsdelen. Jag törs ju inte hoppa i där knappt. Men Ida var med Alfred där det bubblar en massa bubblor ibland. Han hade en sån flytdyna runt magen, Ida var ca 2 meter ifrån honom och han var väldigt nära kanten. Han flöt riktigt bra i dynan så han plaskade omkring själv. Helt plötsligt kom bubblorna och han sjönk! Helt otroligt. Ida hann inte få tag i honom och jag sträckte mig över kanten för att ta honom i nacken, nådde inte riktigt, utan jag fick tag med ett finger vid kotorna och det andra mot halsen och så nöp jag honom hårt så jag fick upp honom ur vattnet. Då var hela huvudet under ytan. Gick så fort när han sjönk. Och vilket märke han fick av mig :-(


Men han blev inte rädd så han badade vidare. Bara jag som är hysterian nr 1 !!!!!


Snart kommer loverboyen hem och ungarna ska i säng.

Pontus har varit på fenomenmagasinet i Link och haft en toppendag!


Alla är vi lika trötta så det blir att hoppa i säng snart!!!!

Jag ska ägna min helg på jobbet och hoppas att familjen har det toppen hemma!

Av Pia-Maria - 11 april 2013 13:51

Idag var det kul att öppna lönekuvertet :-)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards