Pia-Maria

Alla inlägg den 22 oktober 2010

Av Pia-Maria - 22 oktober 2010 19:38

 

 

Måste börja ta mig i kragen och sluta gräva ned mig att Pelle fick vara kvar längre.

Tiden går varken snabbare eller blir roligare om jag deppar ihop.

 

Nepp så skärpning nu! dax att peppa upp mig själv till att ha roligt utan karl. ( suck )

hi hi hi

 

Nu sitter vi och väntar på att

 

Har nyss stått och stekt ägg till mackorna imorgon.

 

Ida ska ju tävla i Finspång och jag & Pontus ska följa med. Pappa ska döma och mamma har Alfred & Pepe!

 

Ska bli kul o se Ida tävla igen!

Älskar brottning !

Jimmy & Martin Lidberg!

 

Men dom kommer ju inte imorgon, men man har haft mycket roligt med dom, speciellt jimmy.

 

Dax att gå ut med Pepe och sen se IDOL !

 

Av Pia-Maria - 22 oktober 2010 15:24

 

Känner mig så ledsen.

Nu är det bekräftat att Pelle ska vara kvar längre i England.

Vet inte ens hemresedatum. 

Jag som hade sett fram så mycket efter att få träffa honom om 1 vecka. 

Nu blir det inte så ...

 

Blev väldigt rörigt på hemmaplan, med tanke på att mamma åker till Göteborg och jag jobbar ons-tors då. 

 

Men snälla svärföräldrarna tar barnen så jag kan jobba och pappa tar Pepe. 

 

Men fick i a f en glad " överraskning" att Pelle köpt en fin kamera till mig. 

 

En sån här: 

 

 

 

En sån jag vill ha!!!!!

 

Blir nice med en bra kamera!!!!

Min andra är så kass nu!!!

 

Blev ledsen för en annan sak oxo nyss.

 

Jag och Alfred var och handlade en massa fredagsgott som vi skulle ha ikväll till tv och sen till IDOL. 

Ville mysa lite extra med barnen eftersom jag jobbar nästa helg. 

 

Hade lagt ned lite extra tid på maten, ville ha lite "fin mat" , ropar på Pontus att maten var klar.

Just då satt han och spelade sitt nya PS2 spel.

 

När han kommer så räcker jag honom tallriken med mat på och får då till svar med ilsket surt ansikte:

 

Måste jag äta den här JÄVLA ÄCKLIGA MATEN?

 

För det första så äter han denna mat, för det andra , hur kan man ens säga så när han vet att vi ska ha fredagsmys tillsammans.

 

Där rök både mat, mys och PS2

 

TRÅKIGT

 

när man hade sett fram emot en myskväll med sina barn.

 

 

Ja det har varit mina timmar sen sist.

 

SUCK!

 

Inga bra timmar :-(

Av Pia-Maria - 22 oktober 2010 08:04

 Våran kamera är ju i England så jag får ju fota med min Iphone.

 

Här kommer lite bilder på Pepe Bus.

 

Leker med Alfred.

 

 

     

 

Så här söt är jag :-)

 

 

 

  

 

Världens finaste Borderterrier!

 

( observera det fina hålet i vårat köksgolv som Pepe Bus gjort :-)    )

 

 

Nu till något annat.

 

om man fyller år på dagis så får man en sån här fin skylt innanför dörren när man kommer på morgonen

 

  

 Dock är kortet på Alfred när han är 1 år.

Vilken skillnad på lillfisen :-)

 

 

Idag är det bara jag och Alfred hemma.

 

Han ska fota sig kl 13:30 på dagis och igår så slog han i pannan hemma hos mormor och har ett riktigt snygg märke i pannan :-)

 

Barnen kommer förhoppningsvis med bussen hem idag :-)

 

Igår fick pontus ett nytt PS2 spel, helt plötsligt var jag världens bästa mamma! hi hi hi

 

Köpte även ett par nya skridskor till Pontus, inlägg och sen sånna där skridsko skydd till båda barnen.

 

Så nu fan får skolan åka minst 1 gång i veckan skridskor som kräver att man har skridskor till barnen!

 

När jag var barn så var det mer ovanligt att man ägde ett par egna för skolan hade massor av låneskridskor. Nu är man ju " mojje" om man inte har egna skidskor :-(

 

Nepp , kanske dax att fixa iordning lite här hemma så man kan bli lat snart igen :-)

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards