Pia-Maria

Alla inlägg den 15 november 2010

Av Pia-Maria - 15 november 2010 17:56

  Gick väl sisådär med att berätta vad som hänt Snövit.


Barnen blev så ledsna så pappa fick komma in och trösta dom.


Dom gräääät floder!!!!


Helt hysteriska..


Blev måttligt arg på dagis idag. Skällde faktiskt på ett barn.


Men jag fick medhåll av personalen!


Detta var lite väl fel!


Men personalen kunde faktiskt ha hållt barnen under mer uppsikt!


Skriver om det imorgon!


nu dax att laga mat till älsklingen som snart kommer hem!




 

Av Pia-Maria - 15 november 2010 13:32

 Jahopp, Då är våran kanin och leker med Izor på fluffiga små moln i himmelen.

 

Barnen kommer bli så arga på mig när dom kommer hem. Jag tog Izor ifrån dom, nu Snövit.

 

Men hon hade magrat så mycket, tappat de mesta av pälsen och var allmänt dåligt skick.

 

Lilla gumman..... Hade henne i 5½ år

 

Men men....

 

Tanken for genom huvudet att jag valde o skaffa Pepe, Kommer att få genomgå detta en gång till tyvärr. Förhoppningsvis om ca 15 år.

Gör ont i hela hjärtat att ta bort ett djur. Då är det ju mitt beslut :-(

 

27 April Izor

24 Juni Farmor

15 Nov Snövit

 

Nu räcker det med resor till himmelen!

 

Av Pia-Maria - 15 november 2010 11:04

 Jag blev utmanad av Malin att svara på dessa frågor :

 

4 saker jag gjort idag;
- Tvättat

- gått ut med Pepe

- läst tidningen

- ätit chips :-)

 

- 4 saker jag ser på tv;

- Morden i Midsommer

- Criminal Minds

- Greys Anatomys

- Biggest Looser

4 saker jag längtar efter;

- Lön
- Sommar

-Resa

-Nya soffan



så där! nu var det gjort!

Av Pia-Maria - 15 november 2010 08:32

 ned och här sitter jag i soffan - ensam !

 

Barnen är i skolan, Alfred på dagis och Pelle på sitt jobb - igen.

 

Där har jag o Pelle delade meningar om rätt o fel.

 

Jag anser att har man varit på utlandstjänst i 5 v, speciellt med 2 v oplanerat, jobbat 280 tim på dessa 5 v, så ska jobbet kunna ta bort några dagars arbete när dom kommer hem. Men nej då, Pelle jobbar nu mån. tis o Tors.

 

inte att det ska tas semesterdagar eller dyl, utan det tas helt enkelt bort av företaget, men nej då. Här ska jobbas!

 

Ser hur jäkla sliten Pelle är, vilket inte är kul!

Tycker så synd om honom!

 

I a f, var ju världens mysigaste när han kom hem!

Var så nervös, kändes jättekonstigt att han helt plötsligt är hemma! Efter all denna väntan o längtan!

 

Oj vad presenter han hade med sig hem.

Ida fick en Pumaväst, vantar och så fick hon en av mina Nike tröjor oxo.

 

Pontus fick Ben 10 gubbar

 

Alfred fick Handiga Manny`s verktyg och traktor.

 

jag fick kamera, Massor Nike o Puma kläder, bodybutter. (Något från The bode Shop. ) En lotion som ska vara bra hade Pelle hört så han köpte till mig.

Så den testade jag igår efter jag hade duschat. Än så länge pluspoäng från mig!

 

Lördagen gick bara åt till familjemys!

Åhhh så skönt det var att vara en hel familj!

 

Igår jobbade jag ju hela dagen :-(

 

Så vi går ju inte varandra på nerverna i a f.

 

Idag har jag min Vilodag!

 

Har infört det till mig själv! Så är det bara :-)

 

Måste för att orka!

 

Ja som de flesta har läst på FB och media så krockade vi i fredags när vi jobbade.

 

Blev påkörda i en rondell.

Men sitter man i en värdebil så sitter man säkert.

Dunsade till ytterst lite i våran bil, medans mercan blev kvaddad :-) hi hi hi

 

Nu dax att stoppa något i magen :-)

 

Älskar dig Pelle.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards