Pia-Maria

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Pia-Maria - 10 november 2011 15:28

 Jag har så många drömmar.

många handlar om huset, så har jag fått ytterligare en ny dröm.

jag vill ha en dator.

ingen laptop

ingen vanlig stationär

utan en GAMING-dator


Det är en dator som man kan spela lite mer avancerade spel på.


Pelle har ju en ( fruktansvärt dyr ) sån gaming dator.

Den billigaste jag kan hitta är på 6 990:- och då är inte skärm, tangentbord och mus med.


Så runda slängar 10 000:- för en dator.


Inte riktigt vad jag känner att lägga pengar på just nu.

Men men.... får ta några extrapass i vår :-)


Har ju en hel del saker som vi absolut måste köpa till huset när vi ska flytta in som är VIKTIGT.


Jag har letat efter en speciell hylla på IKEA men inte hittat den på internet. Men så skickade Linda en länk om vad hon hade tänkt köpa, och så var det den.

Vilken tur, för nu vet jag vad den heter :-)


Ida & pontus är iväg hos kompisar, Pelle ligger sjuk i soffan, Alfred leker med lego gubbar och jag intog också soffan.


Säger det en gång till!

SKÖNT MED STORA BARN!

Av Pia-Maria - 10 november 2011 08:30

Ja det e då alla som ser ut som man har lagt i 2 kg silikon i överläppen!

igår var jag på maxihuset och passade då på att shoppa lite för presentkortet jag hade i plånboken!

Köpte lite ögonskuggor, rouge och så ett läppglans.

Använde läppglanset ett par ggr igår och idag vaknade jag med en storlek större överläpp.

jag testade H&M`s puder för några år sedan och det tålde jag inte heller. Kliade som fan i ansiktet.

Så nu fick Ida läppglanset så hon blev ju nöjd.

och jag är glad att jag är ledig idag hahahaha! får hoppas det går ned till imorgon!


Passade även på att köpa årets första julklapp. Det blev det Ida :-)

Jag vet inte alls vad vi ska köpa för julklappar i år. Är helt nollställd på det!


Igår fick jag & pelle en riktigt ledsen Ida. Oj vad hon grät på kvällen efter träningen. Gör så ont i mamma hjärtat när man ser hur förvivlad hon är.

Förstår inte varför vuxna människor måste påminna barn om deras förflutna när man redan har sagt till att " vi pratar inte om det"

Men hon blev riktigt ledsen och hon vill inte prata om det.

Men det var "fint" att se att det var Pelle hon ville gråta ut hos.


Hoppas att det blir lite varmare ute snart så man kan gå ut. Måste vädra mina fina lungor hahahaha  

Ovido - Quiz & Flashcards