Pia-Maria

Alla inlägg den 29 november 2011

Av Pia-Maria - 29 november 2011 13:30

 Jag vet inte varför det känns så, men ibland får jag en sån längtan till nya huset, att jag vill ha det NU och vill börja inreda och fixa, sen nästa sekund så kan jag få en känsla av att detta är inte sant. Det är en dröm bara.


Just nu har vi ju inget som gör att man få se att det faktiskt är sant att vi ska bygga, så jag längtar tills dom i a f börjar med grunden så man har något att kika på.


Vi fick ju nedslag av kommun att gå över den prickade marken med ca 50 cm, så det blir endast 40 cm mellan gamla och nya huset. Så dom får såga in i Alfreds rum så att taket får plats på nya huset.


VARFÖR göra det enkelt för sig???


Norrköpings kommun är dom mest egoistiska , inkompetenta som finns. Ni minns väl tjaffset med trädgrenarna som hängde över våra bilar förra året??

Som det bara var tvungen att tjaffsas om i 5 månader innan de ens behagade att ta bort dom när dom var ytterst nära att träffa våra bilar.

Trädena stod ju på deras tomt.


Näe så kommun kommer ALDRIG få göra en enda grej på våran tomt som dom måste be oss om lov för.


Och så höjer tekniska kontoret parkeringsavgifterna på stan också. Snacka om att dom drar in pengar och inte satsar på något. Näe , pengar ska de ha!!!


USCH nu fick jag gnälla lite om våran jävla kommun!!!


Men Eksjöhus gör ju ALLT för att lösa problem.

En sak kan man ju säga i a f. Vet man att de ska höra av sig så hör dom av sig så fort det bara går.

Antingen på mail eller mobil.

De är riktigt snabba på att fixa det dom säger.

Så jag hoppas det kommer vara så hela byggprocessen.


Så nu väntar vi på att få godkänt på bygglovet, sen kan vi beställa huset!

Ska bli riktigt skönt att få ett byggstart datum och sen ett datum när huset kommer!

Så det blir nog ett par veckor till innan vi får svar, men nu e det ju full tid med julesaker o dyl så man har ju lite att sysselsätta sig med.


På tal om jul....Jag kom på en mindre briljant ide till julklappar till gusum.


Jag scannar in kort på Ida & Pontus när dom var bebisar och så har jag ju alfreds kort på datorn så gör jag fotoböcker till dom. Eftersom de inte var med när barnen var bebisar så vill dom säkert se.


Vilket jävla jobb jag satte mig i!


hann bara göra en idag och det tog tid. Så jag får snäll sätta mej i helgen och göra dom andra två så dom hinner hem till jul.


I helgen har vi ju lovat barnen att gå på bio så dey bir TINTIN!!!

Ska bli så mysigt att gå hela familjen.


Det har varit så mycket nu sista tiden så jag har inte hunnit suttit vid datorn och blogga. Tiden springer iväg och på torsdag e det dax att öppna första luckan i kalendern :-)

Hittade en svampbob till Pontus. Cars till Alfred och så valde ida en egen, vad det nu var....en tomte på tror jag.


ikväll är det möte på jobbet, alltid lika tur att det är när jag är ledig :-(


Idag fick jag äntligen mitt kort till Pelles konto. Vi har ju varit och styrt med bankkonton så nu är jag med på hans konto och vi håller på och avslutar allt på swedbank.

Så jag var ju tvungen att ha lite pengar på mitt kort så jag kan handla nått. Så äntligen slipper jag ha veckopeng av pelle och kan utnyttja där pengarna är istället :-)


Nu ska jag börja med lunchen till babbling 1 & 3. Nr 2 är hos en kompis idag.


 

Ovido - Quiz & Flashcards