Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 13 november 2012

Självförtroende & att vara perfekt

Av Pia-Maria - 13 november 2012 20:55

I yngre ålder & även i äldre ålder så har jag trampat folk på tårna & sårat folk. Gjort misstag som alla människor gör i olika sorters former.


Jag är ingen perfekt människa. Jag är en människa med större fel o brister än vad jag vill ha, men som jag vet om också.


Efter senaste tidens samtal med alla barnens lärare så återkommer en speciell mening

  De vill vara perfekta !


Alltså i slutänden så handlar det om att barnens mål om att bli perfekta slutar med tårar och besvikelse över att de inte kan.

Likaså jag. Jag är så långt ifrån Perfekt som man kan komma, men ändå vill jag vara det.

Perfekta Frun

Perfekta Mamman

Perfekta kompisen

Perfekta Kollegan


Ja den helt perfektaste som inte har ett hetsigt humör, har tålamod och alltid g o glad. Sen allt runtomkring ska vara perfekt. Hemmet & Ungarna. Mina extrakilon som har fastnat på mej ska anses som välmående, inte som jag ser det, TJOCKIS! Jag drar i min bilring runt magen och suckar att vågen klev över 50 kg gränsen. Den tickar sakta uppåt och jag tröstäter ännu mera. Vad lönar det att bry sig när jag ändå inte blir perfekt?


Ja för den enda jag inte kan påverka att vara/bli perfekt är PELLE. Han är redan perfekt.

Senaste tidens mål med att vara perfekt har fått mig att bli tvärtom. Jag är sur & grinig. Orkar ingeting och är så DÅLIG!

Raka motsatsen mot att vara perfekt.


Jag gråter och inser att jag kommer aldrig blir den PERFEKTA!


Jag/ vi lyckades mot alla odds bygga vårt drömhus. Det kallar jag PERFEKT

Då ska väl allt annat vara perfekt också?


Jag vet att dom omkring älskar mej för den jag är. Inte för den jag vill bli. Men just nu är mina mål högre än vad jag är. Det gör ont att inse att jag kan inte bli bättre än så här. Jag når inte min personliga mål. Så hur fan släpper jag på det hela då?


Hur ska jag kunna känna min egna inre glädje och acceptera mej för den jag är?


Jag får panik, jag mår skit, jag är fast i mitt ekorrehjul!





 
 
Malin

Malin

14 november 2012 12:00

Men vännen då, du är faktiskt ingen robot. Endast en maskin kan vara perfekt i den mening du pratar om. Att vara perfekt som människa är att vara sig själv med allt som det innebär. Jag kan inte tänka mig att de som är "perfekta" utåt sätt och som uppför sig som robotar som bara går och går är speciellt lyckliga på insidan.
De sitter bara i ditt eget huvud, då måste försöka släppa det och slappna av. För vi som känner dig tycker att du är helt perfekt precis som du är :-)
Kraaaaaaaam

http://killarnaochjag.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards