Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 25 april 2013

Ont att vara mamma...

Av Pia-Maria - 25 april 2013 20:53

Åhh vad jag har skällt på mina stackars grabbar idag. De är fan inte roliga att ha med att göra ibland, så jag hoppas för guds skull att de kan hålla sig i skinnet ett tag, Älskar dom ju så mycket, men de har gått på jävligt tunn is nu ett tag....


Idag har varit en mycket händelserik dag.


Började med ett samtal från dagis imorgon att det var ju skoldag idag! Eller rättare sagt, skoltimme. Hade ju MASSOR inplanerat på fm som jag skulle göra så dagis sa att de kunde ta honom. Berättade det sedan för Alfred och där bröt han ihop. VÄGRADE gå utan mig. Han e ju inte blyg så, så jag hade inte mage att lämna en sån osäker rädd pojke. Så snälla vännen kunde vänta så jag kunde gå med honom den timmen i skolan. OJ FAN så blyg Alfred var.... Han var så blyg så jag undrade stundtals om han andades ärligt talat! Men han verkade nöjd över att ritat en teckning och suttit i ringen med andra barnen, med ögon i nacken om att jag satt kvar :-)


Sen så kom Pontus hem och berättade att det ska börja en ny kille i klassen. Theo. Ja vad kul. !! De hade lekt och Pontus gillade honom. Nu på kvällen ringde en av Pelle`s vänner och berättade att hans son ska börja i Pontus klass. Det roliga i historien är ju att dessa grabbar har ju för fan lekt ihop. Tror ni de fattar att det var samma barn? Näe, så dom lekte med varandra som 2 främlingar, när de egentligen är vänner. HAHAHAHA.... Har de iezeimers ( hur det nu stavas) båda två???

Kan tala om att jag frågade ut Pontus nu om den nya killen.

- Kände du igen honom????

- Näe varför skulle jag det?

- Är du säker att du aldrig sett honom förut?

- Näeee...

  Nu står jag och Pelle och skrattar...

- Jaha....det var den Theo!!!


Och idag har jag och Pelle fan sprätt pengar omkring oss som det vore vi som vann 327 Miljoner ;-)

Blev ny grill och nya utemöbler till altanen. Byggs ihop tills det blir klart. Men köpte det som var på bilden :-)

Och så det bästa utav allt.

Allt som behövs till gräsmattan är köpt. Fick reda på att grannen har en sån vält vi kan låna och nu snart blir äntligen gräsmattan sådd!!


Först på måndag kommer containern så vi kan rensa hela gården på det sista rivningsskräpet och annat skit:-)

Sen slipper vi se ut som familjen Taikon :-)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards