Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 30 april 2013

Valborg...

Av Pia-Maria - 30 april 2013 20:33

Ja idag är det ju tydligen valborg. Inget vi firar här hemma. Istället bestod hela förmiddagen åt att köpa allting som skulle vara till altanbygget. Vi tog hemkörning på virket och plintarna. Resten tog vi hem direkt. Jag har ju haft som önskemål att få sätta ledlampor i altanen. Vilket jag fick köpa av älskade maken :-)


Så det blir sånna som ska sitta i plankan längst ut. Kommer bli så jävla snyggt!

Sen kom vi äntligen ihåg att köpa nya siffror till huset. Så nu ska nr 37 komma upp :-)


Tyckte att slutsumman på hela altanköpet blev väldigt billigt mot vad vi hade räknat. Skönt att det kan gå åt det hållet någongång!

Utemöbeln och grillen står i sina kartongen och väntar för fullt!!!!


Igår var ju mina föräldrar och Pelles föräldrar här och vi fyllde denna stora containern med allt skräp. Allt fick ju inte plats så en vända minst till returpunkten blir det. Men vi fyllde släpet så nu är allt börta från tomten!  Så skönt !!!!

Men fy fan vad vi slet som djur igår. Helt slut är man!!


Men jag kan ju inte hålla min jävla käft stängd så jag minsann påtalade till Pelle att det är inte så mkt att gräva inför plintarna. Istället för att hyra en jordborr. Så idag fick jag snällt stå och gräva ett par timmar. 12 st hål skulle göras a`55 cm djupa.

Fy fan vilket jävla jobb! Men nu är skiten gjort!!! Och jag ska vara tyst hädanefter!


Men fina maken stekte pepparbiffar och bjöd på finmiddag efteråt.  Regnet kom och vi dukade upp med massor av gott och hyrde filmen - De fem legenderna! Jag tyckte den var dålig, Ida tyckte den var barnslig, men grabbarna gillade den!


Nu ska jag jobba 2 dagar och sen ska operation altanbygge påbörjas! Känner mej som ett barn på julafton! Det kommer bli så fint fint fint!!!!!!!!!!


Köpte en present till mina föräldrar idag.  2 buskar med Amerikanska Blåbär. Dom är säkert 4 ggr som stora som vanliga blåbär. Hade en sån buske på tomten men som tyvärr blev förstörd när de rev huset. Pappa älskade att äta dom till frukost så jag ville så gärna köpa dom till dom. Buskarna blir mellan 100-140 cm höga !!


Ida fick 7 st jordgubbsplantor. Ska få ett eget land sen!!!


Nu da xt att sussaa kudden. Min kropp värker som attans!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards