Pia-Maria

Alla inlägg under oktober 2010

Av Pia-Maria - 17 oktober 2010 08:39

  Idag fyller våran älskade Alfred 3 år!

 

Dagen då han föddes kan jag nog beskriva minut för minut. Vilken dag :-)

 

Idag kommer mor o farföräldrarna hit! trevligt!

Blir lite fika!

 

Imorse fick Alfred en stor dinousariebok. Dom paket jag o Pelle köpte ihop ger vi när han kommer hem.

Orkar inte bygga ihop ett bilgarage.

Det får Pelle göra :-)

 

 

 

Nu vet jag inte om jag ska skriva detta högt, men Pepe Bus har varit "torr" i 2 dagar.

Får hoppas att det börjar hålla i sig.

 

Han visar tydligt när han vill ut,

 

 

Igår när jag jobbade så lyckades jag skrapa upp knogen ordentligt. Fick ett jack igenom knogen, så nu har jag svårt att böja på pekfingret, för då går ju såret upp :-(

 

20 st kvar som bör snart kommentera om de vill fortsätta läsa bloggen.

 

På tisdag byter jag lösenord.

 

 

Av Pia-Maria - 16 oktober 2010 21:40

 Jag kommer o byta lösen

 

inom kort.

 

Det finns 25 läsare på denna

 

blogg.

 

De som vill fortsätta läsa

 skriver sitt namn i

 

kommentarsfältet så

 

mailar/inboxar jag er!

 

 

 

Av Pia-Maria - 14 oktober 2010 09:47

 Nu är det så här.

Det har hänt en sak.

Tråkigt, men sant

 

Våran dammsugare har gått sönder.

TOTALT!

Finns inge hopp om att kunna fixa.

 

Så jag måste köpa en ny.

Vilket känns lite tråkigt o lägga pengar på :-(

 

Men i a f.

En ny dammsugare blir det, vare sig jag vill det eller ej :-)

 

Tror ni man kan lära Pepe att dammsuga?

Med hans framfart på golvet ibland så skulle hans städning gå väldigt fort!!!

 

Nu till något annat kostsamt!

har sett en ny kaffemaskin som har kommit ut.

Har fått goda rekommendationer från en vän och hennes vänner att den är toppen!

 

Tänkte köpa oss en när vi får vår lön.

 

Tassimo t 40

 

Finns i flera färgen men denna vill vi ha då den skulle matcha våran andra bryggare och sen vårat framtida kök :-)

 

Är mycket nyfiken på hur den kommer o funka :-)

 

 

Nu ska jag uppdatera lite om pepe

 

Vilken vovve.

Har börjat skapa sin egna personlighet.

Han är inte den snällaste valpen man kunde önska, men nu efter hårda direktiv så börjar han formas och inse vad som är rätt o fel.

 

Rumsrenheten börjar ta form, och ibland är den ens egna fel att olyckor sker, men har i a f haft 1 dag utan olyckor, Så det är skönt att se att det finns hopp.

Han kan även rastat bra av Ida och han känner sig väldigt bekväm med henne.

Bara han kunde sluta med sitt sista bitande så kommer han funka kanon här hemma.

 

Han kan kissa på kommando oxo. Väldig säregen vovve :-)

 

Många undrar hur Pepe kommer se ut som vuxen så jag lägger in en bild på en annan borderterrier som vuxen.

 

 

Fast Pepe kommer inte bli så här ljus.

Han har bara ljusa ben och sen är han väldigt mörk .

 

 

 

 

Av Pia-Maria - 14 oktober 2010 07:46

 Jag har det så bra.

Barnen mår så bra.

Allting är så bra, men jag lever ju i en bubbla.

Tänk om "någon" tar hål på den.

 

Jag har fått allt jag drömt om, men jag är så rädd att förlora det!

 

 

Jag älskar verkligen mitt liv.

Att leva tillsammans med Pelle och barnen gör allting så perfekt !

 

 

Inatt har det inte blivit många timmars sammanhängande sömn.

Alfred han hostar och hostar och SNARKAR!

Jösses vad den lilla människan har snarkat!

 

Men på nått sätt så somnade vi om och försov oss lite.

Händer inte ofta i detta hus!

 

Hoppas att detta går över snabbt för på Tisdag har jag ju mammafika hemma!

 

Men han har ju ingen feber, utan bara snorig och hostig.

 

Idag blir det bara en lugn dag.

Orkar inte göra någonting.

 

Av Pia-Maria - 13 oktober 2010 17:20

  Nu var det ett tag sedan jag bloggade, men som ensamstående mamma i ett par veckor gör livet kämpigt igen :-)

 

Idag har jag i a f tagit tag i en stor grej i mitt liv. Detta med husköpet.

 

Var på bank möte med våran jättetrevliga bank kille.

 

 

Verkar som vi fått ett lånelöfte på det vi behöver, men det är inte just pengarna som är bekymmret, det är byggdelen.

 

Vi måste ju få tag i en seriös byggfirma som vi kan anlita, och sen bestämma oss helt o hållet för hur vi ska bygga.

Måste ha ett kostnadsförslag till banken så dom vet hur mkt pengar vi behöver och att det är rimligt oxo.

 

Fick lov av Pelle att börja att leta efter en firma.

 

 

Sen var jag hos veterinären med Pepe oxo.

Gick sisodär faktiskt .-(

 

 

Han fick sin 12 v spruta, men han moppsade upp sig rejält.

Morrade och skulle huggas. Efter lite direktiv till Pepe om vem som egentligen bestämde så blev han supertrevlig och visade vilken fin vovve han är.

 

Han har problem med ett öga , vilket jag fick bekräftat.

 

Ska spola hans öga ett tag så får vi se om det ger med sig.

 

Och så fick jag med mig provfoder på det foder jag vill byta till.

 

Efter 9 år hos samma veterinärstation så är jag mycket nöjd med deras foder som dom säljer.

 

 

Pepe fick provsmaka några kulor och verkade gå hem i a f .

 

Idag hämtade jag hem en jättesnorig och hostig Alfred.

Får se hur denna natt går.

Hosta verkar vara något som går hos folket...

 

 

Nepp dax att göra kvällsmat till kidzen.

 

 

 

Av Pia-Maria - 10 oktober 2010 20:03

 Ett stort tack till

Ann-Sofie m familj 

som tog hand om Pepe när vi var på kryssning!

 

 

Pepe som försöker se cool ut :-)

 

 

Inte alla som har en borderterrier som kan sätta igång pipande barnleksaker om nätterna :-)

 

Har nog aldrig hört nått så roligt förut!!!

 

Tack ännu en gång för hjälpen! 

 

  

Av Pia-Maria - 10 oktober 2010 18:37

  Nu gör vi en liten berättelse av våran underbara kryssning.

 

Jo min pappa fyllde ju 60 år så jag bokade Cinderella och nästan alla i släkten kunde följa med.

 

Morgonen började med att vi gick in till pappa och gav honom en resväska full av saker

 

    

 

I den låg:

Kalsonger ( fula som f*n )

Strumpor

ritblock med brandbilar

Kritor

en plunta med wiskey

Euro

hans enormt fula mössa

näsduk

 

Han visste fortfarande inte vad som väntade så han fick tider han fick hålla sig inom.

 

Kl 11:30 kom taxibilarna och hämtade oss.

 

Körde oss ned till bussstationen och där började släkten samlas.

En efter en :-)

 

Han blev skapligt förvånad, han hade nog vid detta läge räknat ut vart vi skulle, men han visste ju ändå inte vad som väntade.

 

när vi kom upp så stod vi där nästan allihoppa

Så ser vi mina bröder med familjer kommer in. De hade åkt tåg från göteborg, var bättre för dom.

 

Då sa mamma o jag att fy f*n vad folk det väller in.

Tog ett tag innan han såg vilka de var och han blev såååå glad att även dom hade tagit sig från andra sidan sverige för att följa med!

 

Vi hade tidig ombordstigning så vi gick på nästan direkt när vi kom dit så vi fick ett eget rum och så skålade vi med bubbel och sjöng för pappa!

 

Sen blev det 2-rätters middag med dryck!

 

Då kom en anställd från båten med en fin flaska bubbel och grattade från kapten.

 

Då stod vi upp hela sällskapet inför alla matgäster och sjöng ytterligare en gång

 

 

Sen så åt vi och hade det MYCKET trevligt resten av kvällen.

 

Lägger in lite bilder så får ni räkna ut själva :-)

 

  

Mina bröder, Micke & Macke

 

  

En trött Alfred

 

   

Jag och svägerskan Sandra

    

Pappa med barnbarnen Amanda & Alfred

  

Pontus med sina söta små hamburgare

 

   

Jag och Micke vid maten

 

     

Pappa och Pelle vid maten!

 

Detta var våran resan! 


Är riktigt glad att resan blev så LYCKAD!  

Av Pia-Maria - 10 oktober 2010 14:56


 Dagen blev inte alls som det var tänkt...

 

Jag gick upp 3 inatt för att vara supersnälla sambon och gjorde bacon & äggröra med nybryggt kaffe till.

 

kl 4 så åkte Pelle härifrån och jag gick och lade mig igen.

 

Vid 5 tiden tror jag att jag somnade igen.

 

Vid kl halv 7 nånting så fick jag ett sms, men jag tittade på det vid 7 tiden.


Då hade Pelle skrivit att det var en massa strul.


Strax efter 7 när jag hade varit ute med Pepe så ringde Pelle och sa att han var på väg hem igen.


De skulle åka från Norrköpings flygplats istället för Linköping.


Deras plan de skulle ha åkt med hade krockat med en fågel igår kväll så de fick inte klartecken att starta.





Så vid 11 tiden körde jag honom till flygplatsen och sa hej då en gång till!

Fyyyyyy vad det var jobbigt!

 

Avskyr att han ska vara borta i 3 veckor.

 

Känns som om jag skulle kunna tjata hål i huvudet på alla människor i min omgivningen

nu dessa veckor.

 

Känner mig så här just nu :

 

 

Återkommer ikväll med inlägg och bilder från kryssningen!



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards