Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

Behöver jag säga ...

Av Pia-Maria - 24 november 2010 20:48

  att jag är en aningen arg ?


Idag hade jag utv-samtal med Ida kl 15:15 så jag tyckte det var onödigt att barnen skulle ta bussen hem till kl 13:30 så då skrev jag i båda barnens kontaktböcker att de ska vara kvar tills utv-mötet var färdigt.


Denna kontaktbok ska  då personalen i varje barns klass titta i varje dag. Detta för att blandannat slippa att alla föräldrar ringer om saker som det egentligen bara behövs skriva en liten rad om.


Men ia f.


Vid 1 tiden åker Pelle och jag in till stan för att luncha och sedan skulle jag skjutsa hem honom och åka till mötet.


Då, strax innan vi skulle äta, så ringer mamma och säger att hon har en ensam liten pojke där.


ÖÖÖÖÖÖHHHHHHHH VVVAAAAA????????


Min ???

Pontus???

6-år???


Då har han alltså blivit utskickat till bussen av fröken för att åka ensam hem utan Ida. För hon skulle ju vara kvar ??!!!


Som tur var, så var ju mamma hemma. Men idag, om hon inte hade haft så ont i ryggen så skulle hon ju ha åkt till Söderköping.

Och min pappa har varit på Möte i Linköping hela dagen.


Så det var sån tur i oturen att mamma var hemma idag.


Jag ringde upp Pontus fröken och sa rätt ut :  VA FAN HÅLLER DU PÅ MED?


vadå, fick jag ett spydigt svar tillbaka.


Förklarade för henne och fick då till svar att dom hade visst kollat i hans bok och "någon" personal har skrivit på!


Ja då måste dom fan ha skrivit lite för inte fan har någon kollat i hans bok!


Sa ett par väl valda ord till, riktigt jävla elak var jag, men jag var så ARG så jag trodde jag skulle skaka sönder!

Sa även att jag kontaktar REKTORN när jag kommer in till skolan!


Så när jag kom in till skolan så gick jag rakt in på rektorns kontor och fick bara ett svar: är du Pontus mamma?

Jajamensann, här har *** redan varit och beklagade sig för hur elak jag var, svarade jag då.


NÄE DÅ! Du får säga precis vad du vill för det ska dom få höra! ORDENTLIGT!


För Rektorn var så förbannad på hur detta hade gått till och att detta inte var första gången heller!

Hade ett samtal och kommer att ha ett till på tisdag!


En annan personal på skolan ringde till min mamma som då hade Pontus för att höra om han mådde bra!


Pontus har ju inte riktigt fattat hur "illa" situationen var, men det VET JAG!


Så nu får det bli en fortsättning på tisdag, men än är inte sista ordet sagt !


 
 
Ingen bild

Louisr

24 november 2010 21:31

Herregud vilken idiot lärare!!! Usch jag hade blivit lika galen som du!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards