Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 30 november 2010

Morgonrocken

Av Pia-Maria - 30 november 2010 16:56

 Nu sitter jag i min mysiga morgonrock och filt, med lilla rosa datorn i knät.

 

FRYSER!

 

Funderar på om jag ska ta en kopp choklad från våran underbart fina o bra Tassimo.

Brukar alltid ta det på kvällen tillsammans med Pelle, men är riktigt sugen nu. Undra om han blir sur ? :-)

Näe då.... krävs mycket innan P blir sur... till 99,9% dom få gångerna Pelle har blivit sur så är det mitt fel!

Jag som har varit orättvis.

 

Nu sitter vi allihoppa i soffan, försöker ha det så lugnt som möjligt på kvällarna hemma. Dels orkar jag inte höra oljudet och sen så behöver barnen varva ned efter dagens alla påhitt på skola/dagis.

 

Idag var ju Pontus möte, det var jag, specialpedagog och Pontus ena fröken.

 

Den fröken som var med på mötet var inte den som jag pratade med i telefonen, men det var denna som skulle ha kollat boken mm, så hon som har gjort mest fel.

 

Pontus fröken hade ett långt utlägg om ursäkter o dyl och var uppriktigt ledsen, specialpedagogen som är en av dom bästa jag träffat av alla som jobbar med barn ställde mycket bra frågor och sett till att detta problem " kom vidare"

 

Skriver inte ut detaljer ang vad som sas på mötet, men jag är i a f nöjd, och vet att jag har till 100% stöd i allt jag har känt/tyckt och tycker.

 

Det som jag irriterat mej mest på är ju den fröken som svarade när jag ringde, så hon ska få en liten känga för hon är den som oxo gjort mycket fel i detta handlade, så där får jag respons på mina åsikter!

 

Ett nytt möte är bokat och jag tvivlar inte en sekund just nu att dom inte har koll på mina barn :-)

 

Fick i a f beröm för mitt handlade och jag fick beröm för att jag faktiskt skällde ut en person som jag gjorde!

Kul att få beröm och inte skäll av en sån sak!

 

hi hi hi hi

 

Nu blir det 2 dagars arbete!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards