Pia-Maria

Alla inlägg under november 2010

Av Pia-Maria - 6 november 2010 13:53

 Häromdagen fick jag ju 20% på ett helt köp på stadium.

 

Så förut var jag,mamma, ida och Alfred iväg i lite butiker.

 

jag gick i valet o kvalet om jag skulle handla skridskor till Alfred, är ju ändå ett tag kvar tills Ensjön fryser på. Men men...

 

Tänkte att jag kunde ju gå in och kolla...

Man ska ALDRIG gå in och kolla i en butik med en rabattkupong i plånboken.

 

Hittade ett par skridskor till Alfred

 

POINT ZERO T PULSE3.0 YTH F09 BLACK / ORANGE

 

Och stod jag där.

 

I Valet och Kvalet.

 

Ska jag köpa ett par till mej också?

Jag behöver ju också ett par.

Bäst att skärpa till mej och åka med barnen i vinter, men skulle jag köpa ett par idag??!!

 

kostar ju inget att testa.

 

Testade ett par sånna här

 

POINT ZERO T SPIN JR F09 WHITE  / GOLD

 

Så då fick det bli ett par sånna här också.

 

Köpte skydd och inlägg o dyl så det blev en stor påse ut!

 

Hade ju 20 % på ett helt köpt så det blev många hundralappar i rabatt.

 

Ångrade mig inte när jag gick därifrån i a f !

 

Nu är vinterns inköp klara.

 

Var inne på Rusta också och då sprang jag på en pepparkaksdräkt till Alfred för 79 :- så det fick bli en sån med.

Så nu är det fixat med!

 

Så nu ikväll kl 16 ska vi inta isen.

Jag och ungarna.

Kan nog bli en fin syn.

Ida kan åka,

Pontus har åkt 1 gång

Jag har inte åkt sen mellanstadiet.

Alfred har ju aldrig åkt heller :-)

 

Here we come!!!

 

Klantfamiljen :-)

 

Slänger in en uppdatering ikväll om hur det har gått

 

Av Pia-Maria - 6 november 2010 08:18

 Nu får mina barn ge sig.

Visst de vaknar tidigt, men måste man vara förskolelärare och pedagog för att klara en helgmorgon i detta hus?

 

Vad är det för fel med att titta på tv i lugn o ro och bara ta det lugnt??


nä det ska helt vara samma ljudnivå som i busfabriken och är det inte det så är det ju katastrof. Då måste man ju ha något att göra hela hela tiden! Hänger mig i benen hela tiden och tjatar vad vi ska göra nu. Och då är inte ens kl 7 ibland.


Då har vi hela helgen på oss. Denna helg har vi ingen inplanerat.


Men tamefan ska det aktiveras kl 7 !

Så är det!


Ärligt så orkar jag inte mer!


Det är okey om dom skulle vara vara vakna, men detta stress från början till slut! Funkar inte.


Idag när jag fick gå upp halv 6 för att Alfred o Peppe skrek i kör så forsade det näsblod!

Nice !


Ett tydligt tecken från min kropp att nu är det bra!


Gjorde mig till total idiot imorse, satte mig på golvet framför ungarna, skrek nu ska vi ha ring sång, klappade händerna, sjöng för fulla muggar och idiotförklarade dom att dom inte sjöng med!

Vadå, dom vill ju aktivering innan kl 7, ja då fan ska vi ha ringsång!

Efter det satte dom sig tysta i soffan!


Ska det vara så jävla svårt o sitta still på morgon och bara ta det lugnt?


Sånna här dagar kunde jag lika gärna jobba. Är ju fan mer stressande o vara hemma än att vara på jobbet.

Om 1 vecka är Pelle hemma, han kommer vara mer sliten än vad jag är efter alla sina långa jobbnätter!

skulle varit bättre om man visste att han inte är sliten så man kunde med gott samvete låta sig får hjälp.

Men nä.... tänke inte låta Pelle få dra det tunga lasset... Han behöver komma in i familjerytmen igen och ställa om dygnet ordentligt.


Se vad man ska göra i 10 tim framöver. Har ingen aning faktiskt!


I detta tempo så sitter jag väl på psyk innan lunch!





Av Pia-Maria - 5 november 2010 15:13

 Alfred, min lilla skit, han har väl världens 3 års trots.

Har inga öron eller bryr sig inte alls om vad man säger :-(

Är så enormt jobbigt.

Hur man än väljer sina strider så blir det världens liv !!

 

Denna vecka har dom varit hos svärföräldrarna tis - fre.

Hämtade dom i f.m .

 

Ida har skött sig exemplariskt, men så har vi ju grabbarna grus :-(

 

Nu har nog Alfred verkligen visat vad han går för, så välkommen till min verklighet!

 

Sen var jag och ungarna på Maxi och handlade.

Köpte ingen nyttigt för dom 600 :-

Blev nya filmen draktränare, godis, läsk, 2 soppor ( enda nyttiga ) chips, disktrasor, kalender till Ida ( okey rosa bandet kalender, lite bra )

Och lite annat skit hamnade i påsen!

 

Var så gott med soppa. Har nog inte ätit det på flera år! Ungarna åt med för glatta livet ;-)

Kanske inte den bästa fredagsmaten, men gott var det :-)

 

Igår när jag kom hem så var jag glad att huset var kvar ;-)

 

Som ni vet är ju min pappa befäl på brandförsvaret hi hi

 

Jo han ringde mig igår och upplyste mig om att Pepe har gett sig på påsarna , jag har en sån hållare som man köper på ikea och fäster på skåpsdörren.

Så han skulle ta bort den.

 

SKITBRA!!!

 

i a f, så när jag kom hem så tyckte jag att det luktade nått. Jaja,,, hund har väl skitigt, hittade ingen olycka så jag gick ut med Pepe. När jag kom in igen så luktade det fortfarande och det verkligen luktade!

 

Började kolla vad det var som luktade och fann det ganska så snabbt!

 

Pappa hade då ställt upp behållaren på diskbänken, full med påsar, TÄNT lysröret som sitter under överskåpet så plastpåsarna stod emot lampan och smälte på rätt duktigt!

 

Tur att jag inte jobbade övertid utan kom hem i rättans tid!

 

Tanken var ju snällt att jag slapp komma hem till ett kolsvart hus ;-)

 

Ringde pappa imorse och frågade om han försökte få ut några försäkringspengar på huset, för i så fall vill jag gärna ta ut djurena och lite mer saker ;-)

 

Enda jag fick till svar när jag berättat vad som hänt var :

 

 OHHHHH FAN !!!!!!

 

mohahahahhahaha.....dax o byta jobb?

 

Nu dax för mys!

 

Av Pia-Maria - 1 november 2010 08:37

    Så nu har jag jobbat mina 61 tim denna vecka... blev lite övertid i fredags :-(

 

Så idag ska jag ha min lugna dag. En tvättmaskin snurrar och så har jag intagit soffan!

 

blir nog en hel del film idag!!

 

 

Ska fortsätta se en serie jag köpte med Expressen!

 

 

På onsdag släppt 2 nya filmer som jag funderar på o köpa.

 

 

&

 

 

Men vi får se.

 

Draktränare blir det i a f till Fredagsmyset med barnen på Fredag.

 

Imorgon åker de till Gusum och är där tills på Fredag. Jag jobbar ju ons-tors så verkar inte som Pelle kommer hem fråns nästa vecka :-(

 

Även om jag vet att resorna kan bli förlängda så känner jag mig så deppig.

Tur att jag har jobbat hela denna vecka som var. Så går ju tiden!

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12
13
14
15 16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards