Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 25 mars 2011

Älskar fredagar

Av Pia-Maria - 25 mars 2011 16:21

 Idag är ju fredag och eftersom jag kör varann helg så har jag ju lyxen att få vara hel ledig fre-lör-sön varann vecka!!


fick ju Pelles schema idag och jag var ful o slet upp hans kuvert och där visade sig att vi får mkt mer lediga dagar ihop!!


I`m love ;-)


Idag har jag o Alfred varit inne och handlat på City Gross och sen skulle vi tvätta bilen på Shell.

Blev en historia för sig ,-)


När jag hade kört in så stannade maskinen så jag kom varken ut eller in så jag lyckades söka upp Shells nr och ringde upp och sa att jag satt fast i deras tvätt ;-)

hahaa.

Kom ut 2 tjejer och knappade på en grej så den hoppade igång så bilen blev tvättad.


Men tycker det e konstigt att inte dom märkte att maskinen stod stilla med bil inne.

känns ju inte säkert alls.

Tänk om jag inte haft internet på telefon.

Hade ju Alfred så jag vågade inte ta ut honom ur bilen ifall den skulle hoppa igång.

Men nu gick det ju bra som tur var * puh *


Idag när de stora barnen hade kommit hem så åt vi lite mysmiddag.

Fläskfile, potatisklyftor och bea-sås.

Sen gick alla ut, utom Pontus så gjorde vi en bana till Pepe och sen hoppade vi den och lekte massor med honom så han e nog nöjd idag ;-)


Så nu sitter jag o grabbarna i soffan, Ida surfar på sin dator där uppe och så väntar jag på att P ska komma hemmåt efter 6.


Han ska ju iväg hela helgen så han kommer ju bara hem o vänder :-(


Kommer sakna min P.


Imorgon ska familjen + mamma o pappa + mormor ut o äta på resturang :-)

NICE!!!!


på söndag kommer minna hit o dricker en massa kaffe.


Undra vad jag ska göra imorgon kväll.

???????????????????????????????

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Ovido - Quiz & Flashcards