Pia-Maria

Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Pia-Maria - 27 mars 2011 14:32

 I somras så måste alfred ha kastat in sina foppa-tofflor i en buske för nu när snön e borta och inga löv på busken så hittade han dom :-)

Vadå lycklig kille ;-)

Dom fick komma in i huset direkt och sen så åkte dom på fötterna direkt.

Och inte är dom för små heller ;-)


Idag har jag bakat lite bullar och så har vi varit ute en stund.

jag & grabbgängen. ( räknar in Pepe där)


Försöker få Pontus att acceptera Pepe mera då han e så hundrädd.


Men ej för Zeke & Izor.

Därav vi trodde att det skulle funka med en valp och sen få växa upp ihop.


I af så har vi fått lite tips på kursen

så Pontus fick gå iväg en bit med Pepe och så släppte han honom och jag körde inkallning!

Funkar perfekt!

Skitkul tyckte Pepe det var.


Sen så körde vi lite sök och lade ut Frolic på tomten.

Tyvärr blåser det ju som fan ute, men han hittade några av bitarna

Duktig vovve.


Sen gick vi ut i skogen med honom och han fick lukta & kissa av sig ordentligt ;-)


Alltid kul att se framsteg med honom!

han är verkligen en arbetshund och VI måste lära oss mera om träning med hund.


Är så imponerad av kursledare på hundträningen.

hon kunde grejer och kunde verkligen lära ut!


Tror vi får ut mera av Pepe när han får köra sin grej o vi får träna hans hjärna med sånt :-)


Nu går jag på en långvecka, men har faktiskt fått ledigt på lördag när vi har 2 kalas att gå på !!

Men Pelle jobbar ju tyvärr så jag får gå själv med alla ungar.


Snart kommer min Pelle hem.

Har saknar honom massor!!



Av Pia-Maria - 27 mars 2011 08:25

 Och klockan åkte fram 1 timme !!

Nice ;-)

Äntligen.

Det har man nästan vänta på lite grann...


Idag kommer älsklingen hem och vid lunch kommer Minna hit och dricker lite kaffe ;-)

Alltid nice ;-)


Min dator var lite allmänt knäpp nu på morgonen...

Vet inte vad det var med den :-(


Enligt vissa väderprognoser ska det komma snö idag, enligt andra ska det komma regn...

Återstår o se ;-)

Vill inte ha något av det, men hellre regn än snö.


Vill se gräsmattan.


Längtar så till det börjar bli grönt ute, trädena börjar få löv och man kan gå barfota i gräset ;-)


Nu ska jag ta hand om ligist ligan...



Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards