Pia-Maria

Direktlänk till inlägg 27 mars 2011

Det som göms i snö....eller buskar...

Av Pia-Maria - 27 mars 2011 14:32

 I somras så måste alfred ha kastat in sina foppa-tofflor i en buske för nu när snön e borta och inga löv på busken så hittade han dom :-)

Vadå lycklig kille ;-)

Dom fick komma in i huset direkt och sen så åkte dom på fötterna direkt.

Och inte är dom för små heller ;-)


Idag har jag bakat lite bullar och så har vi varit ute en stund.

jag & grabbgängen. ( räknar in Pepe där)


Försöker få Pontus att acceptera Pepe mera då han e så hundrädd.


Men ej för Zeke & Izor.

Därav vi trodde att det skulle funka med en valp och sen få växa upp ihop.


I af så har vi fått lite tips på kursen

så Pontus fick gå iväg en bit med Pepe och så släppte han honom och jag körde inkallning!

Funkar perfekt!

Skitkul tyckte Pepe det var.


Sen så körde vi lite sök och lade ut Frolic på tomten.

Tyvärr blåser det ju som fan ute, men han hittade några av bitarna

Duktig vovve.


Sen gick vi ut i skogen med honom och han fick lukta & kissa av sig ordentligt ;-)


Alltid kul att se framsteg med honom!

han är verkligen en arbetshund och VI måste lära oss mera om träning med hund.


Är så imponerad av kursledare på hundträningen.

hon kunde grejer och kunde verkligen lära ut!


Tror vi får ut mera av Pepe när han får köra sin grej o vi får träna hans hjärna med sånt :-)


Nu går jag på en långvecka, men har faktiskt fått ledigt på lördag när vi har 2 kalas att gå på !!

Men Pelle jobbar ju tyvärr så jag får gå själv med alla ungar.


Snart kommer min Pelle hem.

Har saknar honom massor!!



 
 
Ingen bild

Linda

28 mars 2011 12:16

Hur mycket är jag skyldig för alla sudd... du glömde svamp bob sudden stod det på kommentaren, räcka ihop allt så för jag över pengar så hämtar vi dom nästa gång vi är i stan.
För du är inte i närheten av Toyota någon dag i veckan??
Kram

 
Ingen bild

Linda sudd

28 mars 2011 12:38

Förde över 364 kr till dig... det stod 354 kr, sen stod det att du glömde svampbob har för mig att dom kostade bara 1o kr... såå 364 kr är på ditt konto nu från oss.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pia-Maria - 5 januari 2016 14:36

Idag börjar ridningen igen. Hoppas att denna termin går bättre än förra. Åkte av ett par ggr och inget kändes bra som jag gjorde. Men hoppas på en bra termin. Igår åkte jag och barnen skridskor. Alfred kämpade men tillslut klarade han ett helt v...

Av Pia-Maria - 3 januari 2016 18:33

Året hinner inte ens starta innan vi drabbats av en tråkig nyhet. En lärare på Prolympia omkommer i den hemska trafikolyckan i Katrineholm. Även hans föräldrar förolyckas. Det känns tråkigt för alla att behöva starta en termin så, båda för lärare ...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 17:39

Ja inte ska vi vara sämre än alla andra. Blev pizza och soffan idag. Imorgon kliver jag på och ska jobba dygn. Låter så långt att jobba dygn, men är det absolut bästa jag vet. Älskar jobbet och älskar att jobba. Tiden springer iväg när man är där :-)...

Av Pia-Maria - 1 januari 2016 12:12


Vilket nyår. Vi slog på stort detta nyår och 3 av 5 Pers sov vid tolvslaget ;-) Alfred vaknade av pangandet och kollade på raketerna med pelle. Vi andra sov som grisar. Jag somnade så tidigt så jag sov 12 tim. Vilket var skönt. Jag har jobbat 2 n...

Av Pia-Maria - 2 september 2015 08:41

Idag blir det första dagen som Ida ska få komma ut ur huset och få åka iväg. Igår var vi bara på sjukhuset, men idag har vi lovat henne en tur till en djuraffär och lunch ute. En perfekt grej att testa att hon orkar vara utanför huset inför skolstart...

Ovido - Quiz & Flashcards