Pia-Maria

Alla inlägg under mars 2011

Av Pia-Maria - 3 mars 2011 07:33

  Har då inte uppdaterat bloggen på ett tag, för jag har verkligen inte orkat.

Har varit så ledsen, har gråtit massor och har varit svårt o dölja för barnen att jag varit riktigt ledsen.

Kommer inte gå in på detaljer, men har blivit lite väl mkt på kort tid och jag bara kände att mina axlar inte orkade bära mera tunga saker.

 

Men i a f, nu känns allt bättre, och ser väl i a f ljusare ut än mörkt på allt som varit tungt.

 

Allt kan väl inte vara toppen så jag får försöka tänka att efter regn kommer solsken ;-)

 

Har varit tungt för alla som stått bredvid då man inte kan rå för att man inte orkar tillslut.

 

Men nu e jag på gång igen och kan faktiskt känna glädje ;-)

 

Igår hände 3 stora saker :-)

 

Först var ju att nu ska allt vara på gång med lånen så nu ska bara saker o ting dras från kontot och vi ska bli fattiga ;-)

 

Sen var ju arkitekten här igår och ritade och fotade vårat hus.

Vi fick mycket beröm för allt arbete ( pelle ) har lagt ned på att visa hur vi vill ha det.

Underlättade tydligen mkt för honom då han ska rita tillbyggnaden.

Så nästa vecka trodde han att vi skulle få se ritningen och sen som tur är så sköter han alla papper till byggnämnden så vi slipper slita vårat hår för att förstå allt.

Men han trodde inte heller att det skulle bli några problem.

Så nu e vi ett steg framåt med bygget :-)

 

3:e och sista stora saken är detta:

 

 

 

 

 

 

 

Detta är inte exakt denna bil vi ska hämta, men var även o kikade på denna.

Pelles nya bil är redan borttagen från nätet.

Detta är en A6 Avant, 2,0 TFSI - 2008

 

Enda som skiljer är 500 mil på mätaren, reg nr och klädseln i bilen.

och det viktigaste, fälgarna ;-)

 

I a f, var och provkörde den och fler var intresserade av den bilen oxo så Pelle slog till direkt på den bilen.

Så jäkla SNYGG!

 

Prislappen hamnade en bit över 200 000:- , men kan säga att den är värd varenda krona :-)

 

Så på Tisdag den 8 Mars ska vi hämta bilen.

 

Och då fyller ju även stora killen 7 år !!!

 

Så då blir det kalas på e.m

 

Så nu har Pelle sin A4 sedan till salu.

 

Så idag hoppas jag att pengarna dras från kontot så jag kan ringa och fixa husförsäkring. Är supernervös att det ska missas och vi är utan försäkring.

 

hejsvejs så länge ;-)

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards