Pia-Maria

Alla inlägg under april 2011

Av Pia-Maria - 19 april 2011 10:36

 Nu har det varit otroligt mkt på en och samma gång.


Igår hade vi 3 möten.

Securitas direkt

och 2 byggfirmor.


Och idag har vi haft en byggfirma nu kl 10 och så kommer mäklaren vid 13:45 och ska värdera huset.


Sen kl 3 kommer gästerna!


GRATTIS ÄLSKLING PÅ FÖDELSEDAGEN !!!!


Ska bjuda på cupcakes och vienetteglass.


Pelle vill ju inte ha det så storslagen när han fyller.


Sen ska Ida följa med Gusum hem och vara där tills på fredagan när vi hämtar henne.


Nu är alla möten avklarade så nu kan man pusta ut lite, men fy så intensivt det har varit.


idag kl 8 var jag & ida och lämnade hennes blodprov.

Se vad dom kommer visa.

En jäkla snack om att hon skulle ha emla-plåster.

Annars ville dom inte göra provet.


Men Ida sa att hon ville göra det utan och gick ju galant.


Jökla fjanterie.


Sa det åt sköterskan att hon går omkring med bruten tå, så är ett nålstick något att jämföra med ??!!!


Nu vet ju Ida att ett nålstick i armen inte är så farligt ifall hon skulle behöva göra det fler ggr.


Här kommer lite bilder på Idas snygga tå!         

Den är mera blå, var svårt o få med , men så här ser den ut.


Pelle är iväg på skjutning just nu, men kommer hem strax efter 2.


Dax att ta hand om hemmet mera...




Av Pia-Maria - 17 april 2011 13:27

  Jag vet inte hur många ggr jag har sagt åt Ida sen igår att det är ingen fara med tån, eller att den ska vara bruten. För det gör ondare !!!

Sluta larva dig och alla dess meningar jag har sagt :-(


Har varit på jourVC och röntgen.

Där ifrån blev vi nedskickade till akuten för att träffa en ortoped.


lilltån var helt av !


Suck!


Så nu blir det lugnt på Ida i ca 1 mån !


Fan så dåligt samvete jag har!!!!



Av Pia-Maria - 17 april 2011 08:24

 Kl 10:30 ska vi in till JourVC och en läkare ska få titta på Idas tå. Idag e den blå o fin ;-)

Får vi se om det blir röntgen.

Tänker inte sätta mig på akuten direkt för fy vad man kan å vänta där.


Igår låg vi och såg på en film.


Inside Man


Den var bra, en i mitten var den sååå seg.

Hände ju ingeting.


Nepp dax att ge grabbarna frukost.

Ida har redan tagit sin



Av Pia-Maria - 16 april 2011 16:51

 Ja...hur ska vi tolka detta då?

Negativt?


Sjutton oxo....


17 barn ?


17 husdjur ?


17 " tv


17 små kottar i trädgården ?


näe då....nu snackar vi glada saker.


Lyckliga saker!!


Ta det positivt!


17 " is the shiiiit !!!


Pelle var superduper snäll och satte på sina 17" fälgar med sommardäck på min A3 som han har haft på sin A4.


nu antar jag att nästan alla bloggläsare inte fattar ett skit.


Men jag kan tala om att det är en jävla skillnad.


Jag hade 16" fälgar på min A3 och Pelle hade 17" på A4 och så är han ju värst med sina 18" på sin A6 ( med den skiter vi just nu , hi hi hi)


Ni kanske har hört talas om " profil" på däck. Det e det vi talar om....ju lägre profil, desto snyggare bil ;-)


Här kommer exempel på hög och låg profil ( dock ej våra fälgar/däck )


Detta är 15" däck. Kolla hur mycket " gummi" det är runt fälgen



och detta är en 18" och kolla hur lite " gummi" det är på denna.


Snyggt med låg profil va ????


Me Like!!!!


Älskar verkligen hur min bil ser ut!!!


Ska bara sänka den lite och köpa nya sommardäck. Dom är rätt slitna som Pelle har haft.


Idag har det varit KM i klubben och ida kom 3:a, men hon fick möta stora tjejer oxo :-(


Sen efter så slog hon i lilltån som f*n så hon fick vara hemma från ett kalas hon skulle på ikväll på busfabriken.


hon har suttit och gråtit i över 2 tim, fast att den ser inte bruten ut och är itne så missfärgad, så det e nog bara en ordentligt stukning :-(


Men hon ska ju till badhuset på måndag så hon behöver nog vila foten så hon klarar det.


Idag fick ja arslet ur vagnen och rensade bland mössorna och vintersakerna så nu e kepsarna framme och vintergrejerna i lådan.


Ikväll ska Pelle & jag se en film från lovefilm.


Myspys.....


Av Pia-Maria - 14 april 2011 18:24

 Nu har man " sovit " sig igenom undersökningen.


Valde att ta en lugnande spruta, men jag bara somnar av den ;-)


Minns att jag rapade en gång, och sen att dom klappade mig på kroppen att jag skulle sätta mig upp, då var det klart.


Mådde inget illa efter heller, men känner mej lite trött i huvudet.


Har ätit lite lugnt och försiktigt nu, törs inte äta massor ifall magen säger ifrån.


underbara Pelle var med hela tiden.

han är min största trygghet !!!


Hämtade hem en blånäsa-alfred.

Tydligen ramlat i sanden. Men han såg ut som något helt annat. Fått stryk av någon typ .


Snart e det Biggest Loser och myspys med Pelle.








Av Pia-Maria - 14 april 2011 09:19

 Idag är det denna dag som jag inte har längtat efter.


Gastroskopin.



Tog en tecknad bild, dom riktiga jag hittade på nätet skippade jag ;-)


Sitter här med fastande mage och tycker synd om mig själv.


Idag på morgonen har jag ju varit iväg med Ida till läkaren och verkar som hon oxo har lider av magkatarr.

Ska lämna prover närmsta dagarna, men allt tyder på samma skit.

Hon ska även på samma magmedicin som mej,



Stackars unge....


Tiden bara kryper fram, känner att jag blir mer o mer nervös, fast att jag redan har gjort det 1 gång förut.


Vill ha denna dag gjord så man kan åka hem o lägga sig i sängen.



Av Pia-Maria - 13 april 2011 10:47

 Pelle kommer älska mina listor *not*


Nu har jag mailat alla 4 bolag som jag tyckte verka intressant.


2 av dom har jag sett deras bilar när dom åker omkring så " helt främmande" är inte bolagen.


Så idag kommer ju Stilbyggarna


Imorgon eller fredag kommer Linköping Bygg-Fasas-måler.


Väntar på svar från Sättuna bygg.


och finspångs bygg har varit här.


Några ni känner igen?


Dom 3 översta har fått bra omdömmen.


Har skrivit upp på en lapp vilka de är, när jag kontaktade dom och när vissa ska komma.


 För både jag o Pelle har gett ut våra mobilnr och blir ju kontaktade, så bra o ha allt sammanställd ;-)


hi hi hi


Men nu har jag fått det gjort, ska bara fortsätta med min stora lista.


Men mkt är redan gjort.


Pelle kommer snart hem från jobbet.


Älsklingen kände sig inte bra.


Alla utan jag e hängig.


Jag hade ont i huvudet imorse, men har släppt skapligt.


Dax att fortsätta med ALLT som jag har väntandes ;-)


Det första e nog att Pepe e skitnödig ;-)

Av Pia-Maria - 13 april 2011 08:51

 Förut kom Alfred ned i sin pepparkaksdräkt. Han hade hittat den i sin byrålåda :-)

Sötnos :-)


Ringde till Försäkringskassan för jag har inte fått betalt för 1 VAB dag.

Den jag pratade med var supertrevlig och hon skämdes nästan när hon sa att DOM HADE GJORT FEL och inte klickat i datorn att den ska utbetalas till mig

hihihi


Så jag får pengarna på Fredag.


Kul o få sånt bemötande för 1 gångs skull.


Idag kommer Stilbyggarna hit och ska kolla huset och sen ge offert.


Väntar med spänning varje dag för att se om bygglovet kommer i brevlådan.


Ska bli så kul!!!


Banken borde ringa till P närmsta dagarna om våran ändring i byggkrediten.


Ska kolla igenom alla förfrågningar vi fått på brabyggare.se


Fick ett förjäkla roligt mail av en byggfirma.

Magkänslan säger NEJ när det står skrivet att dom tar arbetet och gör det och inkl material för 300 000:-


Öhhhhh.....


jag e glad om man ens kommer under materialet för 300 000 :- för den byggfirma man kan tänkas ta.


Så det var nog inte seriöst och dom har inte ens sett huset och byggplanerna.


idag jobbar Pelle , men imorgon kunde han byta pass för då ska jag göra gastroskopin.


Fy fan....


Längtar inte alls dit.


Ska verkligen tacka o ta emot för den lugnande sprutan man kan få.


Idag har man ringt kommune oxo.


Gjorde ju P i måndags , men ändå har dom inte tagit bort grenen.


Ringde och frågade vad det e som är problemet.


Skulle en annan ens vara sen med en betalning till tekniska kontoret så får man dröjes avg och allt.


men uteblivet arbete då?


Om några dagar fyller min älskling år!!!





Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards