Pia-Maria

Alla inlägg den 14 januari 2011

Av Pia-Maria - 14 januari 2011 15:43

 Jag är så seg.

Har gjort lunch till barnen när dom kom hem , Ida sitter vid sin dator och grabbarna tjaffsar ikapp.

 

Alfred snackar ju så extremt mycket så han tjaffsar ju emot Pontus så då e tjattret igång.

 

Så nu e det inte mkt tyst imellan dom...

 

Pontus framtand hänger på en skör tråd så inatt kommer tandfen ;-)

 

nu är det " bara " 3 tim tills älsklingen kommer hem. Saknar honom så mkt.

 

Har känts lite ledsamt i hjärtat att vi jobbar emot varandra hela tiden. Lite dagar vill man gärna ha tillsammans.

 

Många har ju " alltid " helgen tillsammans, men eftersom jag jobbar varann helg och Pelle jobbar mest vardagar så har vi inte mkt ledig tid tillsammans....

 

 

Av Pia-Maria - 14 januari 2011 10:42

  Denna dag har jag längtat riktigt mycket efter.

En ledig helg tillsammans hela familjen!

 

Idag jobbar Pelle till kl 18 men sen är helgen vår!

Var länge sedan jag o P var lediga tillsammans.

 

Just nu sitter jag o Alfred i soffan o myser.

 

Mysigt med en ledig dag tillsammans!

 

Förut ringde skolan till mamma och sade att Pontus hade ramlat i duschen i skolan och slagit i en framtand. Nu har han en väldigt lös framtand så jag hoppas det är den han har slagit i. Så får vi se om tandfen kommer ikväll :-)

 

Vet inte varför jag oroar mig, men * peppar peppar* har vi inte haft varken influensa eller magsjuka, men nu härjar ju båda riktigt mycket nu omkring oss så jag är så orolig att vi ska få det.

 

På jobbet härjar influensan och kommer nog inom kort säkert att drabba många av oss.

 

Pelle blir ju så riktigt sjuk när han får skiten oxo. Han har ju oturen att få halsfluss när´han blir sjuk.

 

känner att detta är en orosmoln i magen.... PEPPAR PEPPAR så har vi varit friska, lite feber o dyl , men inget större sak...

 

Nu har alla mina varor från ebay börjat trilla in.

Så jäkla kul att få en massa paket på posten :-)

 

Har köpt en klocka till mamma som jag väntar med spänning på. Är en papillon på som är i samma färg som Zeke.

Hoppas hon kommer o gilla den!

 

Tyvärr ser det ut som att jag kommer få ta bort en av mina katter inom snart framtid :-(

 

Är en hankatt som har flyttat in till mamma.

Han var världens finaste och är kastrerad.

 

Någon gång för ca 2 år sedan fick någon person/barn/ungdom tag i honom och har gjort honom illa, för han är så rädd för alla utan mamma.

Går inte att gå i närheten av honom.

Tyvärr har ju han börjat pissat inne för mamma, vilket inte är bra.

 

Så vi får se... Världens finaste Swartenbrandt!!

 

Idag på morgonen har jag varit hos min kriporaktor.

Skiten sitter så jäkla fast i nacken så inget knakade :-(

 

Men han påminde mig om hur viktigt det faktiskt är för mig som har denna skada i nacken att jag måste träna!!

Jag vet att jag inte blir bättre på nått sätt utan träning...

Ska ta en diskussion med Pelle hur jag ska få in träning i detta pressade schema.

Och var jag ska träna .

 

Bäst är ju vilbergen, men jag tål inte ägaren till gymmet.

En riktigt idiot så jag vill inte gå dit.

Men gymmet är fint och nya maskiner.

Men jag tror nog att jag kommer välja ett annat gym!

 

Så frågan är ju bara VAR!!!!

 

nu ska jag ta en liten mysstund med Alfred!

 

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards