Pia-Maria

Alla inlägg under november 2011

Av Pia-Maria - 10 november 2011 08:30

Ja det e då alla som ser ut som man har lagt i 2 kg silikon i överläppen!

igår var jag på maxihuset och passade då på att shoppa lite för presentkortet jag hade i plånboken!

Köpte lite ögonskuggor, rouge och så ett läppglans.

Använde läppglanset ett par ggr igår och idag vaknade jag med en storlek större överläpp.

jag testade H&M`s puder för några år sedan och det tålde jag inte heller. Kliade som fan i ansiktet.

Så nu fick Ida läppglanset så hon blev ju nöjd.

och jag är glad att jag är ledig idag hahahaha! får hoppas det går ned till imorgon!


Passade även på att köpa årets första julklapp. Det blev det Ida :-)

Jag vet inte alls vad vi ska köpa för julklappar i år. Är helt nollställd på det!


Igår fick jag & pelle en riktigt ledsen Ida. Oj vad hon grät på kvällen efter träningen. Gör så ont i mamma hjärtat när man ser hur förvivlad hon är.

Förstår inte varför vuxna människor måste påminna barn om deras förflutna när man redan har sagt till att " vi pratar inte om det"

Men hon blev riktigt ledsen och hon vill inte prata om det.

Men det var "fint" att se att det var Pelle hon ville gråta ut hos.


Hoppas att det blir lite varmare ute snart så man kan gå ut. Måste vädra mina fina lungor hahahaha  

Av Pia-Maria - 9 november 2011 09:36

  






Av Pia-Maria - 6 november 2011 10:22

  På denna vecka.

Veckan har gått alldeles för fort.

Idag låg vi riktigt länge i sängen och bara myste.

Så skönt o bara få slappa ibland.

Sen gick vi upp och gjorde oss en riktigt frukost.

Ägg & bacon.

Grabbarna älskar det :-)


Idag på e.m ska vi ned och hämta Ida i gusum. Var länge sedan vi var där nere hela familjen och bara umgicks.


Igår låg vi allihoppa och såg på Pirates 4. Var inte lika bra som de andra filmerna, men nu har man sett den i a f .

Alfred bad själv igår om att få sova.

Snutteplutten. Börjar bli så självständig nu.


Nu har man börjat tänka på julklappar. Det som jag brukar ha klart vid det här laget :-)


Men i år vet jag inte alls.

Känner inte alls någon julkänsla eller längtan efter det. Känn som vi nyss firade jul ju :-(


Men det hinner förhoppningsvis ändra sig.


Nu dax att hoppa i duschen....


        


min älskade familj!

Av Pia-Maria - 5 november 2011 18:52

 Här kommer lite bilder från idag. Skulle ha laddat upp mera men Pelle var mitt inne i Battlefield 3 så började allt lagga när jag höll på så jag fick  snällt avbruta och ladda upp senare.

Men här kommer bilderna som jag hann med.


              

Våran katt Tvåan.

Eftersom hon är enbart vit på underläppen så ser hon alltid sur ut. Ser ju ut som hon "hänger läpp"

hahahaha

men hon är världens finaste kisse.

Av Pia-Maria - 5 november 2011 08:42

 Nu har äntligen lördagen kommit som jag har längtat så länge efter.

INGET ATT GÖRA!


Har varit så mycket inbokat nu sista tiden och det har varit så roligt, men även så stressigt.

Måndagen och tisdagen var så fullbokade, så då hann jag inte vila någonting.


Sen jobbade ons-tors.

Sen igår fredag kom Fam.Nordström förbi.

Dom skulle ned till Småland så då brukar dom passa på att stanna hos oss på lite fika.

Alfred fick present och då fick han en Cars-handduk och små plastkrigsgubbar.

Dom är så POPULÄRA !

Har lekt massor med dom sen han fick dom.

Han fick ju lite större när han fyllde år.


Sen åkte vi och fota oss hos Fotografica.

Blev 2 bra kort så får vi se vilket Eksjöhus väljer.


Om man ska ta sig en kopp kaffe o njuta av sin lediga dag och bara drömma sig bort :-) 




Av Pia-Maria - 1 november 2011 08:35

  Igår var en fullspäckad dag så idag är det skönt o bara få vara hemma.

Nu sitter I & P och spelar super mario på Wii. Vilket jäkla liv. Har redan sgt åt dom flera ggr på ca 15 min så snart får dom gå härifrån.


Idag ska jag försöka rensa lite här hemma. Har massor som skulle behöva kastas.


Idag när jag väl får sova, kunde jag det?

Näe.

Skit också...

Alfred gick upp sist...

Latmasken :-)


Någon mer som har WordFeud?

Adda mej i så fall på

pia21


Vill ha mer kompisar!


Dax att ta tag i att göra mera saker.


Ovido - Quiz & Flashcards