Pia-Maria

Alla inlägg den 17 december 2011

Av Pia-Maria - 17 december 2011 17:54

 idag har man hunnit med en hel del, men ändå är klockan inte så mycket.


På f.m efter Pelle hade åkt så ställde vi oss och bakade julgodis.

Har insett att jag är riktigt kass på detta.


    

   

  

     

      

Enligt de andra så var det gott, men jag gillade det inte !!!!

Krångligt, jobbigt och irriterande att göra julgodis!


Som med en liten vit prick på ser ju ut som somalier som det har regnat på !!!

MISSLYCKAT till utseende!


Sen på e.m blev det lite film mys med nya filmen Smurfarna

jag & pelle somnade mitt i filmen och sov en stund :-)


Men det vi såg var bra :-)


Julklapparna är framme, dom som är inslagna o klara. Snögubben vaktar dom.


  


Sen en bild tillägnad till Henrik.

Saknar du din gamla polare???


  

Han posar för dig !!!


Nu är Alfred helt socker-jobbig, jag e sååå seg och bara längtar tills jag få sova.


Imorgon är det pepparkaksbak och då står Pelle för arbetet.


Jag AVSKYR pepparkaksbak!! 


Av Pia-Maria - 17 december 2011 09:31

 Nu lider vi mot årets slut och vi intar julveckan.

Nu väntar vi ju på att få våran slutbeställning från Eksjöhus då vi får alla våra papper om huset.

Väldigt många detaljer ska ju vara färdigt beslutat innan husbeställningen kan göras.


Några exempel är:

*Köket

*Badrumsinredningen ( ej kakel )
*ytterdörrarna
* andra ändringar som har med huset att göra.


Köket är ju klart sen Oktober och det känns så rätt! Ska bli så kul att se köket när det är klart!


Så har vi tur så får vi papprena nu denna vecka som kommer och vi kan läsa igenom det en gång till och sen göra slutbeställningen på huset.

Vilket då innebär att vi får

DATUMEN FÖR

* när markarbeten börjar

* när huset kommer


och det bästa utan allt!


INFLYTTNINGSDATUM


På något sätt känns det så overkligt att vi nu börjar komma från planering till att huset faktiskt ska byggas!


Alfred som VARJE morgon frågar om han ska till dagis eller vara hemma, kom in till mig härom morgon med en bestämd ton och sa att när vi har flyttat till nya huset så kommer han inte gå en enda dag till på dagis för då ska han bara vara i nya huset :-)


Men jag tror faktiskt inte att det ingår barnvakt i nya huset ;-)

Men det kanske man kan få gratis någonstans, för vem kommer inte vilja vara varenda dag i vårat nya hus:-)


Men det kommer bli många middagar att börja boka in.


Vi har bara bjudit 2 vänner på middag.

Malin & Familj

&

Martin & familj.


Bor ju så trångt så det blir så jobbigt när inte barnen har någonstans att ta vägen.


men med Lyckan så får vi ju plats.


Så vi har många att bjuda in då!


Och Malin & familj måste sova över!

Måste få mera tid med dom :-)

( så att karlarna kan dricka wiskey )


Idag är en lugn dag. Ska baka lite nu på f.m och sen på e.m när Pelle kommer hem så blir det att mysa ned sig i soffan och kolla på SMURFARNA! Vi köpte den igår!


Fler än jag såg som Svenska hjältar?

Jag har en ny Idol!

Tanten Lisbeth!

Vilken jävla tant!!!

Riktigt skönt att det slutade bra för henne i den otäcka situationen som var, hon är min vardagshjälte!


Jag skulle ju hjälpa en tjej som jag trodde höll på att bli våldtagen av en kille, men i slutänden visade sig att det var hennes pojkvän som hon bråkade med. Det visste ju inte jag så när jag klev fram och frågade hur det var med henne så vände hon sig om och gav mej en sån jävla snyting på näsan.

Tack för den jävla F***A , där knäckte jag näsbenet så jag såg ut som en tvättbjörn med ett S i ansiktet!


Blodet sprutade och en polisman med " mycket intelligens " sa att - " hörru du, du har nog brytit näsbenet!

NÄHE, det menar du INTE ???


Men båda två fick åka polisbil i a f!!!

Och hon blev dömd och jag några tusenlappar rikare!


Men jag aktar mej för att göra en " god gärning" fler ggr.


Om man ska ta tag i dagens  - att -göra-lista


See you later alligator!!!

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards