Pia-Maria

Alla inlägg den 26 december 2011

Av Pia-Maria - 26 december 2011 19:16

 Året 2011 är året då alla viktiga beslut har tagits i vårat liv.

Vi fick ju godkänt att köpa huset, även om det tillförde många problem.

Många resor fram och tillbaka ang husköpet men tillslut för ju valet på att bygga nytt.


Finns 2 riktigt minnesvärda dagar 2011.


Den första var självklart den jag fick bli FRU Nautras

1 / 9

      

Den stora kärleken i mitt liv !


och det andra datumet var 7 / 10 ( på pappas födelsedag)

när vi fick klartecken av banken att vi fick lånet beviljat!!


Lite bilder från året som gått:


Januari :

      


Februari:

      


Mars:

        


April:

          


Maj:

      


Juni :

    


Juli:

                        


Augusti:

        


September:


                


Oktober:

              


November:

      


December:

            



Av Pia-Maria - 26 december 2011 19:10

 På inlägget om julafton så skrev jag " The Last! "


det betyder att det var den siste julafton vi firade i vårat hus. Nästa år sitter vi i vårat nya hus med massor av folk ( om jag får bestämma )

Det är faktiskt riktigt ledsamt i hjärtat att vi ska riva mitt barndomshem.

Kommer alltid minnas de glada stunderna och även de tråkiga.

Huvudsaken är att vi har kvar tomten. Minnen finns ju där med.


Jag kommer inte vara hemma den dagen huset ska rivas. Kommer kännas alldeles för mycket i hjärtat!


  


Av Pia-Maria - 26 december 2011 18:05

 strypt den där jävla gubbjäveln på Tekniska Kontoret.

Den fan som vi bråkade så mycket med för att få ned grenarna som hängde över till våran tomt.

De tog bara ned en viss del, men 3 st stora träd står kvar med grenar över på våran mark. Precis där bilarna står.

Och nu när Dagmar gjorde entre så gick en riktigt stor gren av och landade 50 cm från pelles bil!

Tack gode gud att den inte landade på motorhuven.

På vintern har vi ju problem med att den rasar ned stora mängder snö från grenarna och det skadar våra bilar.

Så så fort nyår är klart så får den gubbjäveln höra av mej igen. Och tar dom inte bort dom återstående 3 trädena så kommer jag lämna den där grenjäveln uppe på hans kontor!

De tog bort 2 träd som står likadant som dom andra 3.

Så nu kommer jag inte ge mig. Nu ska de bort !!!!


Kan känna mej lite besviken på årets rea. Var är den?

Vi tänkte köpa Pontus ett Ps3 men ville vänta till rean.

Så idag åkte vi runt och letade, och inte ett enda ställde hade rea på spelet!

Så det fick bli en för ordinarie pris på 2000:-

Men en nöjd Pontus har vi hemma!


Ida fick ett spel till sitt DSI , och skyddsgrejer.


Alfred köpte sig 2 kartonger lego.


Mamma köpte sig 4 liter cola och Pappa har sina "godisar" under bänken i matrummet :-)


Dom som verkligen känner mej vet att jag är fruktansvärt rädd för blåst. Inte vanlig blåst, men sånna som Dagmar och Gudrun.

Så efter att ha sovit ca 1 tim igår så vaknade jag av att då hade Dagmar kommit med full kraft.

Jag blir så rädd ! Riktigt rädd.

Så efter att ha försökt att inte bli hysteriskt fram till kl 00:30, så gick det inte längre. 

För då gick strömmen.

Ned och bäddade iordnign soffan. Lyfte ned Alfred dit, ida slet jag upp så hon fick sova i Pontus säng. Pelle stackarn fick krypa ihop i divanen på soffan så där låg vi 3 st. 

Vid 03:00 kom ju strömmen tillbaka och jag låg och halvslumrade fram till halv 7 när Alfred helt förvånad vaknade och undrade varför han låg i soffan :-)

Sådär gör jag när det blåser och när det åskar!

Jag blir helt skakis, mår illa, magen krampar, tårarna kommer, kan knappt andas och jag är så fruktansvärt rädd.

Ja...så tuff är jag!

Så jag skulle aldrig klara att bo i USA eller liknande. Jag skulle inte dö utan en tornado. Jag skulle dö av att höra att en är påväg.


Men nu hoppas jag kunna få sova inatt.

För nu är jag trött!!!


Dax att göra lite nytta här hemma.... eller näe... jag tar o lägger mej i soffan istället :-)

 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards