Pia-Maria

Alla inlägg den 20 december 2011

Av Pia-Maria - 20 december 2011 21:10

 Denna dag går nog till historien som världens underligaste dag.


Vab:ar pgr av att jag ska följa med Ida till läkaren kl 14:00 för att hon ska ta bort ett födelsemärke.

Men innan dess kan man ju passa på att fixa klart julklapparna så är man klar sen.

Mycket riktigt.

till Linköping för att handla på Ikea.

Sen in en snabbis på Ikano-huset för att handla en julklapp där också.

Sen tog vi racerfart till Norrköping.

Shoppade på MediaMarkt, djurmagasinet och sen på Maxihuset. Intog en snabb lunch på Mc Donalds också.


Eftersom man tyckte så synd om Ida som skulle tvingas göra en " mindre operation" av att ta bort sitt födelsemärke så tyckte Pelle & jag att hon skulle få handla något hon ville ha.

Handlade då grejer på djurmagasinet för närmare 200:- till sin hamster.


Vi var ju tvigna att sätta på ett Emla plåster också 1 timme innan läkarbesök så vi fort hem. Klockan var då ca 12:30. Ida glad över sina nyinköpta leksaker till hamster, springer upp till sitt rum och blir

FÖRTVIVLAD!!!!


HamsterJÄVELN ÄR STENDÖD!!!


IDAG AV ALLA JÄVLA DAGAR!


1½ timme kvar tills vi ska vara hos läkaren, en hysterisk unge och en påse med nyinköpta saker för 200:-


What the Fuck !!!


Vad gör vi nu ??!!!


Ringer till Pelle..........Okey....... köp en ny till henne!

Ringer Linda, - ville ni ha kvar den hamstern vi pratade om häromveckan??

- JA. !


Skit också...


Trösta ungen fort som fan, på med Emla-plåstret.


Bibeln gick baklänges i huvudet på mej ( jag svor alltså alla ord jag kunde hitta på tyst för mig själv )


Muta med en ny hamster, tur att hon köpte läget !


In till läkaren, in i en lite mildare form av operationssal.


Snabb och enkelt med en spruta, kniv och 2 stygn så var vi där ifrån på 40 min !!!

Tack o lov gick det bra!

Så nu är skiten borta !!!


Ned till Mediamarkt och köpte ett skal till min HTC ( en annan story )
In på Djurmagasinet, otrevlig personal och precis likadan hamster som dog, Näe... nu åker vi vidare.


Upp till Arken Zoo inne på Maxihuset.

Tack o lov hade de massor av hamstrar o välja på, och jag fastnade för en svart-vit hane.

Bild kommer inom kort.

Supersöt!


Sen fort som fan till Vilbergen.

Handla o hämta grabbarna.


Hem och vara (o)pedagogiskt och försöka förklara varför vi inte kan begrava den stackare som med Izor, utan den åker i sopptunnan!


Göra rent buren, in med nya stackaren.


då kommer nästa mening


-VI ÄR HUNGRIGA!


SUCK!!!

Ida: gör kvällsmat!

Hon r ju stor så hon fixade iordning det


Sen in med Pontus i duschen


Sätter mej med julklappsinköpen och ska slå in dom.


Mitt upp i alltihoppa kom ÄNTLIGEN Pelle hem!!!

Hjälp med inslagning av paket, lägger Alfred

och jag kan äntligen slänga mig i soffan kl 19:00 och se Biggest Looser!!

Tack gode gud för det!!


Tog ett tag innan jag kunde slappna av o bli trevlig.

Kände mig som en spottande kobra ungefär!!


Har gått o väntat idag på att papperen från Huvudkontoret på Eksjöhus skulle komma idag, men dom har nog samma postgång som min HTC, ALLTSÅ inte på gång än!


Så imorgon hoppas jag att båda varorna kommer.


Ny Mobil och Nytt hus :-)


Nu ska jag inta sängläge och fan så trött jag är!!!!! 

Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards