Pia-Maria

Alla inlägg den 31 december 2011

Av Pia-Maria - 31 december 2011 09:50

 Nu är "äntligen" sista dagen på året här.

Förstår inte varför jag tycker det ska bli så skönt att få börja 2012. är det för att det låter så "länge" att nästa år får vi huset. För nu blir det ju att i år får vi huset ;-)


Är i a f nöjd över 2011, även om det gett mig många gråa hårstrån hahaha.


Första vecka nu i Jan blir det full rulle. Mycket med kommun nu.


Idag kändes det mycket bättre att vakna.

Bitterheten känns som bortblåst.

En riktigt god natts sömn behövdes och snälla barn på morgonen :-)


Mitt nyårslöfte i år blir:


Att lyssna på andra, men INTE ta åt mej av vad andra säger.


Detta år kommer att innehålla så många beslut ang huset.


Kommer att ha nog av att försöka komma underfull med vad jag själv vill ha.


Men kan tillägga en sak direkt.


Vårat val är att i stort sett måla hela huset vitt invändigt.


Och det är för att

* Vi vill bo in oss och känna oss för hur vi vill ha det
* huset behöver sätta sig och det tar 1-2 år så då kommer ändå bli mycket sprickor i väggarna.


Så lugn o fina. Tapeter och färg kommer i framtiden. Så tråkiga är vi inte !


hellre bo färglös och i slutänden vara nöjd över valen vi gjorde!


Och ja.... ett av barnen, blir nog Pontus kommer att få ett mindre rum än de andra. Men det är vi väl medvetna om. Och det gör vi inte för att vara elaka.

Att bygga ett ännu större hus för att alla barn ska få lika stora rum, det var inte riktigt ekonomiskt ur våran plånbok. Men han kommer att få det så bra i sitt rum.


Och valet av husplaceringen.


Vi är så nöjda.


Blev mycket bättre än vad vi hade tänkt oss!

Glad att det inte gick igenom det som vi tänkte från början för nu när vi planerar framåt i tiden så blev detta mycket bättre.

Kan inte förmedla detta i hur vi tänker, men framåt i tiden så kommer det bli så bra.

Det som är viktigt, är att vi är NÖJDA!

Och det är vi.


Och den enda vi kommer att i huvudsak lyssna på dessa "tuffa" månader framåt är Jimmy.


Finns så mycket jag skulle vilja dela med mig av ang våra val, men jag tänker hålla en hel del hemligt.

lite överraskning vill ni vill ha när det är klart????


Så nu tar vi nya tag, ny energi och nytt tålamod.


Något jag ser fram emot är det tilltänkta London-resa med Svärmor och svägerska.

Me Like !!!!


Snart dax att boka tror jag hi hi hi


Så idag blir det nyårssupè på resturang med mamma o pappa.

Sen blir det nog lugnt o fint hemma :-)


Gott nytt år !!!!!





Presentation

Gästbok

Fråga mig

4 besvarade frågor

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Länkar

Sök i bloggen

Kategorier

Besöksstatistik

Tidigare år

Arkiv


Ovido - Quiz & Flashcards